Cancun eller Barbados ???
Fra : Torben Mundbjerg

Dato : 08-08-03 14:54

Hej

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg og en kammerat skal ud og rejse til vinter og har besluttet enten at
tage til Cancun i Mexico eller til Barbados. Er der nogen der har været der
og kan fortælle om stederne ??? Hvordan er prislejet med videre ??? Håber I
kan hjælpe.

Torben

Fra : Have

Dato : 08-08-03 22:31

Hej Torben

Jeg har desværre aldrig været i Cancun, men var på Barbados i 1997. Øen er
dejlig, som man forventer en caribisk ø skal være, men desværre er
prisniveauet meeeeget højt. Min bedste sammenligning er de Canariske øer, på
Barbados er det bare amerikaner i stedet for europæer. Havde vi vidt på
forhånd hvordan øen var, så havde vi taget to uger på øen Tobago, i stedt
for en uge på hver ø som vi gjorde.

Jeg håber at du kan bruge vores oplevelser.

Venligst

Jens

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 09-08-03 16:20

Hej Torben.

Jeg har netop spenderet et par uger i "nærheden" af Cancun. Forklaring
følger :

Alle sagde: Drop Cancun, skynd Jer ud af byen. Det er en turistfælde uden
lige med skyhøje priser overalt. Den er desideret bygget op til turisme, og
har intet andet at byde på end turistrelaterede ting og sager.
Men det betyder ikke at der ikke er mange andre muligheder i området.
Hele Yucatan-halvøen er jo kendt for sine fabelagtige dykkermuligheder. Jeg
boede med min kone og teenageunger i Playa Del Carmen ca. 40-50 km syd for
Cancun.
Denne by har også sit turiststrøg, og en stor prisforskel i forhold til
resten af Mexico, men det er kun på dette 3-4 km lange strøg at turismen
florerer.
Der er desuden mulighed for at komme på dags-ture til flere af de berømte
pyramide-ruiner herfra. Bil er også billig at leje.
Både Cancun og Playa Del Carmen, og øerne Isla Mujeres og Cozumel er bygget
op omkring dykkerferier. Hvis I ikke er dykkerintresserede eller Historisk
intresserede (pyramiderne) er dette måske ikke lige stedet. Her er dejlige
strande, masser af barer og andet halløj, men hele Yucatan-halvøen består
kun af jungle og Maya-ruiner, og ellers er det ved kysterne at det foregår.
Vi havde en god ferie hvor vi tog vores dykkercertificater færdigt i Playa
Del Carmen (teorien og svømmehallen tog vi i Kbh.), så lejede vi bil i 8
dage hvor vi kørte rundt til de berømte ruiner, og helt ned til
Chiapas-delstaten hvor det mest fantastiske af dem alle, nemlig
Palenque-ruinerne ligger, og derefter tilbage til Playa Del Carmen i 2-3
dage igen for at dykke.
Jeg håber at du kan bruge disse oplysninger til noget, og du kan bare spørge
mere hvis du har lyst.

Mvh Niels Hejnfelt
niels@hejnfelt.dk