Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe text effekt
Fra : Morten M. Kaastrup

Dato : 05-08-03 13:02

Jeg er igang med en tutorial.. eller dvs. jeg kan ikke komme igang, for jeg
kan ikke finde ud af det! :p

Jeg skal gøre det her i "punkt 1"

Create a new image 500x500 px with a dark gray background. (Det er nemt
nok...)

Using the type tool create your text in white make it as big as possible, I
used times new roman font. Click OK. (Det er også nemt nok...)

Go to Layer>Type>Render Layer. When done hold CTRL and click on the text to
select it. Now go to the channels palette and create a new channel. (Det
fatter jeg ikke rigtig..?)

Er der nogen der gider forklare helt nøjagtigt hvad jeg skal gøre der? Jeg
tror det er fordi den tutorial er laver i en anden version end den jeg har.
(Adobe Photoshop 7.0)

m.v.h. Morten M. Kaastrup
Morten@blop.dk * www.Mortenmk.tk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-08-03 13:32

Morten M. Kaastrup skrev:

> Go to Layer>Type>Render Layer.

Layer > Rasterize > Type, hedder det vist i Photoshop 7. Det laver et
tekstlag om til et almindelig "bitmap-lag".

> When done hold CTRL and click on the text to select it.

Tryk Ctrl ned og klik på laget med teksten. Altså laget i lagpaletten.
Ctrl sørger for at du får teksten markeret.

> Now go to the channels palette and create a new channel. (Det
> fatter jeg ikke rigtig..?)

I bunden af din Channels-palette er der et lille ikon som hedder
'New channel' (ikonet lige til venstre for papirkurven) Du kan også
i sidemenuen til Channels-paletten vælge 'New Chanel'.

Madsen.