xml-dom validering
Fra : Mads Peter Jensen

Dato : 06-08-03 19:49

Hej

Jeg er lidt af en novice i XML, men er hastigt ved at lærer.

Jeg har fået et problem med at arbejde med DOM objektet i VB6

Når jeg loader et XML dokument med en DTD reference så fejler parseren.

Jeg bruger MSXML v4. XML dokumentet virker fint i browseren, det er altså i
VB6 at problemet opstår. DOM objected bliver godt nok oprettet, men det er
tomt.

Koden ser nogenlunde såden her ud:
***********************************
Dim oXml As New MSXML2.DOMDocument

oXml.async = False
oXml.setProperty "SelectionLanguage", "XPath"
oXml.Load App.Path & "\xmlfil.xml"
***********************************

XML ser sådan ud:
***********************************
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE FNode SYSTEM "dtd.dtd">
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="Style.xsl"?>

<FNode>
</FNode>

Dtd og stylesheet ligger begge i samme DIR som xml dokumentet.
Ved validering af oXml får jeg følgende fejl:

fejlnummer: -1072897501
beskrivelse: Validate failed because the document does not contain exactly
one root node.
sted: line 0 pos 0

Jeg ved ikke hvordan man omgåes dette uden direkte at åbne filen og fjerne
dtd linien.
Kan nogen hjælpe.

Med Venlig Hilsen
Mads Peter Jensen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 06-08-03 22:23

Mads Peter Jensen skrev:
> Jeg bruger MSXML v4. XML dokumentet virker fint i browseren, det er altså
> VB6 at problemet opstår.> tomt.
> Dim oXml As New MSXML2.DOMDocument

Lige for en ordens skyld skulle du måske prøve med MSXML2.DOMDocument40 i
stedet for at være sikker på at bruge nyeste parser-version (du kan bruge
DOMDocument, DOMDocument26, DOMDocument30 og DOMDocument40).

En anden ting: Internet Explorer bruger ikke MSXML 4.0 med derimod en ældre
version!

-------
Tomas

Fra : Mads Peter Jensen

Dato : 07-08-03 07:46

Hej Tomas

Jeg har prøvet med DOMDocument40, samme resultat.

Med Venlig Hilsen
Mads Peter Jensen