kør java program i windows
Fra : Tommy

Dato : 06-08-03 18:58

Hej ng.

Hvordan starter jeg et java program i windows uden at åbene en dos-promt ?
Under linux har jeg lavet et lille script som klare problemmet. Jeg har
forsøgt at lave en bat fil, men den åbner også en dos promt.

mvh
Tommy

Fra : Michael Legart

Dato : 06-08-03 19:03

On Wed, 06 Aug 2003 19:58:27 +0200, Tommy <trn1307@hotmail.com> wrote:

> Hvordan starter jeg et java program i windows uden at åbene en dos-promt ?
> Under linux har jeg lavet et lille script som klare problemmet. Jeg har
> forsøgt at lave en bat fil, men den åbner også en dos promt.

Kald javaw i stedet for java

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Ostekongen

Dato : 07-08-03 12:33

"Tommy" <trn1307@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Under linux har jeg lavet et lille script som klare problemmet. Jeg har
> forsøgt at lave en bat fil, men den åbner også en dos promt.

Jeg er ikke helt sikker, men kan man ikke anvende
en JAR i stedet??
Håber nogle af de hardcore ved lidt mere...

--
Mvh_Ostekongen
ICQ:144551849

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 07-08-03 16:01

>Jeg er ikke helt sikker, men kan man ikke anvende
>en JAR i stedet??
>Håber nogle af de hardcore ved lidt mere...

Hvis du laver en jar fil ud af dit Java program, så kan den under
Windows køres ved at dobbeltklikke på den / lave en genvej. Så vidt
jeg ved er det fordi jar filer associeres med javaw - som altså kører
uden at vise en dos-box.

mvh
Karl Peder

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 08-08-03 07:49

>Hvordan starter jeg et java program i windows uden at åbene en dos-promt ?
Du kan som nævnt vælge at benytte jar-metoden, men den virker jo kun
hvis man har associeret jar filer.

Den anden metode der er nævnt er at benytte javaw, som gør at du kan
lukke den commando promt du har, og som du også får hvis du benytter
en bat-fil.

Hvis du helt vil af med det sorte vindue, der alligevel bare hænger i
baggrunden, skal du i stedet lave en genvej hvori du angiver target (i
den engelske version) til at være det samme som du angiver i din
bat-fil og selvfølgelig kalder javaw.

mvh

Thomas Saxtoft