Apple DOS Compatibility Card
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-12-00 10:54

Efter at have geninstalleret softwaren til brug med Apple DOS
Compatibility Card på min 6100, får jeg følgende resultat, når jeg
forsøger at åbne kontrolpanelet PC Setup - der er sat til at loades
først:

"'PC Setup' was unable to allocate a big enough chunk of memory for the
BIOS and shared memory area".

MacOS 9.0.4. PCSetup fra Fraser Valley Distributed Computing Systems.

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 16:18

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-12-00 16:18

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Har du installeret både Mac og PC-delen?

Ja, da jeg har taget C-drevet [en containerfil] fra backupen på en
CD-ROM.

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 19:50

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 16-12-00 19:50

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Jovjov, men der skal da også installeres noget nyt på PC-delen.

Det har jeg skam også gjort. Apple har selv kun udviklet programmellet
til 1.6.

I øvrigt /skal/ kontrolpanelet fungere selv uden at programmellet er
installeret på DOS-siden, da man fra kontrolpanelet skal kunne lave en
[ny] container.

Jeg kan faktisk kun se to fejlmuligheder. Fejl i MacOS
9.04-installationen [højst muligt, da min Adaptec DirectCD heller ikke
synes at fungere]. Eller maskinfejl, især på DOS-kortet.

Men min 6100 må jo efterhånden også være 6 år gammel.

Jeg forsøger at installere en MacOS 8.1 på et alternativt drev, og se om
/det/ hjælper. Måske skulle jeg også sætte CD-ROM-drevet tilbage; det
befinder sig nu i en scsi-tower. Det har en vist betydning for
DOS-kortet, idet lyden skulle forbindes til CD-ROM drevet.

Og efter at jeg fik reformatteret harddisken for mange måneder siden
har, jeg ikke været i stand til at installere noget under DOS eller
Windows. Noget der dog er et mindre problem, da jeg har fået stillet en
Windows laptop til rådighed.

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 17-12-00 11:14

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> [...]
> befinder sig nu i en scsi-tower. Det har en vist betydning for
> DOS-kortet, idet lyden skulle forbindes til CD-ROM drevet.

Fejlen klaredes ved at reinstallere MacOS 9 over den gamle mappe .