Et morgen-chok...
Fra : Anders Winther

Dato : 04-04-01 10:48

Hej NG,
Lige en lille historie (den er nu sand).. Hertil morgen køre jeg hjemmefra
(ved Svanemøllen St. i KBH) på MC'en.. Jeg kører ud af Østerbrogade.. Da jeg
når Lille Trianglen ser jeg i spejlene at der kører en MC-betjent bag mig..
Så jeg kører pænt og roligt.. Men ved Østerport St. bliver jeg træt af at
have ham liggende bag mig.. Så jeg laver et lille tjept vognbane skift og
kører derud af.. Men ikke noget med at give for meget gas.. Da jeg komme et
stykke ned ad St. Kongensgade ser jeg om han stadig er med.. Det er han
ikke.. Så jeg overhaler alle bilerne der holder i kø.. Jeg ved det er
ulovligt, men man er vel MC-ist.. Jeg drejer ned ad Esplanaden og parkerer
ved mit arbejde.. Lige da jeg skal til at hoppe af cyklen parkerer han ved
siden af mig.. Ups! Tænkte jeg.. Ikke så smart.. Han be'r om mit kørekort..
Og jeg tror i et øjeblik at jeg har glemt det.. Så jeg leder febrilsk efter
det i alle mine lommer.. Pyyyyhaa.. Jeg havde husket det.. Han fortalte mig
om at man ikke må ligge og skifte vognbane som jeg gjorde.. Og han har fulgt
efter mig siden Tåsinggade (Det er ikke så langt fra hvor jeg for tiden
bor), så han har fulgt mig et godt stykke tid.. Jeg svarer: "Det er jo
rigtig nok.. Men det er svært at lade være når man nu har en MC..". Det
svarede han ikke rigtig på.. Men han kigger på kørekortet og siger: "Teorien
burde ikke ligge så fjernt".. "Næææ.." svarer jeg..
Det er jo heller ikke ældre end 6 mdr.. hehe.. Men han slutter af med at
sige at jeg skal køre pænt.. Og så smuttede han igen.. Jeg fik ikke nogen
bøde.. Men jeg fik da et chok..

Lige hvad jeg havde på hjertet..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 04-04-01 10:57

Det er derfor jeg altid hilser på en MC Betjent.
De er jo også Motorcyklister :)

Niels

Katana650

Fra : Avantgarde

Dato : 04-04-01 11:25

For nogle år siden var mig og en kamerat ude at køre på strandvejen i
nordsjælland. Mellem hornbæk og helsingør møder jeg en Æh, yngre mand af
sydlandsk herkomst i en ford escort cosworth, og selvfølgelig begynder vi at
køre om kap. Dengang havde jeg en Gix750R og jeg kunne godt lige køre fra
ham.

Han opgiver og tager farten af, og det samme gør jeg. Jeg var et godt stykke
over 200, og på det stykke må man køre 60.....(Jeg var ung og dum, okay...)

Der kommer så et sving, og et bump. Jeg har taget farten meget af, men
flyver alligevel over bumpet mens jeg overhaler nogle biler!!!

Lige efter bumpet står der sørme laser kontrol, og HAPS!! Jeg bliver
snuppet!! DO'H!!

Betjenten var en hyggelig ældre model, som bare kiggede på mig med bedstefar
øjne, og han bad om at se mit kørekort. Det fik han lov til, og så klappede
han min lille uskyldige gixxer på kåben og sagde at "sådan en kan jo kører
meget stærkere....". De havde målt mig til 76 efter bumpet og man måtte køre
60 der. Jeg fik lov til at køre videre uden problemer.

Snak lige om flinke politibetjente.

Frank
- - - - - -
Aprilia RS125 Harada Replica som er nemmere at beholde kørekortet på.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 04-04-01 11:30

jeg blev forfulgt for 2 dage siden på omfartsvejen i ringsted....og til
sidst stoppet...da koblingen slipper kørte jeg stille og roligt mod
SigmaMC..så der var ikke noget han kunne knalde mig for.....han ville bare
stoppe mig og se kørekort ???

Lasse
CBR1000f & Karin

Fra : Anders Winther

Dato : 04-04-01 11:37

"Niels Bager Bæk" <nbb@cc-electronic.dk> wrote in message
> Det er derfor jeg altid hilser på en MC Betjent.
> De er jo også Motorcyklister :)
Jeg plejer også at hilse hvis de kommer imod mig.. Men det er lidt svært at
hilse når han kører bag mig..
Men jeg synes det er de færreste der hilser igen.. Der er nogle da gør.. Men
som sagt ikke så mange..

Nu vi taler om at hilse.. Jeg er jo forholdsvis ny på MC.. Jeg synes det er
svært at hilse når man kører på motorvejen.. Ens hånd bliver revet med
vinden..
Har I nogle gode råd til hvordan man hilser på motorvejen..?

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Avantgarde

Dato : 04-04-01 11:48

[SNIP]

> Har I nogle gode råd til hvordan man hilser på motorvejen..?

Øvelse....*G*

Frank
- - - - - -
Aprilia RS125 Harada Replica

Fra : Susanne Lund Pederse~

Dato : 04-04-01 11:48

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> skrev

> [...]
> vinden..
> Har I nogle gode råd til hvordan man hilser på motorvejen..?

La' vær', hvis du føler dig usikker. Personligt hilser jeg, når
forholdene tillader det, og ved høje hastigheder...nå ja, der ved du
selv, hvad der sker Hvis du lægger mærke til det, er der mange, der
ikke hilser på motorvejen, formentligt netop af samme årsag.

--
Susanne

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 04-04-01 12:09

[snip]
> selv, hvad der sker Hvis du lægger mærke til det, er der mange, der
> ikke hilser på motorvejen, formentligt netop af samme årsag.
>
> --
> Susanne

jeg misser tit en hilsen fordi jeg ser den anden for sent :)

Niels

Fra : Morten Juel

Dato : 04-04-01 12:08

> [...]
> vinden..
> Har I nogle gode råd til hvordan man hilser på motorvejen..?

Hehe, lidt styrke træning )))
jeg kaster bare hånden ud, det er ikke det store problem, med mindre det
blæser en pelikan, så flytter jeg ikke noget nogle steder hen..
Men nu er det jo heller ikke 200km/t min seca kan race )

Mvh
Morten

Fra : Morten Christensen

Dato : 04-04-01 12:05

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> vinden..
> Har I nogle gode råd til hvordan man hilser på motorvejen..?

At hilse på motorvejen er en dyd i sig selv - det kræver ufattelig
opmærksomhed - og nogle gange masser af kræfter i underarmen at få den
tilbage på håndtaget

Jeg har gjort mig for den vane, at jeg ikke hilser, hvis jeg kører for
stærkt, eller der er kraftig modvind.
Men efter jeg har fået den nye gix'er her, så er det blevet lidt nemmere,
har jeg fundet ud af.

Det hele starter med at man får øje på den modkørende et stykke forude.
Dernæst begynder jeg at gøre armen helt stiv - jeg sidder jo alligevel
næsten sådan med strakte arme - giver slip på håndtaget og drejer hånden op
til lodret position.
Derefter får den lige et lille vink ud til venstre, og så ellers samme vej
tilbage til styret.
Det bliver ikke til det helt store vink - men det er jo også tanken der
tæller

Ellers kan man nøjes med at kigge over på den modkørende, og give et lille
nik med hjelmen.
Det er jo også sådan det foregår, når man kører rundt i Kbh's tætte trafik,
og man skal være ufattelig opmærksom på de skøre madkassers færden frem for
at kunne give en stor arm-salut til andre ligesindede

Og ellers en god portion øvelse - så kommer det helt af sig selv, ligesom at
skifte gear...

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 04-04-01 14:35

> At hilse på motorvejen er en dyd i sig selv - det kræver ufattelig
> opmærksomhed - og nogle gange masser af kræfter i underarmen at få den
> tilbage på håndtaget

Hold da hest. Hvor stærk kører i på mototrvejen, hvis det ligefrem er svært
at presse armen tilbage til styret
Jeg plejer gerne at løfte hånden opad på motorvej, i stedet for til siden,
så syntes jeg ikke den flyver så langt

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Mads Lund

Dato : 04-04-01 14:29

> Hold da hest. Hvor stærk kører i på mototrvejen, hvis det ligefrem er
svært
> at presse armen tilbage til styret

Gæt på 1,69*110

> Jeg plejer gerne at løfte hånden opad på motorvej, i stedet for til siden,
> så syntes jeg ikke den flyver så langt

Jeg må sku indrømme at det er sjældent jeg får hilst på mc'ere på
motorvejen, da blikket normalt er temmelig fokuseret på trafikken de
kommende 300m (og lidt i spejlene når man har passeret en bro)

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Kenneth

Dato : 04-04-01 19:13

> svært
>
> Gæt på 1,69*110

Godt gættet :)

Politiet målte det for mig sidste år :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 04-04-01 13:15

On Wed, 4 Apr 2001 12:37:27 +0200, Anders Winther wrote:

> Nu vi taler om at hilse.. Jeg er jo forholdsvis ny på MC.. Jeg synes det er
> svært at hilse når man kører på motorvejen..

Du er for høflig tror jeg! Man hilser når der er tid, overskud,
mulighed, .. så hvis du ikke er komfortabel ved at køre 100+ km/t
med en hånd, så lader du bare være med at hilse.

Din sikkerhed er meget mere interessant end at "holde etiketten"
og der er ingen hilsen, som er så vigtig at den er (risikoen
for) en røvtur værd.

> Ens hånd bliver revet med vinden..

Ja, det blæser altid for vildt på de motorveje, skide irriterende :)

--
Stig / shj@bigfoot.com

Fra : Niels S.

Dato : 04-04-01 13:47

Stig H. Jacobsen skrev

> Ja, det blæser altid for vildt på de motorveje, skide irriterende :)

*GRILL*

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Anders Winther

Dato : 04-04-01 16:05

> Du er for høflig tror jeg! Man hilser når der er tid, overskud,
> mulighed, .. så hvis du ikke er komfortabel ved at køre 100+ km/t
> med en hånd, så lader du bare være med at hilse.
---
Selvfølgelig er jeg høflig overfor mine brødre og søstre..
Men jeg synes bare det ser så let ud når andre gør det.. Så jeg tænkte at
jeg gør noget forkert..

> Din sikkerhed er meget mere interessant end at "holde etiketten"
> og der er ingen hilsen, som er så vigtig at den er (risikoen
> for) en røvtur værd.
---
Det er rigtig nok.. Men hvis man nu kan finde ud af det, er det jo ikke
farligt.. Men jeg finder nok en mellemløsning..

> Ja, det blæser altid for vildt på de motorveje, skide irriterende :)
Hehe..!

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 05-04-01 05:21

On Wed, 4 Apr 2001 17:04:49 +0200, Anders Winther wrote:

> Men jeg synes bare det ser så let ud når andre gør det.. Så jeg tænkte at
> jeg gør noget forkert..

Næh, det kommer med erfaringen..

> Det er rigtig nok.. Men hvis man nu kan finde ud af det, er det jo ikke
> farligt.. Men jeg finder nok en mellemløsning..

Du kan jo øve dig på landevejene til at starte med :)

--
Stig / shj@bigfoot.com

Fra : Buck

Dato : 04-04-01 15:46

Knyt næven og hils med en enkelt pegefinger... så er der ikke så meget
vinden kan tage fat i...

Men vær nu opmærksom på at du ikke forveksler pegefingeren med
langefingeren!! Det kan godt få andre sikkerhedsmæssige konsekvenser som er
værre end at tvinge armen tilbage til styret...

/Buck
CB550F

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 04-04-01 16:39

Anders Winther skrev: " Men jeg synes det er de færreste (politi´ere, red.)
der hilser igen.. Der er nogle da gør.. Men som sagt ikke så mange....."

Jeg tror nogle vil få ondt i r.... hvis vi (betjentene) kørte og hilste på
de andre motorcykler. Folk ville tro, at vi lod motorcyklerne køre og jagter
alle andre. Ligesom taxachauffører ofte mener, at vi kører hetz på
dem.....tsk, tsk.....

Mvh.
Jacob
(der altid nikker diskret til de andre mc´ere)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-04-01 17:16

Jacob Trøst Nielsen <akke@get2net.dk> wrote in article
<zbHy6.139$II3.8046@news.get2net.dk>...
> [...]

jagter
> alle andre. Ligesom taxachauffører ofte mener, at vi kører hetz på

Yep, det har du sikkert ret i. Det er min oplevelse at de fleste MC
betjente hilser udenfor byen (når der ikke er andre der kigger , men
aldrig inde i byen. Nogle kommer dog med et diskret nik...

--
Mikkel

Fra : m.grewy

Dato : 04-04-01 17:28

Det vil jeg godt skrive under på i ikke gør.
Da jeg er blevet stoppet af en motorcykel betjent for at vise mit kørekort
og ikke andet.

Hilsen
Michael

Fra : PHK

Dato : 08-04-01 17:04

"m.grewy" <m.grewy@cykel.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg godt skrive under på i ikke gør.
> Da jeg er blevet stoppet af en motorcykel betjent for at vise mit kørekort
> og ikke andet.

Da jeg kørte MC i 4 sæsoner i halvfjerdserne blev jeg stoppet 10 gange -
alle gange for at se kørekort. Desuden blev jeg stoppet 2 gange for at have
overset at speedometeret havde sneget sig lidt i vejret (144 og 133 på hhv.
hovedvej og motorvej, samt mindst 140 målt over nogle km). Begge bøder - de
førstnævnte målinger blev taget på Vejle-Kolding hovedvej samt på motorvejen
uden om Kolding. Førstnævnte måling blev udført af en helikopter, så jeg kan
ikke beskyldes for at have været uopmærksom på trafikken

Men 10 gange! Snak om kontrol!!

Først i firserne kørte jeg MC i 3 sæsoner, der blev jeg ikke stoppet.

Og nu har jeg kørt MC-scooter i 4 sæsoner og er blevet stoppet een gang for
at køre for stærkt (men jeg slap pga. tidspunktet og manglen på trafik, og
en anden gang blev jeg næsten stoppet - men jeg blev genkendt (ser mange
spændende ting - og anmelder det!) - og så gad de ikke alligevel

En gang for 3-4 år siden havde jeg en Suzuki AH 100 - den kunne absolut kun
køre ægte 80 km/timen ud af lige vej hvis der var kraftig medvind, så den
krævede til alle tider en duknakket kørestil for at holde en nogenlunde
hastighed. Jeg mødte en dag en æggeskal mellem Varde og Esbjerg netop med
denne kørestil, men han fortsatte tilsyneladende. Mens jeg nærmede mig
Esbjerg blev jeg langsomt indhentet af en 4x4, men i en svag venstrekurve
fik jeg i spejlet øje på æggeskallen bag denne 4x4. Da min hastighed
formentlig ikke var som han havde forventet drejede han af, jeg var åbenbart
ikke værd at snakke med

Nu jeg er ved det - da jeg kørte knallert blev jeg stoppet 10 gange i de 3
år og 67.000 km jeg nåede at køre dér. Alle gange var knallerten lovlig -
men de vidste godt den kørte lidt stærkt ind imellem Min bror havde en
magen til. En dag kørte han fra dem og det første de gjorde var at køre op
til os for at se om han var kommet hjem. Stor var deres glæde da de opdagede
min knallert i gården ... men da de mærkede på motoren var den helt kold, så
de kørte skuffede derfra

Det er næsten 30 år siden, så sagerne er forældede - derfor kan jeg røbe dem
her

--
_
|_|

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-04-01 18:35

Jeg hilser altid på MC-betjente, og de fleste hilser igen, ikke altid med
hånden ude, da dette kan opfattes forkert af bilister, men oftye med et nok
men hovedet.

Jeg er heller ikke blevet stoppet af en MC-betjent endnu (7-9-13, så jeg
har ikke noget dårligt forhold til dem

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Armand

Dato : 05-04-01 05:00

Jacob Trøst Nielsen <akke@get2net.dk> skrev i en

> [...]
jagter
> alle andre. Ligesom taxachauffører ofte mener, at vi kører hetz på

Heeey!

Endelig er Reno's afløsning mødt op

Velkommen til Jacob!
Kører du også(!) med "dk.fritid.motorcykel" nummerplade-holder?

--
Armand.

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 05-04-01 16:25

"Armand" skrev i en meddelelse : " .........Kører du også(!) med
"dk.fritid.motorcykel" nummerplade-holder?......."

Nope - havde ikke hørt om fænomenet før for et par dage siden da jeg læste
om det herinde. Hvordan ser sådan en ud?

Mvh.
Jacob

Fra : Niels Pein

Dato : 05-04-01 16:58

Jacob Trøst Nielsen skrev ...
> Hvordan ser sådan en ud?

En sort plastikplade til at sætte under nummerpladen, så det hele er dækket
undtagen den nederste kant, så der rager et par centimeter ud under
nummerpladen.
Dernede står der med hvid tekst
(o; dk.fritid.motorcykel
i en størrelse så tekstlinien passer med nummerpladens bredde.

Mvh. Pein

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-04-01 09:43

> [...]
>
> Jeg tror nogle vil få ondt i r.... hvis vi (betjentene) kørte og hilste

> de andre motorcykler. Folk ville tro, at vi lod motorcyklerne køre og

Og der vil jo også være overhængende fare for at uvedkommende opfatter det
som en hilsen, og kører ind til siden og ruller vinduet ned
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Jacob og Mette

Dato : 04-04-01 20:08

> Har I nogle gode råd til hvordan man hilser på motorvejen..?

Jeg plejer bare at åbne venstre hånd! Det kan faktisk godt ses, også med 110
km/t 0
Og da mine hænder er i læ af kåben, så mærker jeg slet ikke vinden.

/Jacob
Bandit 600

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 05-04-01 04:57

On Wed, 4 Apr 2001 21:08:01 +0200, Jacob og Mette wrote:

> Jeg plejer bare at åbne venstre hånd!

Go' ide. Evt. kan man male indersiden af venstre handske
selvlysende orange :)

> Det kan faktisk godt ses, også med 110 km/t 0
> Og da mine hænder er i læ af kåben, så mærker jeg slet ikke vinden.

Jeg holder op med at hilse ved omkring 100 km/t. På en naked mc
er der rigeligt hygge med vindpresset i forvejen.

Under en ferie fandt jeg faktisk ud af, at hvis jeg smækkede
hagen ned i tanken, så steg farten henved 10 km/t på motorvejen.
Dog tror jeg ikke at besparelsen i tid/benzin står mål med den
efterfølgende kiropraktorregning, for man ligger ikke særlig godt
på den måde.

--
Stig / shj@bigfoot.com
Yamaha XJ650

Fra : Chopmo

Dato : 05-04-01 08:34

> Go' ide. Evt. kan man male indersiden af venstre handske
> selvlysende orange :)

Tro mig, jeg *har* overvejet det )

Fra : Armand

Dato : 05-04-01 05:00

Anders Winther <anders@cybercity.dk> skrev i en

> [...]
> vinden..
> Har I nogle gode råd til hvordan man hilser på motorvejen..?

For en menneskealder siden brugte "MC-revy" næstsidste side til at
causere over hilse-muligheder:
De begav sig igennem stort set alle teknikkerne
Den sidste var demonstreret af en mand med cotton-coat og posthjelm,
kørende på en Nimbus, og var et højt vink med hele venstre arm!
Forfatterens tørre kommentar til denne gestus var: "Overvældende
venlig; men viser med al tydelighed at personen ikke er vant til højere
hastigheder"

Summa summarum:
Man skal justere sin hilseteknik efter forholdene.

--
Armand
(der selv bruger en hurtig "honnør" på motorveje. Og forøvrigt mener at

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-04-01 22:05

Armand wrote:

> [...]
> Forfatterens tørre kommentar til denne gestus var: "Overvældende
> venlig; men viser med al tydelighed at personen ikke er vant til højere

Hehe, jeps, det ser ret sjovt ud Jeg har selv læst bladet (fra 70'erne
vistnok) på trods af at jeg er en 18årig rookie

> Summa summarum:
> Man skal justere sin hilseteknik efter forholdene.

Helt enig!
Jeg kom lige i tanke om at der for noget tid siden (½år?) blev snakket
noget om en fodhilsen som man kunne bruge når man skulle hilse på en
bagvedkørende. Jeg bruger den selv, men der er vist ikke så mange andre
der kender den :-/
[klip]
> Og forøvrigt mener at
> enhver venstrehandske burde have et lyst stykke på håndkanten, så
> hilsener bedre kunne registreres af anden-parten)
[klip]
Det kommer også til at påvirke mit valg af handsker når jeg skal have ny
sommerluffer
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 02:16

Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjern_mig_og_punktummet> skrev i en

> Hehe, jeps, det ser ret sjovt ud Jeg har selv læst bladet (fra
70'erne
> vistnok) på trods af at jeg er en 18årig rookie

Grundig research af en rookie må jeg sige

--
Armand. (der godt husker og genkender iveren om at få alt omhandlende
motorcykler i hænderne)

Fra : Michael Helsvig

Dato : 06-04-01 07:55

> bagvedkørende. Jeg bruger den selv, men der er vist ikke så mange andre
> der kender den :-/

Jo tak, men hvordan hilser man rent faktisk med foden? Er der også et
signal, der kalder ham op på siden af en?

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/

Sometimes I just want a lover. Sometimes I just need somebody, to hold me till the end.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 06-04-01 08:56

Michael Helsvig <michael@technorave.dk> wrote in article
<Pine.BSF.4.31.0104060853120.61226-100000@server.lostinlove.dk>...

> [...]

>Jo tak, men hvordan hilser man rent faktisk med foden? Er der også et
>signal, der kalder ham op på siden af en?

Man sænker foden fra hvileren efter en overhaling, f.eks.
At kalde makkeren op på siden må gøres med de alm. tegnsprogs-signaler

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-04-01 22:44

Søren L Hansen wrote:

> [...]
>
> Man sænker foden fra hvileren efter en overhaling, f.eks.
> At kalde makkeren op på siden må gøres med de alm. tegnsprogs-signaler

Ok, jeg troede egentlig bare at man skulle blafre lidt med foden, men nu
fik jeg da det på plads *hehe*

Fra : Janus

Dato : 04-04-01 16:42

tssssss jeg fik bøde i dag for ikke at have kørekort. spasser politi. Jeg
var lige kommet ud hjemmefra og nåede lige at køre 200m så stopper en
æggeskal mig og spørger om jeg har kørekort. Jeg sagde at jeg kom til at
glemme det i min anden jakke men det var han sq ligeglad med. 500kr i bøde -
nå ja 300 fordi man er studerende, men alligevel er det pisse surt.........
og som bonus løb jeg tør for benzin lidt efter
sssssskkkkkkkoooooooooodddddddddd

Janus (har aldrig hilset på en æggeskal og heller aldrig vil gøre det)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 04-04-01 19:08

> Janus (har aldrig hilset på en æggeskal og heller aldrig vil gøre det)

Såså Janus, de er skam også menesker.....
Man skal jo huske sit kørekort, men at de ikke lige kunne checke det istedet
for at skrive en bøde ud forstår jeg ikke. Fik du ikke bøden annuleret da du
mødte op på politistationen med dit kørekort?

Mvh
Steen

Fra : m.grewy

Dato : 04-04-01 19:09

Dit kørekort skal du altid have med og det gir en bøde hvis du ikke har.

Michael

Fra : Janus

Dato : 04-04-01 19:54

> Dit kørekort skal du altid have med og det gir en bøde hvis du ikke har.

Ja det ved jeg godt, men det er jo menneskeligt at glemme, og han checkede
sandelig osse om jeg havde det over radioen, men alligevel han kunne da godt
havde vist lidt barmhjertighed, at glemme kortet er godt nok en forseelse
men kun ifølge paragrafferne, det har jo ikke noget med trafiksikkerheden at
gøre

Janus

Fra : m.grewy

Dato : 04-04-01 20:20

ja det kan jeg kun gi dig ret i men loven er desværre sådan og nogle
betjente følger det til punkt og prikke.
Jeg må da også indrømme at jeg også har glemt det en gang eller to.

Michael

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-04-01 22:07

m.grewy wrote:

> ja det kan jeg kun gi dig ret i men loven er desværre sådan og nogle
> betjente følger det til punkt og prikke.
> Jeg må da også indrømme at jeg også har glemt det en gang eller to.

[klip]
Det er en skam at politikerne tvinger politiet til at kradse penge ind til
statskassen Bøde på 500 kr for ikke at have kørekort med er jo ren
skat! *fnys*

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 05-04-01 05:02

On Wed, 4 Apr 2001 20:09:05 +0200, m.grewy wrote:

> Dit kørekort skal du altid have med og det gir en bøde hvis du ikke har.

Jow, men de kan vel checke dit kørekort på radioen eller
lækkertronikken, ligesom med indregistreringsdata. Her i landet
behøver vi jo ikke køre rundt med indregistreringsattesten eller
kvittering på betalt vægtafgift.

--
Stig / shj@bigfoot.com

Fra : m.grewy

Dato : 05-04-01 16:58

Jo det er rigtig nok men loven siger bare at man skal ha det med, og jeg ved
ikke hvorfor.
nu skal det ikke lyde som jeg altid holder mig til loven

michael

Fra : Janus

Dato : 04-04-01 20:11

> Såså Janus, de er skam også menesker.....

Ja og jeg hilser mere end gerne på dem når de kører MC i deres fritid, men
har de uniform på er de autoriteten og om man vil eller ej skal man udvise
dem respekt, ikke fordi jeg har et problem overhovedet, men det gør dem ikke
til ligestillede med os andre kører. Jeg vil da føle mig til grin hvis jeg
hilsede på en MC-betjent, og han vendte cyklen om og gav mig en bøde for fx.
ikke at havde medbragt mit kørekort......

Janus

Fra : Janus

Dato : 04-04-01 20:22

Ja og jeg hilser mere end gerne på dem når de kører MC i deres fritid, men
har de uniform på gør jeg det ikke. Jeg vil da føle mig til grin hvis jeg

Fra : Allan Bojesen

Dato : 04-04-01 21:59

--
Er det ikke lige firkantet nok at være
Der er nu engang en lov der siger at man skal medbringe sit førerbevis

Allan Bojesen
Hilser konsekvent på alle mc'er - også dem med blåt arbejdslys.

Fra : PHK

Dato : 08-04-01 17:12

"Allan Bojesen" <allan@bojesen.com> skrev i en meddelelse

> Der er nu engang en lov der siger at man skal medbringe sit førerbevis
> under kørslen. Og den lov gælder for ca. 3,5 mill. mennesker i Danmark
> uden undtagelse.
Der er også en lov der siger at der skal være et skilt henne foran på biler
hvor der står PÅHÆNG. Dén lov er der mærkværdigvis ingen politier der har
taget sig af i umindelige tider.

Sagen er at nogle pansere er nogle emsige skidderikker som lige er kommet ud
af politiskolen eller konen er lige løbet med en MC´ist, - og andre betjente
kan godt se at hvis de skal have tilfredse kunder der gider hjælpe som
vidner ved en lovovertrædelse - så skal de lade være med at være så meget på
nakken af folk for småting der _intet_ har med sikkerhed at gøre.

Fordi det _er_ jo sikkerhed det drejer sig om i vore dage - dét siger
politikerne nemlig selv!!

--
_
|_|

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-04-01 00:10

> [...]
på biler
> hvor der står PÅHÆNG. Dén lov er der mærkværdigvis ingen politier

Det er da fint at politiet trods alt prioriterer at checke førerbevis
fremfor et irrelevant Påhæng-skilt. Btw - er du sikker på den lov
stadig gælder? og det er vel i 1. instans bilinspektionen der
godkender køretøjer med anhængertræk uden det famøse skilt.

> [...]
> nakken af folk for småting der _intet_ har med sikkerhed at gøre.
>
> Fordi det _er_ jo sikkerhed det drejer sig om i vore dage - dét

Der vil desværre altid være nogle få emsige der ikke kan finde ud af
at trække grænsen.

Fra : PHK

Dato : 11-04-01 23:11

> Det er da fint at politiet trods alt prioriterer at checke førerbevis
> fremfor et irrelevant Påhæng-skilt. Btw - er du sikker på den lov
> stadig gælder?

100% sikker.

> og det er vel i 1. instans bilinspektionen der
> godkender køretøjer med anhængertræk uden det famøse skilt.

Skiltet skal kun være på når der er påhæng på - ikke når der er træk på.

--
_
|_|

Fra : N/A

Dato : 05-04-01 11:53

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-04-01 11:53

Per Pedersen <per_p@wanadoo.dk> wrote in article
<f0Iy6.149$II3.8674@news.get2net.dk>...

> Med Venlig Hilsen
> Per Pedersen ( der hellere vil ha´ en skideballe end en regning. )

Ligesom på ulovlig knallert:
Landbetjenten: "hvad skal det være, en bøde eller en kindhest?"