Leisure Suit Larry 6 under XP eller VMWare~
Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-08-03 22:26

Jeg har en del bøvl med at få subj. til at virke.
Under XP kører spillet som sådan godt nok indtil der pludselig dukker en
masse fejl op med titlen "waveOutUnprepareHeader1" og teksten "an
invalid parameter was passed to a system function". Det kan jeg svare OK
til en 15-20
gange hvorefter spillet kører videre indtil næste gang der skal bruges
noget lyd (f.eks. tale eller åbne en dør) og så kommer fejlene igen.
Der kan gå alt lige fra 20 sek. til 5 min. fra Larry er startet til
fejlen kommer første gang.
Jeg har prøvet at starte det med VDMSound men det giver bare en "Windows
Title Not Found" fejl hvorefter skærmen bliver sort et par sekunder og
jeg er tilbage på skrivebordet uden Larry.

Til sidst blev jeg lidt træt af alle de fejl og smed VMWare på maskinen
og Win98SE som guest. Fik indstalleret lydkort og waveset til MIDI (hvad
det så end er) men her vil Larry slet ikke starte op. Der kommer bare et
sort vindue men intet Sierra logo, lyd eller noget som helst.

Jeg har tæsket lidt rundt på nettet efter lidt hjælp men det nærmeste
jge kan komme er på www.allowe.com der foreslå jeg enten erstatter den
eksisterende audblast.drv med en alternativ eller helt slår lyden fra
via en AudioDriver=No (eller noget i den stil) i RESOURCE.CFG.
AudioDriver indstillingen har ingen effekt, og hvis jeg ikke er helt gal
på den så er audblast.drv en DOS/Win3.11 ting. Den havde ihvertfald
heller ingen effekt.

Derudover stod lidt om hvilket lydkort der bruges:
"Switch to Windows XP, which has Soundblaster support for DOS apps. It
requires a sound card with a real FM chip for music, though, so a real
live SB16 or AWE32 will work, but not a SB Live (because it doesn't have
an FM chip). Digital sound effects work with any sound card."
Mit lydkort er et SB Audigy Player, om det har en FM chip aner jeg
faktisk ikke. Men man skulle vel tro at der overhovedet ikke var lyd
hvis der ikke var.
VMWare simulere et SoundBlaster Ensoniq kort... FM chip? Don't know.

Så er der nogen der har haft LSL6 på deres XP eller VMWare-Win98 maskine og
haft held med det? Og i så fald, hvad hulen gjorde I for at få det til
at køre?

Og jeg har naturligvis sat SIERRAW.EXE til at køre i Compatibility Mode
med Win95 (Win98/ME er også afprøvet), 256 farver og 640x480.

/Robert

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 10-08-03 23:02

Robert Eriksen wrote:
> Jeg har en del bøvl med at få subj. til at virke.

Snip

Du kan prøve at spørge i foraerne herinde:
http://vogons.zetafleet.com/

Der sidder nogle eksperter som garanteret kan hjælpe.
Dit Audigy-kort har ingen FM chip, men driveren kan emulere én i
software.

God jagt.

Hvis alt andet fejler kunne du installere Windows 98 på en partition..
Måske kan du klare dig med DOS 6.22 og DOS driverne til SBLive/Audigy.
De skulle gerne ligge på den CD der fulgte med kortet.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-08-03 11:54

Sune Mika Salminen wrote:

> Snip
>
> Du kan prøve at spørge i foraerne herinde:
> http://vogons.zetafleet.com/

Hmmm.. ja jeg er ihvertfald ikke den første med Larry problemer... Den
må jeg lige få kigget igennem når jeg kommer hjem

> [...]
> Måske kan du klare dig med DOS 6.22 og DOS driverne til SBLive/Audigy.
> De skulle gerne ligge på den CD der fulgte med kortet.

Ja det bliver måske også løsningen i sidste ende. Jeg ville dog helst
undgå at bøvle med dualboot bare for at Larry kan få noget på den dumme

Da savegames ikke kan udveksles mellem DOS og Windows versionerne er jeg
nok nød til at smide en eller anden Windows på under alle omstændigheder
så det bliver jo nok en Win98.

/Robert

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-08-03 10:28

Robert Eriksen wrote:
> Jeg har en del bøvl med at få subj. til at virke.

Snip

.....og skam dig for ikke at have kigget på http://www.ntcompatible.com

Klik "compatibility" og søg på spillet i kompatibilitetsdatabasen.
Der står hvordan du får det til at virke med VDMSound (under Windows
2000, men det kan bruges under XP)

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 11-08-03 11:51

Sune Mika Salminen wrote:

> Snip
>
> ....og skam dig for ikke at have kigget på http://www.ntcompatible.com

Og skam dig for ikke at se at ntcompatible.com kommer med samme forslag
som allowe.com
Nemlig at erstatte audblast.drv med en nyere... men det er kun til DOS
versionen af LSL6 det trick duer.

Ellers tak for forslaget.. jeg havde faktisk slet ikke tænkt over den side.

/Robert

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-08-03 15:24

Robert Eriksen wrote:

> [...]

> forslag som allowe.com
> Nemlig at erstatte audblast.drv med en nyere... men det er kun til DOS

Vidste ikke der var både en Windows og en DOS version.

> Ellers tak for forslaget.. jeg havde faktisk slet ikke tænkt over den
> side.
>
> /Robert

Mnja...den kan meget!

-Sune