Kopiering af åben fil
Fra : Thomas

Dato : 04-04-01 12:21

Jeg har et problem med kopierning af en åben databasefil vha. visual basic
koden:

FileCopy "C:\Test.dbf", "C:\Temp\TestCopy.dbf"

Men programmet kommer med: Run-time error '70' - Premission denied.

Hvis jeg derimod vha. af Windows stifinder eller i en Dos-prompt forsøger at
gøre det samme, så har jeg ingen problemer.

Hvordan dælen kan det være???

Mvh.
Thomas Larsen
ThomasL@amitech.dk

Fra : Håkon Helgesen

Dato : 04-04-01 12:26

>Jeg har et problem med kopierning af en åben databasefil vha. visual basic
>koden:
>
>FileCopy "C:\Test.dbf", "C:\Temp\TestCopy.dbf"

Hmm....

Hva med å bruke commandoen: Close før du prøver å kopiere (da lukker
den jo filen)

Håkon Helgesen

Fra : Thomas

Dato : 04-04-01 13:01

Det er jeg bange for ikke er løsningen. Da filen er åbnet af et andet
program, som regelmæssigt ændre filens indhold.

Og når det kan lade sig gøre at kopiere filen i windows, så burde man vel
også kune gøre det vha. VB.

Fra : Bo Carstens

Dato : 08-04-01 08:56

FileCopy KAN simpelthen ikke kopiere en fil der er åben.
Ifølge standardhåndbogen "VB & VBA in a nutshell", O'Reilly, p. 278-79:
- hvis den åbne databasefil er åbnet af en ANDEN applikation end
databaseprogrammet selv kan det ikke lade sig gøre at bruge FileCopy
- hvis databasen er åbnet af databaseprogrammet selv så kan FileCopy kun
lykkes hvis basen er åbnet som 'shared' eller med 'write only' lås.
Hvis du har VB6 giver det nye File System objekt en masse muligheder for
filhåndtering som ikke var til stede i de tidligere udgaver af VB. Fx
metoden File.Copy.

mvh
Bo Carstens