Word 2000 : Makro
Fra : Joe Bob

Dato : 04-04-01 08:54

Hej

Der skulle være en makro / template hvor i man kan få alle sine installeret
skrifttyper udskrevet.

Er der nogen der kan sige hvor man kan finde denne ?

På forhånd tak.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 04-04-01 11:02

Joe Bob <powerviper4@hotmail.com> wrote in message
> [...]
installeret
> skrifttyper udskrevet.
>
> Er der nogen der kan sige hvor man kan finde denne ?

Hej Joe

Her er noget VBA, som svjv kommer fra Leo Heuser.

Sub Visfonts()
Application.ScreenUpdating = False
Dim N As Integer
With Selection
.TypeText Text:= _
"På denne computer findes følgende skrifttyper:"
.TypeParagraph
.TypeParagraph
End With
For N = 1 To FontNames.Count()
With Selection
.Font.Size = 14
.Font.Name = FontNames(N)
.TypeText Text:=FontNames(N) _
+ " ÆØÅ æøå Skrifttype nr. " + Str(N)
.TypeParagraph
End With
Next
With Selection 'listen sorteres efter fontnavn
.HomeKey Unit:=wdStory
.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=2
.EndKey Unit:=wdStory, Extend:=wdExtend
.Sort ExcludeHeader:=False, FieldNumber:="Afsnit", _
SortFieldType:=wdSortFieldAlphanumeric, _
SortOrder:=wdSortOrderAscending, FieldNumber2 _
:="", SortFieldType2:=wdSortFieldAlphanumeric, _
SortOrder2:=wdSortOrderAscending, FieldNumber3:="", _
SortFieldType3:=wdSortFieldAlphanumeric, _
SortOrder3:=wdSortOrderAscending, Separator:= _
wdSortSeparateByTabs, SortColumn:=False, _
CaseSensitive:=False, LanguageID _
:=wdLanguageNone
End With
Selection.HomeKey Unit:=wdStory
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

--
Mvh.
Mikkel Bundgaard

Fra : Joe Bob

Dato : 05-04-01 11:54

Yep. Den kan godt bruges.... (tak)

Fra : Leo Heuser

Dato : 07-04-01 09:37

Hej Mikkel

Det er ikke et af mine børn. Den må en anden
få æren for

Med venlig hilsen
LeoH