ati radeon 9700 pro driver
Fra : Lasse

Dato : 10-08-03 08:05

hej, hvor kan man hente de der catalyst 3.6 drivere og er det noget med at
man skal hente noget "control panel" ved siden af?? har slet ikke styr på
det radeon driver halløj, har altid haft nvidia, nogen som kan hjælpe mig
lidt?

på forhånd tak
lasse

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 10-08-03 10:33

"Lasse" <lasse@cafeer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det radeon driver halløj, har altid haft nvidia, nogen som kan hjælpe mig

På ati.com finder du driverne.

Du skal bruge både catalyst 3.x og et kontrolpanel svarende til den 3.x
version du downloader.

Vær sikker på du har fjernet tidligere drivere fra dit forrige grafikkort
før du påbegynder installation. Det er ikke helt ligetil hvis det skal gøres
ordentligt.

Se gennemgående guide for at fjerne tidligere drivere fra ati/nvidia her (al
den info du skal bruge står på nedenstående link):

http://delltalk.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=dim_video&m
essage.id=61432

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Lasse

Dato : 10-08-03 10:48

dødt link, og jeg er logget ind.

mvh
lasse

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 10-08-03 10:59

"Lasse" <lasse@cafeer.dk> skrev i en meddelelse
> dødt link, og jeg er logget ind.
>
> mvh
> lasse

Linket knækker, dvs du skal lige paste linie nr 2 ind som fortsættelse når
du har klikket på url'en.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 10-08-03 10:48

> [...]

(al
> den info du skal bruge står på nedenstående link):

....og brug evt. denne driver fjerner:

http://www.driverheaven.net/cleaner/

V.h.

Mads

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 10-08-03 11:01

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3614e0$0$26589$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> (al

http://delltalk.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=dim_video&m

> ...og brug evt. denne driver fjerner:
>
> http://www.driverheaven.net/cleaner/

Jep, den nævnes også i det link jeg havde givet.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 10-08-03 10:51

"Lasse" <lasse@cafeer.dk> wrote in message
> hej, hvor kan man hente de der catalyst 3.6 drivere og er det noget med at
> man skal hente noget "control panel" ved siden af??

Fra version 3.6 installeres control panel samtidigt med driveren.

V.h.

Mads

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 10-08-03 10:52

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote in message

> "Lasse" <lasse@cafeer.dk> wrote in message

Ups - sorry:

http://www.nvchips-fr.com/download/downloads.php?Category=42

V.h.

Mads

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-08-03 10:54

> [...]
> det radeon driver halløj, har altid haft nvidia, nogen som kan hjælpe mig

Her er et direkte link til xp driverne.
http://www.ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=7&submit.y=11
Du skal hente to filer
Display driver og control panel

Hvis du ikke benytter windows xp, så følg denne guide her:
http://www.ati.com/support/driver.html
Det var forøvrigt også det jeg gjorde oven for, der valgte jeg bare windows
xp.

Forøvrigt virker det en smule indlysende at drivere hentes hos ati, til
geforce serien hentes de jo ved nvidia.
Jeg ved ikke om du havde været inde på ati's side?

Fra : Lasse

Dato : 10-08-03 10:59

nej for jeg har hørt en masse om de der Omega-noget-drivere, så jeg troede
det var dem jeg skulle have fat i. Men nu har jeg været inde på ATi' side og
kan godt se hvad jeg skal hente.

tak for hjælpen
lasse

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-08-03 11:38

> [...]
> det var dem jeg skulle have fat i. Men nu har jeg været inde på ATi' side

Husk nu lige at jeg skrev at Omega driverne er modificerede Catalysts.
Det er optimeret til billedkvalitet og ikke hastighed.
Optimeringen bliver som sagt tidligere foretaget af en privatperson,
uafhængigt af ATI.

Catalyst driverne er de officielle fra ATI.
Omega driverne er de modificerede fra ham privatpersonen.

Omega gutten, har som sådan ikke nogen tilknytning til ATI, udover at han
godt kan lide at lave nye drivere.

Du kan hente Omega drivere her:
http://www.omegacorner.com/ati.htm
Du kan hente Catalyst drivere her: