MPEG - hvo'n funker det?
Fra : Soeren Nielsen

Dato : 17-12-00 12:38

Hej,

Som Beatles-fan faldt jeg i Tyskland over en Paul
McCartney cd-video "Paul is live in concert - on
the new world tour", en dobbelt-sag til 36 DM og
udsendt i 1993. På bagsiden står, at den er "Audio
Visual for CDi3 DO, Amiga CD, PC's and Apple Mac's
(all with MPEG)".

Nu har jeg prøvet at få den til at rulle på både
min blå G3 (300 hestes med OS 8.6) og på min
PowerBook, også G3 (400 hestes med OS 9), og jeg
kan ikke drive så meget som et pip eller et
billede ud af den.

Når jeg åbner den, kan jeg kun se en masse
windows-agtige filer. Jeg har også prøvet at åbne
den i QuickTime med MPEG-extension, men den går
bare i langtids-ur.

Hvordan kan jeg få Paul at se - og til at synge????

Tak fra Søren.

Fra : Magnus Rohde

Dato : 18-12-00 00:41

d. 17/12/00 12:38 skrev Soeren Nielsen på soerenn@post4.tele.dk i artiklen
3A3CA5A7.6E69C76A@post4.tele.dk:

> [...]
> den i QuickTime med MPEG-extension, men den går
> bare i langtids-ur.
>
> Hvordan kan jeg få Paul at se - og til at synge????

Hvis det ellers er en normal video-CD så skal du åbne den fil der ligger i
mappen MPEGAV eller filen hedder måske MPEGAV.DAT, det kan jeg ikke lige
huske. Det er den største fil på CD'en ca. 600 MB. Den skal forresten bare
åbnes i QuickTime movie player.

Magnus

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-12-00 23:54

Hej Magnus,

Tak for hurtigt og kvalificeret svar. Nu kører det
fint. Jeg havde prøvet med Quick Time Player, men
skulle åbenbart have vist lidt mere tålmodighed.

Hilsen Søren

+++++