REAL PLAYER
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-04-01 11:43

Danmarks radio har den flotte service at man kan gå ind på deres
hjemmesider og læse om et eller emne man nu er gået glip af osv. Hvis man
så gerne vil hente indlæget ned, så kommer det i et format., der kun kan
læses af Real Player. Nu har jeg lige været inde at kigge (meget Lidt) om
jeg evt. kunne downloade det l...., men der står ingen steder noget om
Macversioner?

Kan det virkelig have sin rigtighed at det kun er PC'er der kan have glæde
af hel landets radio og TVstationer og deres hjemmesider??

Hilsen Hanne

Skal du sejre, skal du slås med dig selv

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-04-01 12:23

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan det virkelig have sin rigtighed at det kun er PC'er der kan have glæde
> af hel landets radio og TVstationer og deres hjemmesider??

Den findes skam til mac. Min fungerer upåklageligt.
v.h.
Martin

Fra : b

Dato : 04-04-01 12:23

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote in message
> [...]
> så gerne vil hente indlæget ned, så kommer det i et format., der kun kan
> læses af Real Player. Nu har jeg lige været inde at kigge (meget Lidt

OS vælges i downloadproceduren. Simpelt og brugervenligt. Helt Mac-agtigt.

Fra : Reynard Fox

Dato : 04-04-01 12:41

In article <fc.0073fb6b0309b78d0073fb6b0309b78d.309b8d8@net.dialog.dk>,
> [...]

> Kan det virkelig have sin rigtighed at det kun er PC'er der kan have glæde
> af hel landets radio og TVstationer og deres hjemmesider??

Her kan du finde Mac-versionen:
http://huxley.real.com/real/player/player.html?src=biz_rpchoice_001,01033
0rpchoice_c2&dc=454443

RealPlayer få en del tæsk på Versiontracker, her er en bemærkning derfra:
"Just the fact that you have to go to their website via the link...
Instead of downloading by clicking says alot about these control freaks
who hope that their format will be the internet standard... contact
anyone who provides content in only realaudio format to let them know
how crappy this whole proprietary format idea is".

--
Do you want to know more?
http://www.versiontracker.com

Fra : Hammerhead

Dato : 06-04-01 09:18

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> [...]
> anyone who provides content in only realaudio format to let them know
> how crappy this whole proprietary format idea is".

Helt enig. Det er besværligt at finde deres FREE download - de vil såååå
gerne have at man køber Plus-pakken for 30$, og det afspejles også i den
lattterlige procedure, som man skal gå igennem med registration osv.

Realplayer 8 FUNGERER på min iMac, men den er dræbende langsom.
QuickTime player er så meget bedre - hvis bare der var flere
derstandardiserede på QuickTime. :(

--
- Peter - titancity.com

Wintel users: All your base are belong to uX

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-04-01 15:23

Hammerhead <root@NOSPAM.com> wrote:

> Realplayer 8 FUNGERER på min iMac, men den er dræbende langsom.

langsom, hvorledes? Varer 18:30 TV avisen 45 minutter?

Den spytter da signalet ud i den kvalitet din ISP linie er i stand til

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Hammerhead

Dato : 08-04-01 18:45

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> langsom, hvorledes? Varer 18:30 TV avisen 45 minutter?

Forstås således at den, når playeren streamer fra nettet æder uhyrlit
meget CPu-tid, samt at frameraten og den generelle kvalitet af lyd og
billede er meget dårlig i foprhold til PC-udgaven.

--
- Peter - titancity.com

At tabe ansigt er en ædel sag, som vel kan frelse klodens folk en dag
og være taberen til evig hæder, hvor taaber kun vil se hans nederlag.

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 08-04-01 19:00

Hammerhead skrev

> Forstås således at den, når playeren streamer fra nettet æder uhyrlit
> meget CPu-tid, samt at frameraten og den generelle kvalitet af lyd og
> billede er meget dårlig i foprhold til PC-udgaven.

Jeg har ingen besværligheder med Real. Jeg har et par gange punket DR for at
de skulle bruge QT i det mindste som alternativ (husk at sende dem mindst en
mail om måneden;)), men hvis jeg skal være ærlig, så funker Real ret godt.
Jeg bruger DRs arkiv og live streaming utroligt meget og ligegyldig om jeg
bruger Word, Photoshop eller surfer i forgrunden, kværner den bare videre
bagved. Og når jeg lader min PB gå i sleep, fjerner netkablet og går et
andet sted hen, ligger der stadig typisk et minuts stream "på lager". Lidt
syret at høre det sidste minut af midnatsradioavisen, når man vågner om
morgenen

Det eneste "problem" jeg har, er at når jeg har et andet program i
forgrunden, så falder fps til ca. det halve, men det må stadig være over 5
fps og det har vist mere at gøre med MacOS måde at fordele systemresourser
på.

Når Real og Apple får gjort alvor ud af deres aftale om at dele codecs, så
bliver det for vildt.

Nej WMP, her er en oplagt kandidat for flames.

Anders

Fra : Hammerhead

Dato : 08-04-01 20:46

Anders Jakobsen <newton@os.dk> wrote:

> Når Real og Apple får gjort alvor ud af deres aftale om at dele codecs, så
> bliver det for vildt.

Erm... tror du selv det nogensinde sker?

--
=) - Peter - titancity.com

Freedom.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-04-01 23:12

> Erm... tror du selv det nogensinde sker?

pt har de indgået en samarbejdsaftale, om at deres severe skal kunne
streame begge formater.

Fra : Hammerhead

Dato : 09-04-01 12:47

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> pt har de indgået en samarbejdsaftale, om at deres severe skal kunne
> streame begge formater.

URL til dokumentation? Grundet REAL's syge kontrolmani har jeg meget
svært ved at tro på at det skulle være sandt.

--
=) - Peter - titancity.com

Freedom.

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 09-04-01 13:02

in article 1erlnks.bjt05411s9qzaN%root@NOSPAM.com, Hammerhead at
root@NOSPAM.com wrote on 4/9/01 13:46:

> URL til dokumentation? Grundet REAL's syge kontrolmani har jeg meget
> svært ved at tro på at det skulle være sandt.

Det var samme samarbejdsaftale jeg hentydede til i mit indlæg. Jeg har ledt
efter et link, men har endnu ikke kunnet finde noget ud over en tysk side,
som vist nok omtalte aftalen, men mit tyske er simpelthen for dårligt. Jeg
leder lidt videre...

Anders

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-04-01 09:58

http://www.apple.com/pr/library/2000/june/12realnetworks.html
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Erik Aalund

Dato : 08-04-01 07:57

Reynard Fox <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> Her kan du finde Mac-versionen:
> http://huxley.real.com/real/player/player.html?src=biz_rpchoice_001,01033
> 0rpchoice_c2&dc=454443

Findes der versoner som der ikke skal betales for....ligesom
Windows Midiaplayer og Quicktime?
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 08-04-01 08:06

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> Findes der versoner som der ikke skal betales for....ligesom
> Windows Midiaplayer og Quicktime?

Jo, og den er godt skjult! Hvis du nu besøger http://www.real.com så vil
du se RealPlayer 8 Plus fylder hele toppen af siden men hvis du nu
scroller i bund så vil du se Top Free Downloads og heruder finder du et
link til RealPlayer 8 Basic.
--
Jesper Oersted
"If you pick up the criminel code, it doesn't say anything about the

Fra : Reynard Fox

Dato : 08-04-01 08:40

In article <1erjfrk.vfasre31y0rkN%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper Ørsted) wrote:

> [...]
> du se RealPlayer 8 Plus fylder hele toppen af siden men hvis du nu
> scroller i bund så vil du se Top Free Downloads og heruder finder du et

En af disse Url'er, burde give den rigtige download:
http://proforma.real.com/real/player/player.html?src=downloadr0rpchoice_c
2,010406rpchoice_c3&dc=494847

http://scopes.real.com/real/player/player.html?src=010406realhome_2,01040
6rpchoice_h1&dc=494847

Mvh
Reynard …;·

--
http://www.hardoff.co.jp/ the place with the name and the fame.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-04-01 15:21

> [...]

> Kan det virkelig have sin rigtighed at det kun er PC'er der kan have glæde
> af hel landets radio og TVstationer og deres hjemmesider??

Hej Hanne

Nu er jeg nok ikke den rette med hensyn til RealPlayer, da jeg ikke
bryder mig om produktet. Forklaring følger:

Jeg hvade konfigureret en iMac 266 med 192 MB RAM, som kørte
upåklageligt med iTunes; AppleWorks, PHotoshop og så videre. Den kunne
presses til det yderste uden at crashe og så downloadede jeg RealPlayer,
så vedkommende kunne se Big Brother. Jeg hvade sagt at jeg ikke mente
det var optimalt, men BB trak for meget...................

Efter jeg havde hentet RP og installeret den (gav den iøvrigt 30% ekstra
RAM), så crashede iMac'en flere gange og tilsidst opgav jeg at få det
til at virke.

Med hensyn til DR, ja så burde de gøre som Fredgaard Radio, og lave
forskellige versioner, så folk selv kan bestemme. Det er prof.

--
Ciao Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-04-01 11:39

> Efter jeg havde hentet RP og installeret den (gav den iøvrigt 30% ekstra
> RAM), så crashede iMac'en flere gange og tilsidst opgav jeg at få det
> til at virke.

Jeg har aldrig haft problemer med RealPlayer 7 eller 8, G2 var dog ligt
problematisk men det er jo to generationer siden.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-04-01 20:56

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:

> [...]
>
>Med hensyn til DR, ja så burde de gøre som Fredgaard Radio, og lave
>forskellige versioner, så folk selv kan bestemme. Det er prof.

Tak for alle svar. Jeg tror jeg afstår og lader min PC søn se det der skal
ses. -så ved jeg ikke om man kan konvertere det til Quicktime bagefter?

Efter disse hektiske dage op til GF i MacBruger i morgen, så må vi se at
lave en underskrift indsamling på vores hjemmeside til DR. Jeg vil i alle
tilfælde foreslå bestyrelsen det. Måske vi kan få andre MacForeninger til
at være med?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-04-01 16:51

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Tak for alle svar. Jeg tror jeg afstår og lader min PC søn se det der skal
> ses. -så ved jeg ikke om man kan konvertere det til Quicktime bagefter?

Du skal sansynligvis bare have en nyere RealPlayer end den der
instaleres af Mac OS.