Skærme
Fijala 3554
Eizo F980/Matrox G400 Max
Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 04-04-01 08:16

Hej Alle.

Jeg har netop modtaget min nye Eizo skærm der foreløbig skal bruges sammen
med Matrox G400 Max.
Skærmen er i stand til at køre 1600 x 1200 109 Hz 32 bit, men jeg kan kun få
den til at bruge 85 Hz.
Skærmen kan vælges direkte under Matrox Monitor men det er kun muligt at
vælge de 85 Hz.
Jeg er vant til at sidde ved en skærm med 120 Hz så de 85 er noget trættende
for øjnene.

Det skal noteres at skærmen bliver brugt under WinNT 4.0, hvor man jo ikke
bruger skærm inf. filer.

Hvad skal jeg gøre for at udnytte min skærm optimalt.

Mikkel

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-04-01 18:28

On Wed, 4 Apr 2001 09:15:50 +0200, "Jens Mikkel Lausten"
<mlausten@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>bruger skærm inf. filer.
>
>Hvad skal jeg gøre for at udnytte min skærm optimalt.

Installere den nyeste Matrox QuickDesk, i den kan du ændre frekvensen
med 1 Hertz ad gangen.

Hvis du ikke kan finde ud af at gøre det, så skriv igen.

--
Jens oz1kiw

Choosey cats prefer Logitech mice, 10 to 1

Fra : Apollon

Dato : 04-04-01 23:26

Prøv PowerStrip monitor utility som er nævnt et sted lidt ovenfor din tråd.
Med denne kan du justere H.sync og V.sync samt DAC pixel clock meget
præcist...

Fra : Dr. Ralph

Dato : 05-04-01 07:34

> [...]
>bruger skærm inf. filer.
>
>Hvad skal jeg gøre for at udnytte min skærm optimalt.

Rart at høre, du er glad for skærmen.
ER det korrekt, at den ikke har helt fladt billedrør ?

Da du både har prøvet powerstrip og ikke kan få inf-filer til at virke
under NT4, så har jeg flg. forslag som løsning på dit problem:

1. Har du checket, at du anvender den allernyeste version af powerdesk
?
De nyeste drivere hos matrox er hér:
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm

Hér er det nyeste twek til G400 - også til NT4:
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/ftp_util2.cfm

Den står øverst og hedder mtstu418.zip

2. Du kan rette spørgsmål til matrox hér:
http://forum.matrox.com/cgi-bin/mgaforum/Ultimate.cgi

3. Ellers prøv hos matroxusers group, de plejer at have alt det bedste
inden for tweking:
http://www.matroxusers.com/

Håber dette hjælper dig !

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.