forskel på GF 4 MX440 & GF 4 MX440 SE ??
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 10-08-03 19:55

Er der forskel på GF 4 MX440 & GF 4 MX440 SE (altså med og uden "SE") ??
Hvis ja, er forskellen væsentlig ??

mvh Jakob Nielsen

Fra : Peter Pan

Dato : 10-08-03 19:54

"Jakob Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> Er der forskel på GF 4 MX440 & GF 4 MX440 SE (altså med og uden "SE") ??
> Hvis ja, er forskellen væsentlig ??

SE er en "Slow Edition" af MX440. Den kan kendes ved at have 128 MB ram.

MX440:
1.1 GigaTexels/Sec.
6.4 GB/Sec båndbredde til rammen.
Findes som 64 MB kort

MX440SE:
1 GigaTexels/Sec.
5.3GB/Sec båndbredde til rammen.
Findes som 128 MB kort.

Forskellen er på op til 20% til fordel for non-SE versionen, når der ikke er
behov for mere end 64 MB ram. bliver der udnyttet over 64 MB ram, vil SE
versionen begynde at hale ind på den. Men de spil man kan køre med et MX440
kort udnytter aligevel ikke mere end 64 MB ram. Det er trods alt et meget
forældet kort, med performance tal og features der stammer tilbage fra år
2000. Og 3 år er lang tid i grafikkort branchen!

Mvh
Anders

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 10-08-03 20:15

Dvs. at hvis der står "SE", så er det langsommere end hvis der ikke stod det
?

Altså at hvis jeg skal have den hurtigste af de to, så skal jeg vælge den
uden "SE" ?

(sorry, at jeg postede i en lidt irrelevant NG)

mvh
Jakob

Fra : Peter Pan

Dato : 10-08-03 23:29

> Dvs. at hvis der står "SE", så er det langsommere end hvis der ikke stod
det
> ?

Ja og Nej. Som jeg forsøgte at give udtryk for, kan der være situationer
hvor det ene er hurtigst, og andre hvor det andet er hurtigst. Men i langt
de fleste situationer du vil komme ud for med det kort vil SE versionen være
langsommest.

> Altså at hvis jeg skal have den hurtigste af de to, så skal jeg vælge den
> uden "SE" ?

Ja, men hvis hastighed betyder noget for dig, skal du ikke vælge nogle af
dem. Det er forældet teknologi. Der er langt bedre tilbud derude både hvad
angår pris, hastighed og features.

Mvh
Anders