FreePPP og MacOS 9
Fra : Lars H. Fischer

Dato : 17-12-00 13:11

Hej der

Jeg har lige afprøvet FreePPP v2.6.2 og MacOS9, den fryser hver gang den
ringer op

Nogen der ved om der er problemer med v2.6.2 og MacOS9??

v.2.5.3 virker fint uden problemer, så det er mest af nysgerighed jeg
spørger ))

--
Hilsen

Lars H. Fischer
(PS: læg mærke til H'et)

Fra : Tor S. Mehus

Dato : 17-12-00 14:47

Lars H. Fischer <nyheder@nospam.dk> wrote:

> Nogen der ved om der er problemer med v2.6.2 og MacOS9??

Hvorfor bruke FreePPP?

--
Tor S. Mehus

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 17-12-00 19:08

Hej der

I det tilfælde hvor forbindelsen ikke er god, vil en en init streng hjælpe
meget og det kan man desværre ikke i et "rent" MacOS system.

Derfor er FreePPP god at have i baghånden.-)

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 17-12-00 22:52

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> writes:

> I det tilfælde hvor forbindelsen ikke er god, vil en en init streng hjælpe
> meget og det kan man desværre ikke i et "rent" MacOS system.

Og så er der jo geek-faktoren ved at have statestik vinduet i FreePPP
åbent

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 17-12-00 15:24

> [...]

> Nogen der ved om der er problemer med v2.6.2 og MacOS9??
>
> v.2.5.3 virker fint uden problemer, så det er mest af nysgerighed jeg

Brug RemoteAccess i stedet, den er meget bedre. FreePPP er kun for
mac'er med gamle versioner af MacOS , hvor man kører med MacTCP i stedet
for OpenTransport
--
Jesper Ørsted "Mary had a crypto key, she kept it in escrow,
and everything that Mary said, the Feds were sure to know."
-- Sam Simpson, July 9, 1998
Homepages: <http://www.solidharmonie.net/>, <http://www.mariama.net/>

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 17-12-00 19:09

Hej der

Man kan ikke give modemmet en init streng uden FreePPP og det kan være
nødvendigt f.eks. i forbindelse med støj på tlf. linien.

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Tor S. Mehus

Dato : 17-12-00 19:39

Lars H. Fischer <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> Man kan ikke give modemmet en init streng uden FreePPP og det kan være
> nødvendigt f.eks. i forbindelse med støj på tlf. linien.

Jeg trodde kontrollpanelet Modem og modemskriptet man velger der
forsynte modemet med en initstreng.

--
Tor S. Mehus

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-12-00 20:45

Det gør det også, men i FreePPP kan man selv indsætte forskellige
modemscripts hvilket i visse situationer kan være en fordel.
Selv har jeg brugt FreePPP med stor fornøjelse til og med OS8.6, men
efter at jeg gik over til 9, er jeg hoppet på RemoteAcces. (Mest fordi
OS9 ikke understøtter den lille FreePPPmenu med telefonikonet i
menulinjen)
Faktisk ved jeg ikke om FreePPP 2.6 kan køre under OS9.
v.h.
Martin

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-12-00 23:01

Nå ikke? Jeg bruger ellers den lille telefon i menulinien med OS 9.04.
Og den er uundværlig, bl.a. fordi MacSoup endnu aldrig har været i stand
til under nogen omstændigheder selv at lukke forbindelsen automatisk
efter brug, som den er sat til at gøre.
Free PPP 2.5.5 har tjent mig godt i lang tid. Jeg har slet ikke tænkt på
at se efter nye versioner. Er der nogen gode argumenter for det, er jeg
villig til at læse dem.

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-12-00 14:03

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> bl.a. fordi MacSoup endnu aldrig har været i stand
> til under nogen omstændigheder selv at lukke forbindelsen automatisk
> efter brug, som den er sat til at gøre.

understøtter kun OT/PPP og RemoteAccess!

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-00 23:12

Hej Martin

?? - Jeg havde ingen problemer med 'telefonen', da jeg havde den på min
PM 7200/OS 9.0. Den virkede fint.

FreePPP 2.6.x kan køre på alle systemer, der understøtter TCP/IP og
OpenTransport ver. 1.0 eller nyere. Dvs., den burde da også kunne køre på
alle systemer fra 7.1.3 til og med 9.0.4.

mvh. Erik Richard

Martin Petersen wrote:

> [...]
> menulinjen)
> Faktisk ved jeg ikke om FreePPP 2.6 kan køre under OS9.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-12-00 15:21

Lars H. Fischer <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> Hej der
>
> Man kan ikke give modemmet en init streng uden FreePPP og det kan være
> nødvendigt f.eks. i forbindelse med støj på tlf. linien.

Det er nu en misforståelse at man med Apples RemoteAcces eller ppp ikke
kan bruge init strenge. Åbn dit modemscript med en tekst editor og
rediger. Modemscripts er ofte vel dokumenterede.

Der er iøvrigt også megen mystik omkring modem initstrenge. Som oftest
resetter de modem til standard opsætnnig og stiller på et par enkelte
småting. Dem kan man som regel også se i modemscriptet. Med en modem
manual kan man såmænd nemt lave et modemscript selv.

Så nu bliver jeg flået af gruppen! ;)
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-12-00 16:40

In article <1ely27w.1rxao961uepnr4N%mta@mac.com>, mta@mac.com (Michael
Tysk-Andersen) wrote:

> Så nu bliver jeg flået af gruppen! ;)

Hvorfor, det er jo rigtigt nok.
Jeg har selv siddet og kreeret modemscripts til FirsClass til
mobiltelefon brug, så svært kan det ikke være

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-00 22:50

Hej Jesper

Det er ikke rigtig. FreePPP 2.6.2 kræver TCP/IP _og_ OpenTransport for at
virke. Den kan ikke bruges med MacTCP og MacPPP. - Jeg _har_ prøvet!

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-00 22:20

Hej Lars

Jeg havde ikke problemer med FreePPP 2.6.2 på min PM 7200 og Mac OS 9.0DK.
- Ihvertfald ikke efter, at jeg fjernede alt, hvad der har noget med Apple
Remote Access og Modem kontrolpanelet at gøre. Desuden fordoblede jeg RAM
tildelingen til FreePPP.

Prøv at slette FreePPP 2.6.2 mappen og dens prefs fil, genstarte og
genopbyg skrivebordet og geninstaller så igen FreePPP. Og husk at tildele
den den dobbelte RAM, _før_ du åbner den og konfigurerer den igen.

Jeg har ikke prøvet den på Mac OS 9.0.4.

mvh. Erik Richard

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 17-12-00 22:46

Hej Erik

Jeg fandt lige et indlæg på dejanews, hvor der står noget med at FreePPP
2.6.2 kan finde på at fryse, hvis man har valgt Flow Control til CTS/RTS
(eller hvad det lige var den hed), det skulle virke med indstillingen
None... har dog ikke lige haft mulighed for at teste det endnu, men det er
måske her fejlen ligger.

Ellers tak for tippet, det prøver jeg også lige, nu jeg er igang .-)

--
Hilsen
Lars H. Fischer