9600 pro ultimate!
Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 08-08-03 21:31

Hej NG

Så er det snart i Danmark: Sapphire 9600 pro ultimate!! Det er billigt (1849
kr.), støjsvagt og ret hurtigt.
9800 pro er også snart i dk men det koster næsten 5 kilo!!
Det kan købes på www.shg.dk, men det er lidt uvidst hvornår det kommer...
men som de selv skriver

-"LAGERSTATUS: Forventes tidligst på lager d. 01.09.03 - da Sapphire
tidligere har haft svært ved at overholde leveringstiderne på Ultimate
kortene, er denne dato ikke endeligt bekræftet!"

Jeg kan kun sige at jeg skal have 9600 pro ultimate når det kommer!

Mvh. Simon

PS. Jeg ved godt det lyder som en reklame, men jeg er meget begejstret :)

Fra : Olesen

Dato : 08-08-03 21:42

"Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@skarum.net> skrev i en meddelelse

> Så er det snart i Danmark: Sapphire 9600 pro ultimate!!

> Jeg kan kun sige at jeg skal have 9600 pro ultimate når det kommer!

Hvorfor dog dêt ?

9500 Pro'en er desværre så hurtig,
9600 Pro'en har svært ved at følge med.

http://www.chip.de/news/c_news_10399563.html?tid1=9227&tid2=0

Det samme med 9800 mod 9700'en. Forskellene er størst
på emballangen, og en 9800'er er jo også kun
en let tunet 9700 kerne, endda stadigvæk kun med 0.18 teknik.

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 08-08-03 21:52

> Hvorfor dog dêt ?
>
> 9500 Pro'en er desværre så hurtig,
> 9600 Pro'en har svært ved at følge med.

Findes der 9500 ultimate? Jeg har ikke kunne finde det (ellers vil jeg gerne
ha' det!). Jeg gider ikke have støjen fra køleren selvom den måske er lav,
jeg er lidt af en støjfreak :)

Fra : Olesen

Dato : 08-08-03 22:07

> [...]

gerne
> ha' det!). Jeg gider ikke have støjen fra køleren selvom den måske er lav,

"ultimate" er vidst bare et navn mere, som fabrikanten har tilføjet sit kort
med en 9600pro chip på.

www.ati.com nævner heller ikke andet end 9600 Pro.

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 08-08-03 22:21

> gerne
>
> "ultimate" er vidst bare et navn mere, som fabrikanten har tilføjet sit
kort
> med en 9600pro chip på.

9600 pro ultimate er med passiv køler :)

> www.ati.com nævner heller ikke andet end 9600 Pro.

Det kan være fordi det ikke er en ny chip, men som sagt samme kort med
passiv køler. Det kan også være fordi det kun er Sapphire der laver dem.

Mvh. Simon

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 08-08-03 23:58

"Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@skarum.net> wrote in message

> Findes der 9500 ultimate? Jeg har ikke kunne finde det (ellers vil jeg
gerne
> ha' det!). Jeg gider ikke have støjen fra køleren selvom den måske er lav,
> jeg er lidt af en støjfreak :)

Samme her. TYAN G9500 Pro er hurtigt og lydnæstenløst (softwarestyring af
køler). Var selv meget varm på 9600 Pro Ultimate, men kunne ikke vente og
valgte TYAN - skifter ikke igen.

V.h.

Mads

Fra : klh

Dato : 09-08-03 08:30

Hej Mads,
Ved du tilfældigvis hvor (webbutik?) man kan købe TYAN G9600 Pro ?
Mvh klh

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f342b10$0$19353$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 09-08-03 10:23

"klh" <klhNSPAM@FJERNmail.tele.dk> wrote in message

> Hej Mads,
> Ved du tilfældigvis hvor (webbutik?) man kan købe TYAN G9600 Pro ?

Hmm, indtil sidste uge havde www.shg.dk hele grafikkortsortimentet fra TYAN,
men måske er der problemer, idet de nu kun har G9700 og G9800. Ellers
oplyser Conta om nærmeste forhandler, om nogen.

Ring til Conta' og få oplyst nærmeste forhandler
Conta' Datasystemer A/S
Nørremarksvej 25
9270 Klarup
Tlf. 96 360 360

V.h.

Mads

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 10-08-03 13:36

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote in message

> [...]
TYAN,
> men måske er der problemer, idet de nu kun har G9700 og G9800.

Kan nu se, at de igen har G9500 Pro.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 09-08-03 12:25

> Findes der 9500 ultimate? Jeg har ikke kunne finde det (ellers vil jeg
> gerne ha' det!). Jeg gider ikke have støjen fra køleren selvom den
> måske er lav, jeg er lidt af en støjfreak :)

Nej, Sapphire lavede ikke en 9500 pro ultimate. Men det skulle ikke være
det store problem selv at montere en Zalman køleprofil. Alternativt kan man
smide en NC MagicGFX på - ikke passiv, men meget støjsvag (og
reklamationsretten mistes ikke ved indgrebet).

http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=33

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 09-08-03 14:42

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> smide en NC MagicGFX på - ikke passiv, men meget støjsvag (og
> reklamationsretten mistes ikke ved indgrebet).

Jeg tror jeg holder mig til 9600 pro ultimate, det er lidt nemmere, og jeg
har aldrig monteret en ny køler på et grafikkort før :)

> --
> Kasper Damkjær
> http://damkjaer.net/

Mvh. Simon

Fra : klh

Dato : 09-08-03 14:49

Fylder sådan en køler ikke rigtig meget, så det kræver at der er extra god
plads på begge sider
af kortet. Og betyder det ikke også at hele PC'en bliver rigtig godt varm
indeni?? >60 grader ?

Mvh klh

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 09-08-03 16:24

"klh" <klhNSPAM@FJERNmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plads på begge sider
> af kortet. Og betyder det ikke også at hele PC'en bliver rigtig godt varm

Her er nogle billeder :) Håber du kan bruge det, det ser da ud som om
profilen er væsentligt mindre end på 9800 og 9700 pro ultimate.

Mvh. Simon

Fra : darkh

Dato : 10-08-03 12:28

> [...]
> plads på begge sider
> af kortet. Og betyder det ikke også at hele PC'en bliver rigtig godt varm

Jeg ved ikke hvor meget plads 9600 pro ultimate kræver, men jeg har smidt
et billede af min 9700 i dk.binær, så du kan se hvor meget sådan en fylder.

Temperaturen er ikke det store problem. Selv med den varme der er i
øjeblikket, holder temperaturen sig mellem 33 og 36 i kabinettet.

mvh
Jesper