Cheiftec
Fra : Morten Winther

Dato : 06-08-03 23:05

Hej

Jeg skal have bygget en lille og billig server som skal bruges som
webserver. Jeg har kun 1U til rådighed og har kig på et 1U UNC-110S
Cheiftec. Det fås med forskellige strømforsyninger, hvor 250W er den
største.

På Cheiftec's hjemmeside står der at der er tale om en ATX strømforsyning og
ikke mere. Jeg er dog lidt i tvivl om jeg kan bruge den da jeg ikke ved om
den passer til det motherboard jeg er på udkig efter.

Jeg har valgt et Server Board S845WD1-E fra Intel som fås i en 1U form
factor udgave hvor der følger en "active-fan heat sink" med som netop skulle
kunne være i en 1U.

På Intel side står der " Do not use a standard ATX power supply. The board
will not boot with a standard ATX power supply." Hvad mener de med dette?
Kan jeg så ikke bruge Cheiftec? Kilde:
http://www.intel.com/support/motherboards/server/s845wd1-e/power_supply.htm

Ellers noget jeg skal være opmærksom på? Ram skal være low-profile

/ morten

Fra : Jonas Jalling

Dato : 06-08-03 23:11

Morten Winther wrote:
> Hej
<snip>
> [...]
http://www.intel.com/support/motherboards/server/s845wd1-e/power_supply.htm

> Ellers noget jeg skal være opmærksom på? Ram skal være low-profile

Hej Morten,

Først: Dette er kun et gæt.

Men kan det ikke være fordi at det er et P IV board. P IV kræver jo +12V
ved siden af den almindelige ATX power connector. (den der hedder G. 12
V auxiliary power connector på side 16,
ftp://download.intel.com/support/motherboards/server/s845wd1-e/tps.pdf).

Jonas Jalling

Fra : "Troels Hansen

Dato : 07-08-03 06:12

Morten Winther wrote:
> På Cheiftec's hjemmeside står der at der er tale om en ATX strømforsyning og
> ikke mere. Jeg er dog lidt i tvivl om jeg kan bruge den da jeg ikke ved om
> den passer til det motherboard jeg er på udkig efter.

Så vidt jeg kan se er det en P4 ATX psu. Deres lille 2w pau er i alt fald.

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 07-08-03 09:15

Hej

> [...]
http://www.intel.com/support/motherboards/server/s845wd1-e/power_supply.htm

> Ellers noget jeg skal være opmærksom på? Ram skal være low-profile

Vi bruger selv Cheiftec 1U til 95% af alle de servere vi sælger,
jeg tror det Intel gør opmærksom på, er at de "gamle" ATX strømforsyninger
ikke kan virke,
enten skal du have en "ATX-P4" som Cheiftecs er, ellers skal du have en
EPS12V PSU.

Mvh
Søren Jakobsen
DataMusen.dk