e-mail i html (table)
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 10-08-03 15:30

Hej

håber der er nogle der kan hjælpe mig med noget af det der står på ned
stående side...

http://www.hh-indretning.dk/mail/e-mail.htm

mvh. Rune Thougaard Kristensen
--
http://rtk-design.dk // http://dalgaards.dk
http://hh-indretning.dk // http://www.vinperlen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 17:03

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message
> Hej
>
> håber der er nogle der kan hjælpe mig med noget af det der står på ned
> stående side...

- Hvordan fjerner jeg den border mellem top-logo og teksten..??

Jeg ville sætte det hele i en <div="frame">
Hvor den indeholder <div id="logo"> og <div id="indhold"> og

I en CSS fil tilføjer du så;

#frame {
border: 1px solid black;
}

Selvfølgelig tilføjer noget mere, hvis du vil have samme resultat som med
tabeller. Højde, bredde osv.
Så har du ingen kant mellem logo og indholdet.

Hvis du gerne vil beholde border mellem indhold og copyright (mvh Rune.....)
skriver du;

#copyright {
border-top: 1px solid black;
}

- Hvordan laver jeg borderen tyndrer..??

Ved at putte det i css og bruge; border: 1px solid black; bliver borderen
tynder end ved border="1" på en tabel.

- Hvordan sætter jeg bg til no-repeat..??

Kan jeg desværre ikke huske. Har været ude i solen hele dagen og er nu
solbrændt ;(

- Hvordan sætter jeg bg til at side nede i højre hjørne...??

Aner det heller ikke.

- Hvordan sætter jeg textboxen til at beholde en minimum str. så jeg slipper
for at lave alle de her (br)...??

Hvis du følger mit eksempel øverst med div og css, tilføjer du bare;

#indhold {
height: 400px;
}

Håber du kunne bruge noget af det.

mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Frederik Plum

Dato : 10-08-03 18:31

FB wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> FB
> --
> Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?

på html.dk har de en tutorial hvor det hele står forklaret, brug den!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-03 19:50

Frederik Plum <i3anksy@hotmail.com> skrev :

>på html.dk har de en tutorial hvor det hele står forklaret, brug den!

og samme sted er der en god side,
http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp, hvor der bl.a. står
Når du svarer på et indlæg er det vigtigt at slette de linier, du
ikke direkte kommenterer.

Så klip venligst i dine svar.
--
Knud

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 12-08-03 12:58

Hvordan skal de se ud når man sætter den ind i en <div="frame"> det er ikke
lige mit stærke område...

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 13:00

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message
> Hvordan skal de se ud når man sætter den ind i en <div="frame"> det er
ikke
> lige mit stærke område...

"Frame" var bare et navn.

Mvh
FB

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 12-08-03 13:13

> "Frame" var bare et navn.

Ok, men nu har jeg jo lavet det hele i 1 tabel skal jeg lave dem om til
flere tabeller eller hvad skal jeg gøre.?

mvh. Rune Thougaard Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 15:52

> Ok, men nu har jeg jo lavet det hele i 1 tabel skal jeg lave dem om til
> flere tabeller eller hvad skal jeg gøre.?

Drop tabellerne

Put det her i en html fil; (du skal selvfølgelig tilføje title, docutype
osv.)

<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />

</head>

I filen style.css indsætter du;

#frame {
border: 1px solid black;
width: 600px;

}

#logo {
background-color: yellow;
height: 70px;
}

#copyright {
border-top: 1px solid black;
height: 20px;

}

#indhold {
height: 400px;
}

Så er du ihvertfald godt på vej.

Mvh
FB

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 12-08-03 13:42

> http://www.hh-indretning.dk/mail/e-mail.htm

hvordan fjerner jeg de borders til højre..??

hvordan får jeg background logo'et til NO-repeat ??

mvh. Rune Thougaard Kristensen

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 12-08-03 16:54

Når jeg nu skal sætte den ind i OE som html fil så skal det hele jo være på
en side før den kan vise det eller hvad..??

mvh. Rune Thougaard Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 16:57

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> wrote in message
> Når jeg nu skal sætte den ind i OE som html fil så skal det hele jo være

> en side før den kan vise det eller hvad..??

Ja. Hvis du følger mit eksempel med div's og css smider du bare alt css'en
over i html filen.

I <head> smider du bare alt css'en ind.

#frame {
border: 1px solid black;