Office 2001, SR 1 - problemer med at insta~
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 04-04-01 16:20

Jeg kan ike få min downloadede Office 2001 Service Release 1 til at
installere ordentligt. Efter at have instralleret én komponent får jeg
en meddelelse, der siger "An error prevented the installastion from
completing" Er der nogen, der har nogle idéer om, hvorfor den gør det?

vh
Carsten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-04-01 20:11

Hej Carsten

Det lyder som en fejl i selve installeren, hvis du ikke har tilføjet noget
i navnene - ver.nr. 'Microsoft Word 9.0' eller lign..

Jeg havde et lign. problem, men hvad værre er, jeg kan slet ikke starte
nogen officeprogrammer overhovedet, - jeg får meddelelsen "Programmet xxxx
sluttede uventet....med en fejl nr. - 2" - Og det er komplet ligegyldig,
hvad jeg end gør, - tildele mere RAM, - genstarte, - zappe PRAM, -
genopbygge skrivebord, - fjerne indstillinger osv.....

Så nu har jeg hentet den via en alternativ site, og vil prøve igen senere.

mvh. Erik Richard

Carsten Ortmann wrote:

> [...]
> en meddelelse, der siger "An error prevented the installastion from
> completing" Er der nogen, der har nogle idéer om, hvorfor den gør det?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Carsten Ortmann

Dato : 04-04-01 20:38

> [...]
> genopbygge skrivebord, - fjerne indstillinger osv.....
>
> Så nu har jeg hentet den via en alternativ site, og vil prøve igen senere.

Hvilket alternativt site vil du bruge? Ved du om der findes et sted,
hvor man kaj afkode de fejlmeldinger man får. Min siger: Resource has
been modified (WBMP517). Jeg så en på MacFixit, der havde haft en der
sagde noget med PICT og så et tal. Jeg har ikke gjort noget med navnene,
jeg har prøvet at geninstallere og alt muligt. Skal jeg mon kyle de
gamle prefs ud, før jeg geninstallerer.

Det er noget rod med den SR!

Alle kommentarer er velkomne.

venlig hilsen
Carsten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-04-01 01:48

Hej Carsten

Carsten Ortmann wrote:

> Hvilket alternativt site vil du bruge?

Jeg hentede den via versiontracker.com. Der var en link til direkte download,
og såvidt jeg kunne se, - gik den ikke på M$'s server.

> [...]
> jeg har prøvet at geninstallere og alt muligt. Skal jeg mon kyle de gamle

Det er vist noget med at bruge ResEdit el.lign. til at gøre det med, men
hvordan det gøres i et MS program - og hvilken indflydelse, det får på
programmet véd jeg ikke.

Det burde ikke være nødvendig at fjerne indstillingsfilerne, men du kan da
prøve.

> Det er noget rod med den SR!

Det er jo desværre ikke første gang M$ har lavet drt nummer over for
brugerne...

> Alle kommentarer er velkomne.

Kan tilsluttes!!!

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-04-01 04:34

Hej

Den M$ 2001 update, jeg hentede på www.versiontracker.com virker! ....meeen, der
skulle en delforarbejde til først. - Jeg fjernede alle indstillingsfiler i mappen
'Microsoft' i indstillingsmappen med undt. af 'Microsoft Office First Run' og
'Danish (ACL)'.

Deuden lagde jeg alle andre versioner af M1 programmer, der indeholder en
'Office' mappe i papirkurven - (dog uden at tømme den-)). Kørte derefter
opdateringen uden problemer... - Det tog dog ca. 15-20min - en urimelig lang tid.
Men jeg opdagede derved, at installeren checker alle installerede diske og
systemer for 'Office' mapper.

Efter afsluttet installation åbnede jeg Word... Det tog den ca. 3min. om at finde
ud af, at der skulle lægges et sæt nye indstillinger + reg. af fonte. Jeg troede
faktisk, at den havde frosset systemet, men den kom da igang. Alle indstillinger,
der ikke er specifikt rettet ind efter mit standard dokument skulle sættes igen.

Jeg kan ikke forstå / finde ud af / give en fornuftig forklaring på, hvorfor den
første nedtagne installer ikke ville virke. Men det er ikke første gang, jeg har
været ude for det, når jeg har hentet noget på M$'s websider. _Alle_ gange har
det været med Netscape 4.xx browsere. Min mistanke er rent faktisk, at de to
'store' driller hinanden ved på den måde at cikanere hinandens browsere. Jeg har
nemlig også prøvet at gå ind på netscape.com med en MSIE 4.5, - og den ville slet
ikke downloade fra NC....

- Så jeg vil råde til at man henter updateren fra andre steder end m$ selv, og at
man lægger øvrige officeprogrammer i papirkurven, _før_ en opdatering, - og
straks efter flytte dem tilbage til deres opr. pladser, før man tømmer
papirkurven.

Men nu virker det i alle tilfælde, som det skal.
mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 04-04-01 20:45

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> hvad jeg end gør, - tildele mere RAM, - genstarte, - zappe PRAM, -
> genopbygge skrivebord, - fjerne indstillinger osv.....

Fjern ca. halvdelen af din signatur, skriv under det du svarer på, og
fjern så PPC Registration Database fra din indstillingsmappe.

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-04-01 23:51

> [...]
> genopbygge skrivebord, - fjerne indstillinger osv.....
>
> Så nu har jeg hentet den via en alternativ site, og vil prøve igen senere.

Selvom det ikke hjælper dig meget, så har jeg installeret den på et IE
9.1 system uden problemer, så det skal virke.

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-04-01 11:39

> [...]
> hvad jeg end gør, - tildele mere RAM, - genstarte, - zappe PRAM, -
> genopbygge skrivebord, - fjerne indstillinger osv.....

Har du viavoice?

Såvidt jeg kan se modificerer den et eller andet så updaten ikke vil
køre.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-04-01 02:35

Hej Morten

Ja/Nej... Jeg har ViaVoice Milenium, men den er ikke installeret, da den
version ,un kan bruge sin egen textprocesor, og jeg ha ikke villet ofre en
opdatering, før VV kunne bruges med de mest gængse TB programmer, så jeg har
derfor heller ikke IBM's/MS's opdatering til den. - Jeg bruger kun MS's egen
WordSpeak til MSO 2001.

- Men problemet er løst. - Læs mit indlæg fra kl. 4:33......

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-04-01 11:38

Carsten Ortmann <vousortmann@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> en meddelelse, der siger "An error prevented the installastion from
> completing" Er der nogen, der har nogle idéer om, hvorfor den gør det?

Du har formegenlig omdøbt eller flyttet et eller andet fra den originale
installation.