Cybercity ADSL?
Fra : mr

Dato : 10-08-03 17:21

Er der nogen der har nyere erfaringer med Cybercitys ADSL service?

Jeg har tænkt mig at skrotte alt hvad der har med TDC at gøre (lang
historie) og i den forbindelse synes en mobiltelefon og en
bredbåndsforbindelse at være den bedste løsning.

Men et cybercityabonnement kan ikke opsiges i 6 måneder, så jeg vil
gerne vide om det nu også virker godt.

Mvh. en ikke helt lykkelig PM FW800 ejer.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 10-08-03 20:28

Jeg har cc. Der har absolut ingen problemer været (men jeg har heller ikke
haft brug for deres support).

Mvh Ben

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-08-03 20:35

marrfls@yahoo.dk (mr) writes:

> Er der nogen der har nyere erfaringer med Cybercitys ADSL service?
>
> Men et cybercityabonnement kan ikke opsiges i 6 måneder, så jeg vil
> gerne vide om det nu også virker godt.

Jeg har haft Tiscali 256/256 og Cybercity 1024/256 de sidste mange
måneder. Mit umiddelbare indtryk er, at Cybercity har haft flere
udfald i deres net, end Tiscali. Jeg har ikke umiddelbart oplevet
nogle udfald på Tiscalis net, og jeg har heller ikke haft behov for at
kontakte deres kundeservice (som vist regnes for deres svage punkt).
Hos Cybercity har jeg benyttet deres erhversservice, som har fungeret
fint nok.

Alt i alt synes jeg egenligt at jeg har været fint tilfreds med begge
udbydere, så tag du bare og skriv dig op til Cybercity, hvis du kan
leve med et par minutters nedetid i ny og næ.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Christian Bech

Dato : 10-08-03 20:57

On Sun, 10 Aug 2003 21:34:56 +0200, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200301@gen-v.net> skrev:

> [...]
>kontakte deres kundeservice (som vist regnes for deres svage punkt).
>Hos Cybercity har jeg benyttet deres erhversservice, som har fungeret

Har Tiscalis regnskabsafdeling fået styr på faktureringen? Alene de
problemer, som jeg har hørt fra andre er nok til at jeg ville være
meget forsigtig med at vælge dem.

--
Christian

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-08-03 21:00

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Har Tiscalis regnskabsafdeling fået styr på faktureringen? Alene de
> problemer, som jeg har hørt fra andre er nok til at jeg ville være
> meget forsigtig med at vælge dem.

De første par regninger kom lidt uregelmæssigt, men de har nu aldrig
truet mig med inkasso. Jeg er lige ved at tro, at de nåede til et
punkt hvor de fik sat betalingsservice i gang, så nu kører det hele
vist over PBS.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Christian Bech

Dato : 10-08-03 22:15

On Sun, 10 Aug 2003 22:00:24 +0200, Thomas Bjorn Andersen
> [...]

>truet mig med inkasso. Jeg er lige ved at tro, at de nåede til et
>punkt hvor de fik sat betalingsservice i gang, så nu kører det hele

Imponerende, så har det vist kun taget dem 4 år at lære at sende
regninger ud.

--
Christian

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 11-08-03 01:17

mr wrote:
> Er der nogen der har nyere erfaringer med Cybercitys ADSL service?

Har haft cybercity ADSL i 3-4 måneder nu og er godt tilfreds, men jeg
har heller ikke haft brug for deres support, så den kender jeg ikke.

> Jeg har tænkt mig at skrotte alt hvad der har med TDC at gøre (lang
> historie)

Det er det samme her, lang historie der ender med at TDC er for-historie
her i huset.

> og i den forbindelse synes en mobiltelefon og en
> bredbåndsforbindelse at være den bedste løsning.

der er da andre operatøre som Tele2, DLG, telia. osv. de bruger
selvfølgelig alle TDC's net men du handler ikke direkte med TDC.

> Men et cybercityabonnement kan ikke opsiges i 6 måneder, så jeg vil
> gerne vide om det nu også virker godt.

Som skrevet, ingen klager fra min side indtil vidre. Cybercity's router
(zyxel prestige) var let at konfigurere, og så snurre det bare.

> Mvh. en ikke helt lykkelig PM FW800 ejer.

Det må du lige forklare nærmere, ikke lykkelig ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-08-03 06:45

marrfls@yahoo.dk (mr) writes:
>Er der nogen der har nyere erfaringer med Cybercitys ADSL service?
Jeg har brugt Cybercity det sidste års tid, siden januar som ADSL-bruger.
Fungerer upåklageligt. Haft behov for supporten et par gange, og det har
fungeret fint og effektivt hvergang. Ventidetiderne har været minimale.
Jeg tror det længste jeg har måttet vente har været 10-15 minutter.
Ingen problemer med stabilitet eller lign.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-08-03 07:18

mr <marrfls@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> gerne vide om det nu også virker godt.
>
> Mvh. en ikke helt lykkelig PM FW800 ejer.

Ifølge min søn har CyberCity den bedste ping (til spil fx). Jeg har
snakket med deres support, som er uovertruffen. For nylig havde en fra
kundeservice og jeg misforstået hinanden, og jeg fik en måneds gratis
service. De er utroligt flinke og vidende derinde. Min ADSL 2MB/512 er
klippestabil, og den fik jeg for resten gratis opgraderet fra 512/512 da
Tele2's tilbud kørte. Så jeg kan kun anbefale CyberCity.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-08-03 11:53

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> [...]
> klippestabil, og den fik jeg for resten gratis opgraderet fra 512/512 da
> Tele2's tilbud kørte. Så jeg kan kun anbefale CyberCity.

Enig. Faktisk ved de fleste af CC's medarbejdere hvad IP adresser,
DNS'er, Ethernet og så videre er.

De ved også godt at det er komplet ligegyldigt om det er en Mac eller PC
- teknikken er nøjagtig den samme.

Jeg ville nu alligevel ikke helt droppe TDC, da det fx. er meget nemmere
at skifte TDCs router ud med et access point end det er med fx. CC's
Cisco løsning.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-08-03 12:48

> Jeg ville nu alligevel ikke helt droppe TDC, da det fx. er meget nemmere
> at skifte TDCs router ud med et access point end det er med fx. CC's
> Cisco løsning.

Uddyb lige det.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-08-03 13:22

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Uddyb lige det.

Du kan ikke afmontere CyberCitys Cisco 677 router og så fx. sætte et
access point på.

TDC's løsninger omfatter en splitter, et modem og en router.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-08-03 07:08

> Du kan ikke afmontere CyberCitys Cisco 677 router og så fx. sætte et
> access point på.

Jesper, jeg ved ikke, hvad et access point er.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-08-03 12:36

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Jesper, jeg ved ikke, hvad et access point er.

Et access point er som ordet siger et adgangs punkt = AirPort basen
(UFO'en) eller en af de andre producenters baser.

Fra : mr

Dato : 11-08-03 21:18

marrfls@yahoo.dk (mr) wrote in message news:<6e2a503c.0308100820.58ee5760@posting.google.com>...
> [...]
> gerne vide om det nu også virker godt.
>
> Mvh. en ikke helt lykkelig PM FW800 ejer.

Mange tak for de mange svar. CC er vist en brugbar løsning.

Mht. min PM, så ventede jeg i næsten 2 år, på at G5'eren skulle komme,
men kunne til sidst ikke vente længere, da jeg skulle bruge Jbuilder.
Og tre måneder senere.... Hrmpfh

Jeg glemte iøvrigt lige en ting:

Hvordan er kvaliteten af CC's newsserver?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-08-03 21:20

mr <marrfls@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> måneder senere.... Hrmpfh
>
> Jeg glemte iøvrigt lige en ting:
>
> Hvordan er kvaliteten af CC's newsserver?

God. Det er kun TDC som har elendige news servere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-08-03 07:08

mr <marrfls@yahoo.dk> wrote:

> Jeg glemte iøvrigt lige en ting:
>
> Hvordan er kvaliteten af CC's newsserver?

God. Især efter at jeg har brokket mig over, at den engang imellem blev
langsom.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : No1

Dato : 11-08-03 21:31

> Er der nogen der har nyere erfaringer med Cybercitys ADSL service?

Jeg kender to der har det, som begge har haft problemer, men til gengæld har
fået opgraderet deres forbindelse gratis til 2Mbit i kortere eller længere
tid alt efter hvor store problemerne var. Men jeg tror det er svært at danne
sig et overblik på enkeltpersoners erfaringer. Selv har jeg TDC Pro@ccess
ADSL og jeg er meget tilfreds, bortset fra prisen.

> Jeg har tænkt mig at skrotte alt hvad der har med TDC at gøre (lang

Cybercity ADSL bruger TDC's kobber.

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-08-03 07:08

No1 <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote:

> Cybercity ADSL bruger TDC's kobber.

Det er jo fordi, de har været et monopol.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-08-03 11:38

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Det er jo fordi, de har været et monopol.

Sludder. Cybercity og andre må da smide alt det kobber i jorden, de
måtte have lyst til. TDC er bare forpligtiget til at leje deres
eksisterende kobber ud.

/preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-08-03 12:58

wPreben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Sludder. Cybercity og andre må da smide alt det kobber i jorden, de
> måtte have lyst til. TDC er bare forpligtiget til at leje deres
> eksisterende kobber ud.
>
> /preben

Du kan selv sludre, kan du. Hvis du kigger på sætningens opbygning, vil
du se at den var i datid, 'har været et monopol'. Derfor har Temmelig
Dårlig Cervice et vist forspring.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på