Re: REAL PLAYER
Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 04-04-01 12:00

Hanne Hertzog writes:
>Danmarks radio har den flotte service at man kan gå ind på deres
>hjemmesider og læse om et eller emne man nu er gået glip af osv. Hvis man
>så gerne vil hente indlæget ned, så kommer det i et format., der kun kan
>læses af Real Player. Nu har jeg lige været inde at kigge (meget Lidt)
>om jeg evt. kunne downloade det l...., men der står ingen steder noget om
>Macversioner?

Realplayers hjemmeside har en permanent topplacering blandt universets fem
mest irriterende hjemmesider.
De vil gøre alt for at få dig til at hente deres betalings-software og
skjule den gratis player. Men det kan lade sig gøre at finde den. På
forsiden starter du med at scrolle godt ned på siden. Nederst finder du
top 3 gratis download & her vælger du Realplayer 8 BASIC (vigtigt med
basic!). Du kommer nu til en ny side, hvor de endnu en gang forsøger at
lokke dig med den fulde udgave af Realplayer. Men cirka midt på siden er
der en bredt, blåt felt, hvor du kan vælge "Free Realplayer Basic" - det
gør du. Så får du endelig selve download-siden, hvor du fortæller hvilken
OS osv, du har.

Husk: Når du har med Real at gøre, så gælder det om at holde tungen lige i
munden. De vil gøre ALT for at få dig til at købe noget, modtage reklamer
og på andre måder chikanere dig. Giv dem ikke dit rigtige navn (slet ikke
din rigtige mail-adresse!) & sig trofast "nej", hver gang softwaren vil
forulempe dig med en registrering.

>Kan det virkelig have sin rigtighed at det kun er PC'er der kan have
>glæde af hel landets radio og TVstationer og deres hjemmesider??

Nej. Men send DR en mail, hvor du brokker dig (det burde vi alle gøre).
Der findes åbne streaming-standarder som gøre det muligt selv at vælge
hvilken player, man ønsker at anvende. Dem burde DR kunne finde ud af at
bruge.

Mvh Ben