Hvordan sætter man selv RAM i en iMac..
Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 18-12-00 10:04

Hejsa...

Kan det lade sig gøre at man selv sætter ekstra ram i sin iMac. Eller skal
der det service-center til det?

Hvis man selv kan gøre det.. Er der så en af jer der kan forklare mig
hvordan eller findes der en hjemmeside der forklare hvordand et gøres?

Og nu vi er igang... kan man sætte mere ram på grafikkortet i en iMac eller
skal der et nyt til??

På forhånd tak...

--
Kristoffer Jensen

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 10:33

Fra : Erik Aalund

Dato : 18-12-00 10:33

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]

Selv på rev/a er det utrolig nemt og ligetil. For adganng til
begge "klodser" tager det ikke meget mere end 15-20 min inde maskinen er
kørende igen.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-12-00 13:01

Husk også evt. at hente "Apple Memory Guide" (på Apples website
velsagtens) hvor du kan se nøjagtig hvor og hvordan klodserne sidder.
Og hvilken RAMtype det er.
v.h.
Martin

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 18-12-00 14:20

mail@erik-aalund.dk,Ny-Internet writes:
> Selv på rev/a er det utrolig nemt og ligetil. For adganng til
>begge "klodser" tager det ikke meget mere end 15-20 min inde maskinen er
>kørende igen.

Utrolig nemt... hmmm. Nogen fornøjelse vil jeg ikke kalder det og for den
helt uerfarne er der flere muligheder for at komme galt afsted. Jeg vil i
hvert fald anbefale at man læser vejledningen grundigt, før man roder i en
rev a/b.

Mvh Ben

Fra : Mac

Dato : 18-12-00 14:45

> [...]
> hvert fald anbefale at man læser vejledningen grundigt, før man roder i en

Jeg vil også sige at jeg var glad for at lade OfficeLine om at installere
rammen i min far rev a første gang. Det kan _sagtens_ lade sig gøre, hvis du
ved hvordan du gør (eller har en udførlig vejledning). Adgangen til klods 2
er helt hen i vejret. Og en nedetid på "ikke mere end 15-20 min" er godt nok
også lang tid. Selv på ældre Mac'er tager det ikke mere end 5-6 minutter
(hvis Mac'en står godt). Og jeg behøver vist ikke at sige at det på min Blå
& Hvide tager max 30 sekunder fra nedlukning til opstart fordi man ikke
engang behøver at åbne lågen helt (omend det er en god ide lige at snuppe
strømmen).

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Erik Aalund

Dato : 18-12-00 20:00

Mac <mac@rhk.dk> wrote:

> [...]
> ved hvordan du gør (eller har en udførlig vejledning). Adgangen til klods 2

Det syns jeg nu ikke det er, specielt hvis man følger en
vejledning (venligt tilsendt mig af Hr. Münster).

> Og en nedetid på "ikke mere end 15-20 min" er godt nok
> også lang tid.

Nå...ja..... men du foreslår selv at lade Officeline gøre det og
hvis du så samtidig syns at 15-20 min er lang tid, så er det da endnu
mere ærgeligt at betale 500,- + moms for indgrebet. Jeg vil nu også
mene at jeg kan gøres hurtigere, nu hvor jeg kender maskinen indefra.

> [...]
> & Hvide tager max 30 sekunder fra nedlukning til opstart fordi man ikke
> engang behøver at åbne lågen helt (omend det er en god ide lige at snuppe

Ja men nu var det jo en iMac der blev spurgt på....er her skal
man lige vende maskinen med bunden i vejret først.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-12-00 21:48

In article <B663D35D.8429%mac@rhk.dk>, Mac <mac@rhk.dk> wrote:

> Selv på ældre Mac'er tager det ikke mere end 5-6 minutter
> (hvis Mac'en står godt).

Jeg giver en god flok bajere hvis du kan sætte RAM i en 8200 på 5-6
minutter.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : N/A

Dato : 19-12-00 22:56

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-12-00 22:56

Jeg vil gerne dyste i at at sætte RAM i en 8200 på under 6 minutter! Ses vi
til Mac Party 2001? Så kan jeg få mine bajere og whisky der!

/peter

--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Mac

Dato : 19-12-00 23:05

Jeg er på! Min 8200 er godt nok ikke funktionel, men jeg har en 8100 og den
er vel ligeså besværlig? Vi kan gøre det på tid

Simon T

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-12-00 23:56

In article <B66597E8.FB1%peterkiil@hotmail.com>, Peter Kiil
<peterkiil@hotmail.com> wrote:

> Jeg vil gerne dyste i at at sætte RAM i en 8200 på under 6 minutter!
> Ses vi til Mac Party 2001? Så kan jeg få mine bajere og whisky der!

Det kommer sgu an på hvor det bliver holdt og om jeg stadigvæk bruger
Mac til den tid.

Fra : N/A

Dato : 19-12-00 23:18

Fra : Peter Kiil

Dato : 19-12-00 23:18

Its a Battle!

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 20-12-00 13:47

peterkiil@hotmail.com,Ny-Internet writes:
>Its a Battle!

Det er da en oplagt konkurrence-idé. Montering af ram på tid i en 8200'ere
(eller en af de andre maskiner med samme layout).
Jeg har vredet min hjerne for at komme i tanke om lignende ubehagelige
installationsopgaver, men kan ikke lige finde på andet, der giver mening,
hvis man skal holde fast i nogle fornufts-kriterier.

Måske reperation af en pb5300'er hvor powerstikket skal loddes ordentlig
fast på mainboardet? Det ville edderharkeme være en ondskabsfuld satan at
ordne på tid...

Ben

Fra : Reynard Fox

Dato : 20-12-00 14:36

In article <fc.0073fb6b02be30513b9aca00f4e2eef2.2be33c2@net.dialog.dk>,
"Ben Knudsen /NNFBEN" <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg har vredet min hjerne for at komme i tanke om lignende ubehagelige
> installationsopgaver, men kan ikke lige finde på andet, der giver mening,
> hvis man skal holde fast i nogle fornufts-kriterier.

Udskiftning af PRam-batteri i en PB Duo 210.

Mvh
Reynard…:>

--
Guru meditation.

Fra : Mac

Dato : 20-12-00 14:51

Eller ram i en Quadra 700

....og så lige tre gange i træk for at få en retfærdig tid. Jo, der er masser
af inspiration i gamle Mac'er!

Simon

Fra : Jesper

Dato : 20-12-00 15:23

Mac <mac@rhk.dk> wrote:

> Eller ram i en Quadra 700
>
> ...og så lige tre gange i træk for at få en retfærdig tid. Jo, der er masser
> af inspiration i gamle Mac'er!

Hvad med at montere en SCSI harddisk i et eksternt kabinet og få
SCSI-nr-vælgeren til at virke...

--
mvh Jesper

Besøg Biddet Online: <URL:http://homepage.mac.com/biddet>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-12-00 21:51

Jesper <jmfink@mac.com> wrote:

> Hvad med at montere en SCSI harddisk i et eksternt kabinet og få
> SCSI-nr-vælgeren til at virke...

den er fæl
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 20-12-00 15:24

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> writes:

> Udskiftning af PRam-batteri i en PB Duo 210.

Udskift harddisken på en iBook. Uden Service Source.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Erik Aalund

Dato : 21-12-00 16:07

> [...]

> installationsopgaver, men kan ikke lige finde på andet, der giver mening,
> hvis man skal holde fast i nogle fornufts-kriterier.

At få en Windows baseret PC'er til at køre fejlfrit...ville være
noget af en opgave.
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 18-12-00 14:44

> [...]
>
> Hvis man selv kan gøre det.. Er der så en af jer der kan forklare mig
> hvordan eller findes der en hjemmeside der forklare hvordand et gøres?

www.theimac.com har en genial guide med forklarede billeder gør det hele
meget lettere. Piece of cake!

(Desuden kan du proppe et videokort, ny harddisk, og extra videram)

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Fra : Kjetil Rå Hauge

Dato : 19-12-00 15:59

> [...]

> Hvis man selv kan gøre det.. Er der så en af jer der kan forklare mig
> hvordan eller findes der en hjemmeside der forklare hvordand et gøres?

På installasjonsCD-en (ihvertfall for nyere iMacer) finnes det en modul
til "Mac hjelp" som forklarer fremgangsmåten (med illustrasjoner).

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 19-12-00 16:20

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 19-12-00 21:33

> [...]

> være specielt konstrueret med henblik på at give mental nedetid og snitsår

Jeg tænker med vemod på den dag, da jeg forlod min tidligere
arbejdsplads, hvor der fandtes 15 stk. af bæsterne.

....Og kan glædes over min nuværende, hvor der kun findes 1 eksemplar,
som fra denne august nu er placeret forsvarligt bag lås og slå i den
dybeste kælder

Thomas Tvegaard