Select case pladsholder?
Fra : Jens U. K.

Dato : 08-08-03 11:14

Er det mig der husker galt, eller findes der ikke en pladsholder/variabel
for den værdi der "selectes" fra.

Eks.:
Select Case fn(test)
Case 0
MsgBox("Ok")
Case Else
MsgBox("Fejl nr: " & ?pladsholder?)
End Select

Jeg ved godt jeg kan omgå det ved at lægge resultatet af fn-kaldet ind i
en variabel og herefter bruge variablen i select-statement.

/Jens Ulrik

Fra : Niels

Dato : 09-08-03 19:46

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ved godt jeg kan omgå det ved at lægge resultatet af fn-kaldet ind i
> en variabel og herefter bruge variablen i select-statement.

Svaret er nej.
Den måde du selv foreslår, er den mest rigtige.
Hvis kompleksiteten af funktionen er for stor, kunne man
eventuelt lægge funktionen ud i en klasse, som så selv husker
hvad retur værdien var for funktionen.

/Niels G.

Fra : Jens U. K.

Dato : 11-08-03 08:33

"Niels" <bh_niels_gudmundsson@hotmail.com> wrote in message

> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
pladsholder/variabel

> Svaret er nej.

Nåh. Gad vide hvad det så er for et sprog hvor noget lignende kan gøres?

> Den måde du selv foreslår, er den mest rigtige.

Tja, det må jeg nok give dig ret i

> Hvis kompleksiteten af funktionen er for stor, kunne man
> eventuelt lægge funktionen ud i en klasse, som så selv husker
> hvad retur værdien var for funktionen.

Jeg kan ikke rigtig følge din tankegang her. Hvad mener du?

/Jens Ulrik