Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Ingen undertekster på Tv-out
Fra : Reno Raines

Dato : 07-08-03 22:40

Se subj.
Har fundet flere tråde ang. ovenstående emne men kan stadig ikke få det til
at virke.
Jeg har valgt "klon"-funktionen, har sat "enhed i fuld skærm" til den
sekundære skærm og har forsøgt at ændre placeringen af teksterne i mit
afspilleprogram (BS-player).

Mit gfx-kort er Creative GF4-4600 og jeg bruger Nvidia v.44.03. Bruger
composite-kabel til TV'et.

Gode råd ønskes.

Fra : Jakob M

Dato : 08-08-03 13:56

Reno Raines wrote:
> [...]
> afspilleprogram (BS-player).
>
> Mit gfx-kort er Creative GF4-4600 og jeg bruger Nvidia v.44.03. Bruger

Jeg har faktisk nøjagtigt samme problem, blot med et Radeon8500LE, så mon
ikke det er BSPlayer der laver ged i det?. BSPlayer viser kun tekster på min
monitor (primær) og ikke på TVet, selv der er billede på begge to. Hvis jeg
skifter TVet til primær er der tekster, men det er uhensigtsmæssigt på andre
områder.

Hvis du finder en løsning må du endelig sige til.

Mvh
Jakob

Fra : Reno Raines

Dato : 09-08-03 17:39

> Hvis du finder en løsning må du endelig sige til.

Tekst-filen skal hedde det samme som filmen (selvfølgelig ikke efternavnet).
I Ffdshow-konfig enabler du så "subtitles". Når du starter filmen vil der
være tekster både på monitor og TV. På monitoren står de x2, men du kan blot
disable dem i BS-player så virker det perfekt.

mvh

RR

Fra : Jakob M

Dato : 11-08-03 19:49

Reno Raines wrote:

> [...]
> starter filmen vil der være tekster både på monitor og TV. På
> monitoren står de x2, men du kan blot disable dem i BS-player så

Jeg bruger ikke ffdshow, ellers tak, men der må være nogle indstillinger ved
codec'et jeg kan pille ved. Jeg roder videre, ellers må jeg jo installere
ffdshow.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 11-08-03 22:02

> Jeg bruger ikke ffdshow, ellers tak, men der må være nogle
> indstillinger ved codec'et jeg kan pille ved. Jeg roder videre,
> ellers må jeg jo installere ffdshow.

Jeg satte hak i "draw subtitles to overlay surface" i BSPlayer, og vupti var
der også tekster på TV.

Mvh
Jakob