Fange tastetryk
Fra : Torben Brandt

Dato : 06-08-03 22:49

Hej

Hvis man skal fange tastetryk, så kan man bruge en KeyListener, som
tilknyttes den Component, der har fokus, når tasterne trykkes ned, men
hvis jeg vil fange tastetryk uden at mit program har fokus, hvad gør jeg så?

Konkret: Jeg skal skrive et program, der når man f.eks. trykker på ALT+A
udfører noget kode. Det skal ske uden at programmet har fokus.

Det skal køre på en win32, så hvis det giver mig nogle ekstra
muligheder, så hører jeg også gerne om dem.

Håber nogen kan hjælpe,
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 09:39

> Det skal køre på en win32, så hvis det giver mig nogle ekstra
> muligheder, så hører jeg også gerne om dem.

Generelt bør dette undgås (den samme gamle vise, hehe), men det
du skal have fat i er JNI (java-to-native-interface). Her kan du gøre
brug af globale keylisteners, som bl.a. Windows tilbyder.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-08-03 09:49

Torben Brandt <name@domain.invalid> writes:

> Det skal køre på en win32, så hvis det giver mig nogle ekstra
> muligheder, så hører jeg også gerne om dem.

Du kan skrive det i Microsofts variant af Java. Saa har du adgang til
alle de operativsystemsfunktioner du maatte oenske.
Udviklingsomgivelser kan hentes fra Microsft.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Torben Brandt

Dato : 07-08-03 21:59

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Du kan skrive det i Microsofts variant af Java. Saa har du adgang til
> alle de operativsystemsfunktioner du maatte oenske.
> Udviklingsomgivelser kan hentes fra Microsft.

Øv, jeg håbede egentlig at det kunne lade sig gøre med standard Java,
men kan godt se problemet...

Jeg siger tak til jer begge :)

Torben