"Himmelhunden"
Fra : jørgen

Dato : 06-08-03 17:12

Jeg læste denne smukke beskrivelse af Guds kærlighed, som måske kan kaldes
en nutidig lignelse. Af Charles Slagle. Er der nogen der ved om den er
oversat til dansk?

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-08-03 20:40

"jørgen" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg læste denne smukke beskrivelse af Guds kærlighed, som måske kan kaldes
> en nutidig lignelse. Af Charles Slagle. Er der nogen der ved om den er
> oversat til dansk?

Hæh, mig bekendt er "Himmelhunden" en gammel Dansktopslager, som ofte
spilles på den lokale...("Må man ta' hund'øn mæ saj ind i Heeemløn..."), men
det er vist ikke lige dèn, du tænker på?

Anders Peter Johnsen

Fra : jørgen

Dato : 07-08-03 18:47

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> det er vist ikke lige dèn, du tænker på?

Nej, det er ikke den jeg tænker på. Det er en historie om en syg mand fik et
drømmesyn, eller åbenbaring, om guds kærlighed, hvor Gud viste sig for ham i
form af en hund. Det er en lang artikel og på engelsk, så der er sikkert
nogen der overfalder mig hvis jeg poster den her

(Egentlig synes jeg at engelsk skulle accepteres i gruppen på lige fod med
dansk, da der er meget teologisk og åndeligt materiale på engelsk som ikke
er oversat til dansk og da det er svært og tidskrævende at oversætte. Jeg
mener ikke at vi skal til at diskutere på engelsk, men engelsksprogede
artikler, selv af en hvis længde, burde det være tilladt at poste.)

jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-08-03 19:35

"jørgen" <au_536@lite.dk> mælte sligt:

> [...]
>mener ikke at vi skal til at diskutere på engelsk, men engelsksprogede
>artikler, selv af en hvis længde, burde det være tilladt at poste.)

Det er det også - fundatsen siger: "Dansk er hovedsproget, men som i alle
andre grupper er andre sprog og nationaliteter selvfølgelig velkommne."

En hel anden ting er så, at teologiske artikler ofte vil være bedre placeret i
dk.videnskab.teologi - or so the word goes.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"All seems infected that th’ infected spy,
As all seems yellow to the jaundiced eye."

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 07-08-03 21:33

Scripsit jørgen:

> [...]
> form af en hund. Det er en lang artikel og på engelsk, så der er sikkert
> nogen der overfalder mig hvis jeg poster den her

Så ka du jo nøjs med at poste linket

http://sigler.org/slagle/newpage3.htm

--
Med venlig Hilsen
Lars Erik Bryld

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 15:46

> Jeg læste denne smukke beskrivelse af Guds kærlighed, som måske kan kaldes
> en nutidig lignelse. Af Charles Slagle. Er der nogen der ved om den er
> oversat til dansk?

Er den smukkeste beskrivelse af Guds kærlighed ikke den man finder i
Johannes 3:16?
"For Gud elskede verden så meget at han gav sin enestefødte søn, for at
enhver som tror på ham, ikke skal gå til grunde men have evigt liv."

Det synes eg i hvert fald!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : jørgen

Dato : 20-08-03 16:25

"Tommy Jensen" <viborg dk(a)mail. dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "For Gud elskede verden så meget at han gav sin enestefødte søn, for at
> enhver som tror på ham, ikke skal gå til grunde men have evigt liv."

Jo, det er jo et nøgleskriftsted som indeholder en masse. Men nogen gange er
det (ihvertfald for mig) ikke nok med skriftsteder når jeg føler sådan og
sådan. Så har man behov for en personlig åbenbaring af Guds kærlighed og det
var netop en sådan personlig åbenbaring "himmelhunden" handler om.

Når ting går skævt, eller hvis man oplever en dyb krise, eks. sygdom eller
et familiemedlem pludselig går bort, så kan det være sådan at alle de gode
skriftsteder bare ikke hjælper en, men preller af som vand på en gås.

mvh jørgen.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 17:19

> [...]
> et familiemedlem pludselig går bort, så kan det være sådan at alle de gode
> skriftsteder bare ikke hjælper en, men preller af som vand på en gås.

Jeg har (og gør stadig) brugt skriftsteder når jeg har haft det skidt af en
eller anden årsag. Det kan være svært en gang imellem at få kræfter til at
åbne Bibelen, men har alligevel erfaret at det at læse i den har været en
stor trøst! Så har jeg ofte oplevet, at det sted jeg er kommet til i min
personlige bibellæsning har været svaret på mine bønner, og det føler jeg er
et bevis for Guds kærlighed. Men jeg tror vi alle oplever det på forskellige
måder, men stadig på den måde som passer bedst til os som person.

--
MVH,
Tommy Jensen