Still Executing Last Request ???
Fra : Njet

Dato : 08-08-03 15:03

Hejsa

Jeg har haft en del problemer med at downloade filer ved hjælp af Visual
Basic. Det drejer sig kun om mindre billed-filer. Koden jeg har fået flækket
sammen virker næsten, men hver gang programmet skal downloade et nyt
billede, får jeg fejlen "Still Executing Last Request (35764)" og selve
linjen der er fejl i skulle være denne:
"DataBytes = InetPreviewCtrl.GetChunk(ChunkSize, icByteArray)".
Følgende control's i mit program er relevante i henhold til følgende kode:
InetPreviewCtrl (Inet), ImagePreview (Image) og inputPicturePath (ComboBox).
inputPicturePath (ComboBox'n) indeholder bl.a.: Corgi/UncleA.jpg,
Corgi/UncleB.jpg og Corgi/UncleC.jpg - Her er koden der gerne skulle rettes
så jeg kan komme til at downloade et billede af gangen uden
fejl-meddelelser:

Private Sub cmbDownloadPicture_Click()

Dim DataBytes() As Byte, DownloadedFile As String
Const ChunkSize As Long = 1024

With InetPreviewCtrl
.URL = "http://sitecenter.dk/slotgitt/nss-folder/mappe/" &
inputPicturePath.Text
.Execute , "GET"
End With

DownloadedFile = "C:\Temp\PreviewPicture.jpg"

Open DownloadedFile For Binary Access Write As #1
Seek #1, BytesReceived + 1
Do
DataBytes = InetPreviewCtrl.GetChunk(ChunkSize, icByteArray)
Put #1, , DataBytes
Loop While UBound(DataBytes, 1) > 0
Close #1

ImagePreview.Picture = LoadPicture(DownloadedFile)

End Sub

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg kan ikke se mig ud af det
længere.

Mvh.:
MFC

Fra : Njet

Dato : 08-08-03 15:14

Hej igen

Jeg glemte at sige at når fejlmeddelelsen kommer, kan man "bare" trykke
Debug og så trykke F5 så kører programmet videre, som om alt er ok - det
undrer mig en hel del, men jeg har nok også meget at lære endnu

Mvh.:
MFC

Fra : Morten Isaksen

Dato : 08-08-03 21:08

"Njet" <slotgitt@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg glemte at sige at når fejlmeddelelsen kommer, kan man "bare" trykke
> Debug og så trykke F5 så kører programmet videre, som om alt er ok - det
> undrer mig en hel del, men jeg har nok også meget at lære endnu

Det er fordi at inet.execute kører i baggrunden og sender en event, når den
er færdig med at hente filen. Check i hjælpen hvordan du bruger
_StateChanged eventen. Du antager at den er færdig så snart du har udført
kommandoen. Når du så vælger debug, er der gået så langt tid at filen er
hentet, og at koden dermed virker som den skal.

/Morten