Feder isthe?
Fra : Claus

Dato : 09-08-03 23:21

Hej Alle.
Er isthe lige så uskyldigt som danskvand?

Det smager jo meget sødt, men i mit hoved burde det jo bare være koldt vand
og the-urter.

Nogen, der ved besked? Jeg er på udkig efter gode alternativer end vand,
kaffe, the og danskvand.

Hilsen
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-03 23:33

> Er isthe lige så uskyldigt som danskvand?
>
> Det smager jo meget sødt, men i mit hoved burde det jo bare være koldt
vand
> og the-urter.

Er det den færdige isthe? Det er noget tid siden jeg har smagt det. Men der
er da helt sikkert sukker i.. Men hvis det er den færdige står det jo også
på flasken... Prøvede engang at lave min egen isthe, der skulle også GODT
med sukker i for at "få det til at smage godt" Dvs. ikke den bitter smag som
kold the har.

> Nogen, der ved besked? Jeg er på udkig efter gode alternativer end vand,
> kaffe, the og danskvand.

Min far drikker nogle gange noget is koldt vand med lidt eddike i. Prøv
det.. Drikker selv kun is-vand og lidt cola-light til hverdag. Også en god
kold-øl fredag-lørdag
Prøv at fylde en 1½L'ers flaske halvt op med vand og lægge den ned i
frysern, så flasken lægger vandret. Også ellers fylde resten af flasken op
med vand. Drikker jeg på arbejdet. Bliver man aldrig træt af.

Fra : Mimi

Dato : 10-08-03 13:02

Hej Claus
Typisk er der lige så meget sukker i færdig isthe som i sodavand.
Fredsted laver en kamillethe med citron og ginseng, som jeg godt kan lide at
drikke kold. Den er ikke særlig sød, men til gengæld heller ikke bitter som
alm. sort the bliver, når man køler det ned.
Mvh Mimi

Fra : Marianne

Dato : 10-08-03 15:34

> Nogen, der ved besked? Jeg er på udkig efter gode alternativer end vand,
> kaffe, the og danskvand.

Om de er *gode* alternativer er vel en smagssag, men jeg drikker fx kold
lakridsrodsthe: et par spsk hallet lakridsrod (fra Matas) koges i 10 min. i
1-2 ltr. vand. Afkøles. Fortyndes evt.

Ellers se på http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/ under diverse --> kolde
drikke. Måske er der noget, du kan bruge.

mvh
Marianne

Fra : Tanya M.

Dato : 10-08-03 17:12

Hejsa

For et par dage siden fandt jeg "Lipton ice tea light" og der er kun 1 kcal
pr. 100 ml. Jeg vil nemlig også meget gerne have et alternativ til vand og
the - så her i varmen er sådan en ice tea light med isterninger en rigtig
god forfriskning.

Venlig Hilsen
Tanya

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-03 17:21

> For et par dage siden fandt jeg "Lipton ice tea light" og der er kun 1
kcal
> pr. 100 ml. -klip-

Ok.. Kunne være man skulle kigge efter den, hvor købte du den? Eller kan man
måske få den over det hele hvis man kigger efter.

Fra : Tanya M.

Dato : 12-08-03 15:22

Hej igen

Jeg fandt den i Dreisler Storkøb - men den må da også kunne købes andre
steder

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 10-08-03 21:52

Jeg er på udkig efter gode alternativer end vand,
> kaffe, the og danskvand.

Hej Claus

Jeg er begyndt at lave iste selv. Gå ind i en the/kaffe-butik og spørg,
hvilken the de kan anbefale til iste. Jeg bruger en sydafrikansk te, der
minder om en grønte, men er en sort the. Den bliver ikke bitter. Den hedder
Rooibush, og fåes med varierende smag. Jeg har selv købt den med fersken.
Til en liter kold vand bruger jeg ca. 3 spsk the, dette blandes og sættes i
køleskabet natten over, hvorefter den sies og tilsættes en smule sødemiddel.
Jeg bruger SØD. Denne drik er dejlig læskende, når det er varmt (som nu .

Held og lykke.

Mvh.
Mette

Fra : Camilla Wincentz Ped~

Dato : 13-08-03 23:53

Hej allesammen.

> Er isthe lige så uskyldigt som danskvand?

Jeg tror der er meget sukker i iste. Men jeg ved det ikke. Prøv at kikke på
varedeklarationen.
Du kan lave din egen iste meget billigere end det købte - og da kan du selv
bestemme mængden af sukker eller andet sødestof.

Med venlig hilsen Camilla.