Andet multimedie
bentjuul 3670
Lav sol over Århus
Fra : Kasper Okkels

Dato : 03-08-03 10:44

Jeg er ganske nybegynder i Photoshop, billedredigering og digitalfotografi,
men har taget et billede, jeg gerne vil have lavet lidt om på. Hvordan
pokker får jeg lavet en rødlig himmel på billedet "LavSol.jpg" postet i
dk.binaer <news:3f2cd7f9$0$76101$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> uden at hele
billedet forsvinder og bliver helt rødt? Jeg har allerede forsøgt at gøre
det lidt rødere, men himlen forbliver hvid.

mvh
Kasper

Fra : Tomasz

Dato : 03-08-03 12:28

"Kasper Okkels" <okkelsFJERN_DETTE@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billedet forsvinder og bliver helt rødt? Jeg har allerede forsøgt at gøre
> det lidt rødere, men himlen forbliver hvid.

Hej
Jeg tager lige udfordring
http://brodzikowski.homepage.dk/temp/LavSol.jpg
Er det sådan noget ? Hvis ja så:
Hent et billede til som fx sådan en, (bedst at have sit egen, så behøver du
ikke at spørge om lov til at bruge sådan et)
http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=135038
Lag den lige udoven i en ny lag og brug fx Multiple blandings mode. Du skal
klippe lidt i den nye lag for det passer og solen hmn det er en udfordring

Du kan selvfølgelig bruge lidt mere tid på det eller ændre lidt på farver af
himlen.

Mange hilsner
Tomasz

Fra : Kasper Okkels

Dato : 04-08-03 18:22

"Tomasz" <Tomasz_no_spam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tager lige udfordring
> http://brodzikowski.homepage.dk/temp/LavSol.jpg
> Er det sådan noget ?

Cool, ja, det er noget i den retning. Det prøver jeg lige at lege lidt med.

/Kasper