Palm, database - ikke filemaker
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 10-08-03 17:46

Jeg har en bette palm zire med 2 mb hukommelse, så jeg skal ikke rode
med filemaker/palm.
Den udemærkede opensource pilot-db er fed på min palm, men jeg kan ikke
få et interface på mac'en...
Der findes godt nok noget java/unix-noget, men jeg kan ikke få
..jar-filerne til at virke, og noget andet som jeg vil kompilere kan ikke
finde c++-modulet eller sådan cirka...?! Fåes det mon med
dev-installationen?
Nå, er der nogen, der bruger palm og som osse bruger en mindre DB, hvor
de har et mac-interface? Det må gerne være komma-separeret eller
lignende tekstbaseret, bare jeg ikke skal "graffiti'e" alle data ind i
palm'en?
Evt. url til java-tingen:
http://jpilot-db.sourceforge.net/
Det virker ikke hos mig! Øv!
Jeg synes selv, at jeg har prøvet alt...
--
Poul

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 10-08-03 19:15

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> http://jpilot-db.sourceforge.net/
> Det virker ikke hos mig! Øv!
> Jeg synes selv, at jeg har prøvet alt...

Jeg kan endnu en gang have lejlighed til at anbefale Mike Wright's iData
Pro, et enkelt, alsidigt og nemt lille databaseprogram til alt det, som
det er overkill at bruge FileMaker til

<http://www.coastalfog.net/idata/idata_main.html>

Der findes versioner til både Mac OS 8.6 - 9.x, Mac OS X og PalmOS

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-08-03 18:14

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
>
> <http://www.coastalfog.net/idata/idata_main.html>
>
> Der findes versioner til både Mac OS 8.6 - 9.x, Mac OS X og PalmOS

Jeg har nu prøvet det lille program, som desværre ikke kan den simple
ting at linke mellem databaser (som pilot-DB kan). Det er tvingende
nødvendigt at kunne hente data fra en anden database til brug for
daglige "records" (typisk en database med alle elevnavne og en med
f.eks. afleveringer - ideen er jo netop at undgå repeterende
indtastninger).
Men jeg har da brugt en del tid på at sætte det op, så jeg ville være
glad for at få at vide, at det er mig, som har overset noget?
--
Poul

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 11-08-03 19:57

> [...]

> Men jeg har da brugt en del tid på at sætte det op, så jeg ville være
> glad for at få at vide, at det er mig, som har overset noget?

Hvis det ikke lader sig gøre med enten import- eller merge-funktionen,
er der nok ikke noget at gøre ved det, det er jo ikke en relationel
database, men blot en "elektronisk Rolodex".

Men prøv at kontakte udvikleren, mpske kan han være behjælpelig og Mac
OS X-versionen er jo "a work in progress".

--
mvh.
Mogens Thyregod