Hvilken film med Poul Bundgaard?
Fra : Henrik Andersen

Dato : 11-08-03 04:35

Hej nyhedsgruppe!
Jeg husker lidt fra en ældre dansk film, men husker ikke lige hvilken. Bla.
medvirker Poul Bundgaard som en slags italiensk gangster, der bortfører en
smuk hvid vistnok svensk pige. En anden ting, jeg husker, vist nok fra samme
film, er at Poul Bundgaard sidder i sin lejlighed, der er placeret på toppen
af Hotel Penta/pt. HK's hovedsæde i København. Nogen, der kan hjælpe med
titlen?

På forhånd tak!

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 11-08-03 05:00

Det lyder meget som Slå Først Frede fra engang i 60'erne, en klassiker af en
James Bond parodi. Morten Grundwald og Ove Sprogøe i de øvrige bærende
roller, hvilket gav et lille forvarsel om magien i Olsen Banden. Rigtig skæg
film.

Fra : Henrik Andersen

Dato : 11-08-03 05:03

Tak for det hurtige svar, men jeg har begge Frede film, så det kan jeg klart
udelukke! Men ellers tak for hjælpen!

Fra : Claus Sørensen

Dato : 11-08-03 07:10

Henrik Andersen wrote:

> Tak for det hurtige svar, men jeg har begge Frede film, så det kan jeg
> klart udelukke! Men ellers tak for hjælpen!

Så tror jeg, det er "Walter og Carlo - op på fars hat", hvor Bundgaard
spiller den spanske gangster Ateza.

Dog mener jeg, at kvinden er dansk og ikke svensk. Det er nemlig i "Slå
først Frede, at der er en svensk kvinde med.

De herligste hilsner

Fra : Thomas

Dato : 11-08-03 12:42

> Jeg husker lidt fra en ældre dansk film, men husker ikke lige hvilken. Bla.
> medvirker Poul Bundgaard som en slags italiensk gangster,

Du tænker vist på "Mig og mafiaen" med Dirch Passer. Her spiller Poul
Bundgaard netop en italiensk mafiagangster-parodi.

Tjek rollelisten på f.x:www.filmidanmark.dk

VH

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 14-08-03 10:25

> Du tænker vist på "Mig og mafiaen" med Dirch Passer. Her spiller Poul
> Bundgaard netop en italiensk mafiagangster-parodi.

Jeg er lidt nysgerrig på om det var det rigtige svar jeg kom med.

VH

Thomas

Fra : Henrik Andersen

Dato : 18-08-03 19:58

Hej

Tak for alle svarene!

Jeg tror, at Mig og mafiaen er det rigtige svar. Jeg har desværre ikke
filmen, endnu. Men Walter og Carlo såvel som Frede filmene har jeg, så dem
kan jeg sige, at det ikke er. Der er jo grænser for, hvor mange film Poul
Bundgård har deltaget i som italiensk mafioso, så det kan næppe være andre
end Mig og Mafiaen.

Fra : Thomas

Dato : 19-08-03 12:16

Ifølge:

http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/mig_og_mafiaen.htm

er filmen tilgængelig på video.

Jeg husker den mest for, at man ser Ann-Mari Max Hansens bare mås, og
vistnok også adskillige andre sæt bare bryster.

VH

Thomas