Hvorledes kan jeg få vinduer til at
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 04-04-01 11:35

Når jeg har fået post med vedhæftninger et min faste rutine at flytte
vedhæftninger til deres permanente plads ved at tage fat i dem og trække
dem til den partition/mappe hvor de skal være. Det er dog meget
irreterende at vinduerne åbner neden under den aktive applikation.
Derved bliver det i praksis umuligt at bevæge sig ned igenem mappe
herakiet. Derfor- findes der en metode til at få vinduerne til at åbne
over alt andet på skrivebordet ?

MVH

Jakob Højer Kristensen

Fra : Jesper Hauge Jensen

Dato : 04-04-01 12:05

Hej Jacob

Hvis du bruger programmet Action Gomac kan du selv vælge en force hide/show
indstilling for hvert program nede i menuen. Jeg kan ikke finde en
tilsvarende funktion i OS.

M.v.h.

Jesper

Jakob Højer Kristensen skriver:

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 04-04-01 15:48

Jesper Hauge Jensen <iM@c.dk> wrote:

> Hej Jacob
>
> Hvis du bruger programmet Action Gomac kan du selv vælge en force hide/show
> indstilling for hvert program nede i menuen. Jeg kan ikke finde en
> tilsvarende funktion i OS.

Har du gode erfaringer med det program. Sløver det systemet ? Jeg har
lige været inde på deres hjemmeside og se på sagerne. Der er et overlap
mellem programmets funktioner og hvad der er i system 8.6 (her tænker
jeg på mulighed for at skifte mellem aktive programmer via tastatur) vil
det føre til konflikter ?

Ellers synes jeg det er lidt skægt at det er en bunke windows features
man tilføjer med programmet Der er nok nogen maccies der synes det
er et ufedt program

Hygge

Jakob Højer Kristensen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 04-04-01 22:20

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> [...]

> Ellers synes jeg det er lidt skægt at det er en bunke windows features
> man tilføjer med programmet Der er nok nogen maccies der synes det

DET ER EN HERLIG ting. Jeg har brugt GoMac siden, ja siden '98/'99
cirka.

Det bedste er QuickLaunch hvor man kan placere genveje til sine
programmer i bunden af skærmen. Det er der masser af andre programmer
der kan, men GoMac fylder intet. Den får Mac OS til at tro, at din skærm
er mindre i højden, så f.eks. PopUp vinduer virker perfekt.
F.eks. DragThing virker kluntet i forhold til.

Man kan også hurtigt se hvilke programmer man har kørende, og Quit'e,
Get Info osv. ved at klikke på deres ikon i GoMac "baren".

Der er en handy kalender, nogen man altid har brug for :)

Dens ALT-TAB, ÆBLE-TAB (eller hvad man nu vælger at bruge til at skifte
mellem åbne programmer) er overlegen. Man kan slutte og skjule
programmer med et tastetryk, og den virker altid.

START menuen, der KAN ændres til noget mere Mac-venligt er også OK,
jeg bruger den nu ikke.

Jeg kan næsten ikke anbefale GoMac nok, men der er dog et par ting at
tænke på. Nej, den sløver ikke systemet, men hvis du har et Voodooo 3
kort, er der mange spil der ikke kan finde ud af, at GoMac klipper lidt
af din skærms bund.
Så når jeg vil spille f.eks. The Sims må jeg genstarte uden GoMac,
ellers er der dømt grå skærm. OK, der var ikke "et par ting", kun en.

I øvrigt: GoMac + FinderPop = Sweeeeeet!
Prøv at smide GoMac's QuickLaunch Items mappe i FinderPop's "FinderPop
Items Folder" og sæt FinderPop så man kan nå den fra et tomt sted på
menulinien, talk about navigation

Kort sagt, GoMac ... Go for it, de har vist en 30 dages demo, tror jeg?

Jo forresten, jeg har ikke for gode erfaringer med ACTION Menus sammen
med GoMac, men det kan skyldes mit overlæssede system :)

Mojn, Thomas

--
"Mac users prefer the one-button mouse for one simple reason: They
click the mouse with their index finger; they reserve the next finger

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 05-04-01 08:44

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> I øvrigt: GoMac + FinderPop = Sweeeeeet!
> Prøv at smide GoMac's QuickLaunch Items mappe i FinderPop's "FinderPop
> Items Folder" og sæt FinderPop så man kan nå den fra et tomt sted på
> menulinien, talk about navigation
Ikke forstået Hvad er finderpop ?

Hygge

Jakob K K

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-04-01 21:58

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Ikke forstået Hvad er finderpop ?

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=1640

og på dansk, ved vores gode ven Christian Flintrup:
(direkte download link) http://www.finderpop.com/ftp/FinderPop192DK.sit

Mojn, Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-04-01 16:51

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Ikke forstået Hvad er finderpop ?

et af de mest uundværlige freeware programmer mac - hent den fra
versiontracker og prøv den.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 05-04-01 21:26

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> DET ER EN HERLIG ting. Jeg har brugt GoMac siden, ja siden '98/'99
> cirka.

Ja det virker fint nu har jeg hentet en demo. Det eneste der undrer mig
er at når jeg starter op er alle ikonerne i quick start menuen erstattet
med det her standard ikon men den skrivende hånd. Når jeg så vælger et
eller andet i menuen kommer ikonerne frem. Hvad kan dette skyldes. Jeg
har prøvet at genopbygge skrivebordet men det hjælper ikke.

PS: funktionen hvor man kan krydse en masse programmer at til lukning
eller til at skjule dem er FED

Hygge

Jakob

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-04-01 22:05

> [...]

> eller andet i menuen kommer ikonerne frem. Hvad kan dette skyldes. Jeg
> har prøvet at genopbygge skrivebordet men det hjælper ikke.

Med den skrivende hånd ... hmm, som AppleScript ikonet?

Well, hvis du har genopbygget skrivebordet så giv lige disken en tur med
Norton/Disk førstehjælp eller lignende.

Lyder sært - andre der har en ide?

> PS: funktionen hvor man kan krydse en masse programmer at til lukning
> eller til at skjule dem er FED

Hehe jepper den er! :)

Mojn, Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-04-01 11:39

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> (her tænker
> jeg på mulighed for at skifte mellem aktive programmer via tastatur) vil
> det føre til konflikter ?

Nej, genvejen kan deaktiveres eller ændres i både kontrolpanelet GoMac
og via Applescript i Application Swicher (under Mac OS 8.5-9.1)

(Åbn Hjælpfemviser. søg efter "program skift", klik på "skifte mellem
åbne programmer", klik på "hjælp mig med at ændre genvejstasterne")