Trådløst netværk
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 05-08-03 19:56

Jeg har opdaget at der er en i nærheden der bruger trådløst netværk, og jeg
kan uden videre gå på nettet her uden at betale.

Er dette lovligt?

Jeg håber ikke de bruger en opkobling hvor man betaler pr. MB overført, for
så gør jeg det dyrere for dem der ejer det. Men jeg bruger ikke en af
udbyderens IP-adresser, fordi det er tilsyneladende en trådløs router der
bliver brugt.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-08-03 20:05

Henning Vestergaard Poulsen <hvp@livgarden.dk> writes:

> Jeg har opdaget at der er en i nærheden der bruger trådløst netværk, og jeg
> kan uden videre gå på nettet her uden at betale.
>
> Er dette lovligt?

Nej. Det er hacking dvs. misbrug af resourcer der ikke tilhører dig.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 05-08-03 21:23

On Tue, 05 Aug 2003 20:56:00 +0200, Henning Vestergaard Poulsen wrote:

> [...]
> så gør jeg det dyrere for dem der ejer det. Men jeg bruger ikke en af
> udbyderens IP-adresser, fordi det er tilsyneladende en trådløs router der
Hej Henning

Nej!, det er ikke lovligt, men problemet er også, at de der ejer det
trådløse netværk ikke har lukket "hullerne" (kryptering af sender og
modtager signalet.) og derfor kommer til at "opfordrer" til misbrug.
Men det kan være at du kan få adgang via en Cafe, eller lign. i nærheden
mod et mindre gebyr. (Jeg ved, at der foreks. findes en Cafe i Fredericia,
der tilbyder det.)

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-08-03 21:13

Henning Vestergaard Poulsen <hvp@livgarden.dk> wrote:

> [...]
> udbyderens IP-adresser, fordi det er tilsyneladende en trådløs router der

Jeg mener at have læst om at man (i USA?) havde tanker fremme om at gøre
det lovligt at bruge trådløse netværk, hvis man kunne forbinde sig til
dem. Til gengæld skulle indehaveren af det pågældende netværk ikke kunne
stilles til ansvar for det, hvis netværket blev misbrugt til spam,
børneporno eller lignende.
Jeg har selv ikke noget imod, at folk bruger mit netværk.
Desværre når det næppe udenfor haven, men man er velkommen til at låne
havestolene, og jeg vil da gerne komme ud med en øl eller en kop kaffe
en gang imellem. Der er faktisk noget frit og hippie-agtigt ved tanken
om, at vi alle stillede vores trådløse netværk til rådighed for
hinanden.
--
Henrik Münster
Esbjerg