film kører for hurtigt
Fra : Anders Kjær

Dato : 06-08-03 11:36

hej gruppe
når jeg afspiller film, kører disse ofte i noget nær dobbelt hastighed. Hvad
kan det skyldes, og hvordan kan det løses?
Jeg har et nvidia geforce 4 skærmkort.
ak

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-08-03 12:59

Anders Kjær wrote:
> når jeg afspiller film, kører disse ofte i noget nær dobbelt
> hastighed. Hvad kan det skyldes, og hvordan kan det løses?
> Jeg har et nvidia geforce 4 skærmkort.

Måske har det noget med film codecs at gøre, prøv evt. dette:
- Afinstallér alle nuværende codec (xvid, ffdshow, nimo osv.)
- Installér en codec pack, jeg bruger fx SLD Codec Pack, de
kan findes på www.divx-digest.com under software.

Du kan også bare prøve, at se hvilket codec pågældende
film bruger med Gspot (http://www.headbands.com/gspot/gspot21.zip)
og derefter bare installere det enkelte codec.

Prøv så igen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen