Opskrift: Mandelrand (LC)
Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-08-03 22:43

Hejsa,

Det var for længe siden at der havde været en opskrift, så hér kommer
én:

Mandelrand, 8-10 stykker

Ingredienser:
200 g. malede smutte mandler
110 g. Atwel eller Perfect Fit
4 stk. æggehvider
2 tsk. bagepulver

Pynt:
75 g. mørk chokolade (gerne sukkerfri)
25 g. smør
25 g. mandler; snittede eller i flager

Æggehviderne piskes meget stive. Atwel/Perfect Fit sigtes i, mens der
piskes kraftigt (det kan være lidt besværligt).

Mandelmel og bagepulver blandes og vendes forsigtigt i. Dejen hældes i
en smurt randform der lige er drysset med lidt mandelmel.

Den bages ved 175 grader i ca. 30 min. midt i ovnen. Mandelranden
afkøles i formen, inden den vendes ud.

Chokoladen smeltes over vandbad sammen med smøret, det køles lidt og
mandelranden overtrækkes med den smeltede chokolade og pyntes med
mandlerne.

Den kan serveres med lidt sukkerfri vanilleflødeis, lidt friske bær o.a.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-08-03 08:57

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Det var for længe siden at der havde været en opskrift, så hér kommer
> én:

At der kommer en enkelt opskrift i ny og næ generer næppe nogen. Men inden
nogen kommer på at poste opskrifter diverse, er det måske passende med et
citat fra gruppens fundats:

"Der bør kun i postes opskrifter som led i en igangværende debat."
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.helbred.slank

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-08-03 21:33

[Lisbeth Jacobsen | Sun, 10 Aug 2003 09:57:19 +0200]

>At der kommer en enkelt opskrift i ny og næ generer næppe nogen. Men inden
>nogen kommer på at poste opskrifter diverse, er det måske passende med et
>citat fra gruppens fundats:

Ups, det havde jeg overset.

Selvom det måske er off-topic, er jeg nysgerrig over bevæggrundene til
at opskrifter ikke må postes? Altså hvis der står i emnet at det er en
opskrift OG hvilken diet den er rettet imod, ville jeg mene at det burde
være hér den slags blev postet?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-08-03 21:56

> [...]
> at opskrifter ikke må postes? Altså hvis der står i emnet at det er en
> opskrift OG hvilken diet den er rettet imod, ville jeg mene at det burde

Den væsentligste er, at der findes en anden gruppe til det formål.

Desuden er det så fandens taknemmeligt at poste opskrifter, at man kunne
frygte, at visses deltagelse primært ville bestå i at poste opskrifter.

Og det er næppe mangel på opskrifter, der gør nogen overvægtige *S*

Men hvis nogen helt konkret spørger til en opskrift på "fedtfattig
chokoladekage" eller en "lowcarb mandeldessert" er det OK at poste den.

Mvh. Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-08-03 22:25

[Lisbeth Jacobsen | Sun, 10 Aug 2003 22:56:18 +0200]

>Den væsentligste er, at der findes en anden gruppe til det formål.

>Desuden er det så fandens taknemmeligt at poste opskrifter, at man kunne
>frygte, at visses deltagelse primært ville bestå i at poste opskrifter.

Ok, begge gode argumenter.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-08-03 22:47

Rene' Hjorth wrote:
> [...]
> at opskrifter ikke må postes? Altså hvis der står i emnet at det er
> en opskrift OG hvilken diet den er rettet imod, ville jeg mene at det

begrundelsen for den begrænsning har været debatteret i dk.admin da
fundatsændringen blev genneført i sin tid.....
læs evt debatten her: http://shor.ter.dk/279812247

og så synes jeg lige at jeg vil minde dig om sidst du postede en opskrift,
og det ramaskrig det gav dengang ;)
http://shor.ter.dk/759686178
hvilket blandt andet var årsagen til at den ændring i fundatsen blev
foreslået og godkendt....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Helle Biks

Dato : 12-08-03 22:49

Tak for opskriften, René! Den skal prøves af i weekenden.

mvh Helle