Problemer med links i CSS
Fra : Frederik Plum

Dato : 09-08-03 18:59

jeg har på min side (www.bobdcc.tk) en del links, som for det
første reagerer langsomt når man fører musen hen over, og for det
andet skal man placere markøren lidt under linket, før at man kan
trykke på det --> hvad gør jeg galt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 09-08-03 19:08

Frederik Plum wrote:
> [...]
> første reagerer langsomt når man fører musen hen over, og for det
> andet skal man placere markøren lidt under linket, før at man kan

Jeg kan ikke lige hente dit stylesheet frm, men jeg kunne forestille mig at
du har padding på dine links...??

Har du det, skal det fjernes?

Evt. et link til dit stylesheet?

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Frederik Plum

Dato : 09-08-03 20:15

Kasper Katzmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg kan ikke lige hente dit stylesheet frm, men jeg kunne forestille mig at
> du har padding på dine links...??
>
> Har du det, skal det fjernes?
>
> Evt. et link til dit stylesheet?
>

> --
>
> Mvh
> Kasper Katzmann
> Katzmann Consulting
> http://www.katzmann.dk

www34.brinkster.com/bobdcc/bobsite-style.css

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 10-08-03 14:45

Frederik Plum wrote:

> [...]
> første reagerer langsomt når man fører musen hen over, og for det
> andet skal man placere markøren lidt under linket, før at man kan

Problemerne med dine links ser jeg kun i Internet Explorer.

Langt værre forholder det sig dog, hvis jeg forsøger at se siden i
min foretrukne browser, Mozilla: overskrifter og brødtekst flyder
over hinanden og det er i det hele taget noget forfærdeligt rod.

Screenshots:

http://www.daimi.au.dk/~zoolook/misc/bobdcc/

Validering af din HTML giver 22 fejl:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww34.brinkster.com%2Fbobdcc%2F

og din CSS er ligeledes fejlfyldt:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww34.brinkster.com%2Fbobdcc%2FBOBSITE-STYLE.css&warning=1&profile=css2

Få først rettet fejlene, så vil det formentlig være noget nemmere at hjælpe.

I øvrigt bør du ikke benytte font-tags, nu hvor du alligevel gør brug af CSS.

Og forresten: lad min browser være! Der er ikke noget værre end at
komme ind på en side, hvor browservinduet maksimeres. Der er en
grund til at jeg kører med en opløsning på 1280x1024, nemlig for at
kunne overskue mange programmer og vinduer på een gang.

Heldigvis kan jeg deaktivere den slags (skadelige) javascripts i
Mozilla, men jeg tør vædde med at mange andre brugere af andre
browsere er lige så irriterede over den slags scripts.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard