Hvorfor "ringer visse sider selv op"?
Fra : Martin Petersen

Dato : 15-12-00 16:30

Hvorfor behøver visse websites at være så "aggresive"? Hvis fx. en lille
surf-runde er endt på versiontracker.com, og jeg går offline, men lader
IE stå med åbent vindue på denne side, vil den i løbet af ca. 5 minutter
"kræve" at få mig online igen. Hvilket browser og mac gladeligt
accepterer.

Andre sider kan stå åbne og offline i dagevis uden at opføre sig sådan.

Der er også forskel på hvilke sider man kan gå "tilbage" til uden at
være online - og hvilke sider der straks kræver et opkald. (Her dog med
et rimeligt advarselsvindue der meddeler at siden ikke "er tilgængelig
for offlinegennemsyn", og spørger om man vil gå online.)

Det er ikke noget stort problem, man kan jo bare huske at lukke vinduet
eller sætte browseren i offline-mode. Men er der nogen der kender de
dybere tankere eller tekniske begrundelser for hvorfor nogle sider er så
hidsige efter at bruge mine telefonpenge?

Der er jo sikkert en masse webdesignerlogik i dette ...

v.h.

Martin

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 17:19

Fra : Mac

Dato : 15-12-00 17:19

> Det er vel meget fornuftigt for sider hvis indhold opdateres ofte.

....og sider der helt vildt gerne vil have dig til at se deres nye reklamer!

Med Venlig Hilsen (og i samarbejde med Se & Hør)

Simon T

Fra : Niels J=?ISO-8859-1?~

Dato : 16-12-00 00:51

I artiklen <1elow6r.uyys0h1obv77uN%martinmarius@petersen.mail.dk> ,
martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) skrev:

> [...]
> dybere tankere eller tekniske begrundelser for hvorfor nogle sider er så
> hidsige efter at bruge mine telefonpenge?

De vil gerne vise dig flere reklamer eller holde rede på hvor længe
reklamerne har været vist. Det sidste er www.berlingske.dk et irriterende
eksempel på. De bruger java til det, så det kan man heldigvis bare slå fra.
Før jeg fandt ud af hvad der var galt, kom jeg ud for at maskinen frøs i 5
minutter, når jeg lukkede et vindue med berlingske. Jeg har min router
slukket når jeg er offline, så der er ingen opkald som jeg ikke selv er ude
om.

De roterende reklamer skyldes som oftest doubleclick, så her er hostsfile
tricket anvendeligt.

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 10-01-01 23:19

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> hidsige efter at bruge mine telefonpenge?
>
> Der er jo sikkert en masse webdesignerlogik i dette ...

Nu er det således at ved hjælp af taget Meta content refresh kan man
sætte en side til automatisk at opdatere sig selv med et bestemt
interval, det gør f.eks. http://www.versiontracker.com og det kan
såmeænd også laves i JavaScript men det undgår man hvis man slår
muligheden fra for at programmer selv kan ringe op i RemoteAccess
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-01-01 23:26

Jesper Ørsted <spambait@use.reply.to> wrote:

> [...]
> såmeænd også laves i JavaScript men det undgår man hvis man slår
> muligheden fra for at programmer selv kan ringe op i RemoteAccess

Tak for svaret!
v.h
Martin

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-01-01 23:26

> --
> Jesper Oersted
> It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities
> in our air and water that are doing it. -- Vice President Dan Quayle

Mojn, Thomas

--
"It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it."

...Governor George W. Bush, Jr.

------

Skulle i ikke lige finde ud af hvem der virkelig har sagt det?

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 10-01-01 23:38

Peter Kiil <peterkiil@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> ..Governor George W. Bush, Jr.
>
> ------
>
> Skulle i ikke lige finde ud af hvem der virkelig har sagt det?

Det stammer fra flere Dan "Potatoe" Quayle sider på nettet, så den er
god nok. Kun Dan Quayle er dum nok til at sige sådan noget sludder,
muligvis er GW Bush dum som en dør, men han skilter lidt mere diskret
med det.

FUT dk.politik