Grafikkort til dual-monitor på gammelt P2B~
Fra : Mox

Dato : 07-08-03 20:56

Hejsa

Jeg har tænkt mig at smide et nyt grafikkort med dual-monitor-mulighed
i min gamle P2B-DS. Og hvorfor så det? Tjo - fordi nu har jeg fået en
ny P4 3 Ghz med 1 GB RAM og en SCSI disk som kører 15.000 RPM og har
en søgetid på 3 ms, men den er ikke super meget hurtigere end min
gamle ASUS P2B-DS med 1 GB RAM og 2 X PIII550 (det er et dual-CPU-MB)-
en ultra 66 promise-dims og et par gamle ATA66 diske i. Og jeg har
tunet begge maskiner så de yder deres max. Begge kører XP Pro. Men
altså ingen væsentlig forskel i hastighed i 2D applikationer - så
hvorfor opgradere? Men jeg har også fået to monitorer på arbejde og
det er jo fedt at arbejde med når man sidder og har 17 vinduer åbne ad
gangen. Det vil jeg også gerne have her hjemme - altså en ekstra
monitor - men hvad dælen skal jeg købe for et grafikkort? Problemet er
jo at min gamle maskine kun understøtter 2X AGP - og altså AGP 1.0 som
kører 3.3 volt. Samtidig ved jeg jo at en reel opgradering nok ikke
ligger flere år ud i fremtiden, så jeg vil jo gerne have noget som er
OK og som måkse kan bruges i en evt. ny PC om et år eller to.

Jeg har haft kig på Radeon 9200 (som vist nok virker) og Radeon 9600
Pro (som vist nok ikke virker) eller noget Geforce-værk? Jeg har p.t.
en Geforce2 MX220 eller 440 eller sådan noget siddende, med 64 MB og
den er jo fin nok (ikke superhurtig i spil, men det skyldes jo nok
også min CPU´ere), men den understøtter bare ikke dual-monitor. Et
ekstra grafikkort vil ikke løse problemet, da det bare viser en kopi
af den anden skærm. Jeg vil gerne have to skriveborde. På arbejde har
jeg et Geforcee 4 4200 og det spiller fint, men kan det gå med mit
MOBO?

Nogen som har en god idé?

Mvh
Morten

Fra : H3nrik V!

Dato : 07-08-03 22:25

In news:cd3cc17d.0308071156.63ed69bb@posting.google.com,
Mox <moxtell@grafisk.dk> typed:

> ekstra grafikkort vil ikke løse problemet, da det bare viser en kopi
> af den anden skærm. Jeg vil gerne have to skriveborde. På arbejde har

Hmmm... Jeg kører med et GeForce 4 AGP og et Matrox Mystique PCI - jeg får
fint et "bredt" skrivebord på de 2 monitors... Man skal bare vælge under
properties for opløsning "expand my desktop to this monitor"
ellerhvaddenoptionnuhedder - og vupti...! Fungerer! Så bare i med et ekstra
PCI kort...

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Esben

Dato : 08-08-03 01:09

"Mox" <moxtell@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft kig på Radeon 9200 (som vist nok virker)

Det virker ihvertfald i et alm. Asus P2B - og der er ingen blæser på kortet
:)

--
Esben