Returned mail
Fra : Henrik Münster

Dato : 06-08-03 17:10

I går fik jeg pludselig tre e-mail med "returned mail" til min .Mac
konto. Jeg kender overhovedet ikke noget til de pågældende mail, som jeg
angiveligt skulle have sendt. Et par af dem handler om billig medicin,
men det er nu ikke fordi, jeg forsøger at supplere min indkomst ad den
vej:

> US Doctors FILL and SHIP Directly to Your DOORSTEP
>
> Free Prescriptions
>
> Free Overnight Shipping
>
> Deliver Medication Overnight
>
> Click Here To Get Your Medications

Er der nogen, der sender spam med min adresse som afsender? Det er da
lidt træls, for så ender det jo med, at jeg bliver sortlistet. For der
er da vel ikke tale om en virus på min computer, som selv sender e-mail
ud? Det har man jo hørt om før, på andre computersystemer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 06-08-03 18:27

On Wed, 06 Aug 2003 18:09:37 +0200, Henrik Münster wrote:

> [...]
> er da vel ikke tale om en virus på min computer, som selv sender e-mail
> ud? Det har man jo hørt om før, på andre computersystemer.
Hej Henrik

Det er sikkert spam, som med en vis sikkerhed ikke er afsendt fra "din"
konto.
Jeg får "bunke vis" af "..Re.....Bla. Bla." spam mails på min Hotmail
konto.
De venter bare på at du åbner og klikker på links'ne af nysgerrighed.

Hvis det så endelig er spam fra din konto, så tror jeg det kun er brugt i
de tre mtilfælde, da din E-mail konto ellers hurtigt vil blive lukket.
Du kan sende en E-mail til din konto udbyder, for at gøre dem opmærksom på
problemet, hvis du er usikker.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-08-03 21:53

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
> de tre mtilfælde, da din E-mail konto ellers hurtigt vil blive lukket.
> Du kan sende en E-mail til din konto udbyder, for at gøre dem opmærksom på

Nu er det min .Mac-konto, der er tale om. Det kunne da være sjovt, hvis
hele mac.com-domænet blev sortlistet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 07-08-03 09:40

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-08-03 19:10

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Nu er det min .Mac-konto, der er tale om. Det kunne da være sjovt,
> hvis hele mac.com-domænet blev sortlistet.

Man behøver ikke sortliste domænet, men de ip-numre der sendes fra.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 10-08-03 22:07

In article <m2smodxrtg.fsf@sputnik.janus.dk>, Janus Sandsgaard
<spam@janus.dk> wrote:

> Man behøver ikke sortliste domænet, men de ip-numre der sendes fra.

Jeg tror ikke der en noget der blacklister på baggrund af
From-adressen. Dette skal gøres via. sporet i Received-felterne.

Det er jo enhver frit for at installere en mail-server (eller bare
benytte sendmail) for at sende en mail med en hvilken som helst
afsender-adresse. Tele2 blokere port 25, af netop denne årsag, hos
deres kunder, så folk ikke selv kan sende mails direkte ud i verden, så
Tele2's net bliver sortlistet.

--
Søren Theilgaard

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-03 17:28

On Wed, 06 Aug 2003 18:09:37 +0200, Henrik Münster wrote:

> Er der nogen, der sender spam med min adresse som afsender?

Sandsynligvis, ja.

Du er sikker på at det er returned mail, og der ikke bare er noget der
står der?
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : N/A

Dato : 06-08-03 22:31

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-08-03 22:31

On Wed, 06 Aug 2003 22:53:14 +0200, Henrik Münster wrote:

> Det kunne godt se sådan ud. Jeg tager lige et to beskeder fra Mail, så
> der skal scrolles lidt:

Den første er en kineser der har forsøgt at forfalske IP-adressen. Den
anden er en der har fundet et åbent relæ og har sendt spammen med en
autogenereret CC-liste.

Det er helt klart spam afsendt med din mailadresse som afsender. Hvis det
fortsætter, bør du skrive til postmaster på de domæner fejlbeskederne
kommer fra, og bede dem lade være med at sende dem. Det nytter næppe noget
at klage til den kinesiske spammers udbyder, da de har en lang og stolt
tradition for at ignorere den slags.

--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-08-03 19:11

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Det nytter næppe noget at klage til den kinesiske spammers udbyder,
> da de har en lang og stolt tradition for at ignorere den slags.

Ha!

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-08-03 21:08

> [...]

> da lidt træls, for så ender det jo med, at jeg bliver
> sortlistet. For der er da vel ikke tale om en virus på min computer,

Nej, men måske en virus på en computer hos en bekendt, som har dig i
sit adresse-kartotek. Virussen spreder sig så til andre i kartoteker
med hinanden som afsendere.

-j

--
http://janus.dk