Ipod lort....
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 09-08-03 08:46

Hej gruppe...

Så er den for alvor gal... Jeg har problemer med min forholdsvis nye Ipod
(30 GB, nyeste SW release)

Den virkede helt efter hensigten indtil i går aftes. Jeg er ikke bevidst om
at jeg har gjort noget der kunne give problemer.

Nå men det der sker er at hver gang jeg smider ipod'en i docken så
anerkender mac'en den ikke. Det jeg får er en spindende disk (Det ser ud til
at den checker om disk overfladen er i orden). Denne test tager ca. 30 - 60
minutter hvorefter ipoden viser en "disk ok" illustration.... Men så sker
der desværre ikke mere! Mac'en har ikke fat i ipoden (den vises hverken som
firewire disk (hvilket den er sat op til) eller i itunes... Jeg har
genstartet min mac adskillige gange og prøvet alt muligt, men ingenting der
virker...

Når jeg har hiver poden fra doken sker der ingenting. Billedet med "disk ok"
forbliver i skærmen indtil jeg resetter den, herefter virker den normalt
indtil jeg smider den i dokken... Så har vi hele balladen igen.

Hvad i al verden er der galt? Jeg har været på diverse ipod sider og har
ikke fundet noget om dette problem. Det virker til at der er noget alvorligt
galt og jeg vil bare gerne have fat i poden en gang så jeg kan tage et back
up af mine data og formatere lortet... Nogen gode råd?

Regards
Anna
--
AOL / ICQ / iChat: annabassand (AIM)
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 09-08-03 09:43

On 8/9/03 9:46 AM, in article BB5A736A.2254E%aandersen@stofanet.dk, "Anna M.
Andersen" <aandersen@stofanet.dk> wrote:

Det er værre end først antaget med den ipod, jeg kan ikke engang update den.
Er der nogen der ved hvordan man kan lave et factory reset uden at skulle
over mac'en? Den river hele mac'en med sig i faldet når jeg prøver at
updatere den... Oh dear

Regards
Anna

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 09-08-03 10:06

On 09/08/03 10:42, in article BB5A80AF.22554%aandersen@stofanet.dk, "Anna M.
> [...]

> Er der nogen der ved hvordan man kan lave et factory reset uden at skulle
> over mac'en? Den river hele mac'en med sig i faldet når jeg prøver at

Det var da ikke så godt med din nye Ipod. Det værste er nu at jeg lige har
bestilt en mage til, så vi må ikke håbe at det også sker for min

Her er et link til hvordan du resetter den uden at tilslutte den til Mac'en.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61705

Go fornøjelse og håber at det hjælper!!!!

/Martin

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 09-08-03 10:23

> [...]
>
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61705
>
> Go fornøjelse og håber at det hjælper!!!!

Ja det er noget skidt ;( ... Suk... Nå men resettet du foreslår er prøvet,
det får du brug for mange gange når du får din ipod :) Nej faktisk kan jeg
trøste dig med at jeg havde en 20 GB ipod i et år før jeg fik denne ny og de
kører faktisk fint generelt, så jeg tror du bliver glad for den ;)

Resettet hjælper midlertidigt så der er liv i ipoden, desværre går det galt
når jeg docker den.

Regards
Anna

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 09-08-03 10:27

On 09/08/03 11:23, in article BB5A8A2F.2255A%aandersen@stofanet.dk, "Anna M.

> [...]
> trøste dig med at jeg havde en 20 GB ipod i et år før jeg fik denne ny og de
> kører faktisk fint generelt, så jeg tror du bliver glad for den ;)

Jeg tror helt bestemt at jeg bliver glad for den!
Har også haft en 20 GB og den var meget nice!!!

> Resettet hjælper midlertidigt så der er liv i ipoden, desværre går det galt
> når jeg docker den.

Lyder underligt at det går galt når du docker den, det må være softwaren det
er galt med. Kan du ikke installere en tidligere version af softwaren og så
bare køre med den?

/Martin

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 09-08-03 11:23

On 8/9/03 11:27 AM, in article BB5A8B16.17B0%msc@dotcph.dk, "Martin Seest
Christiansen" <msc@dotcph.dk> wrote:

> [...]
> er galt med. Kan du ikke installere en tidligere version af softwaren og så

Jeg prøver også på at geninstallere SW, men mac'en kan slet ikke få fat i
ipod'en så det er bestemt ikke nemt, heller ikke når jeg kører updaten. Ved
ikke om der er nogle muligheder for at installere SW uden at den er koblet
til mac'en?

Regards
Anna

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 09-08-03 14:53

On 09/08/03 12:23, in article BB5A9826.22566%aandersen@stofanet.dk, "Anna M.
> [...]

> ikke om der er nogle muligheder for at installere SW uden at den er koblet

Prøv dette link:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61771

Hvis denne løsning ikke virker, så kig på dette link "How to restore"

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60983

Håber at det hjælper!

/Martin

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 09-08-03 15:27

On 8/9/03 3:52 PM, in article BB5AC943.17BB%msc@dotcph.dk, "Martin Seest
> [...]

> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61771
>
> Hvis denne løsning ikke virker, så kig på dette link "How to restore"

..... Danke Martin

Jeg ku stadig ikke få fat på ipoden, men jeg fik da lavet en factory restore
efter en 4-5 forsøg hvor min mac stod fuldstændig af inden jeg kom så langt.

Nu virker den igen ;( ... Men jeg har mistet nogle filer ;( øv! Men
heldivis er det "bare musik" og ikke noget vildt vigtigt der røg i svinget -
har lært at jeg skal huske at tage backup af ipoden. Jeg fatter overhovedet
ikke hvad det var der fik den til i den grad at stå af... Jeg har slet ingen
problemer haft med den før ;( SKUMMELT!

Regards
Anna

Fra : Martin Seest Christi~

Dato : 09-08-03 15:28

On 09/08/03 16:26, in article BB5AD13E.22585%aandersen@stofanet.dk, "Anna M.
> [...]

> ikke hvad det var der fik den til i den grad at stå af... Jeg har slet ingen

Meget skummelt!

Men det vigtigste er da at den virker - nu glæder jeg mig bare til at få min

God weekend og nyd vejret!!!

/Martin

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-08-03 18:19

> [...]

> ikke om der er nogle muligheder for at installere SW uden at den er koblet

Jeg ville forsøge mig ud i at formatere den for derefter at installere
SW. Hvis altså det er muligt for dig at mounte den eller se den med
Diskværktøj.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com