Tin: Hvordan fjerner jeg en headerlinie?
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-08-03 14:36

Jeg bruger i oejeblikket en newsreader via en telnet til en
Unix/maskine, der hedder Tin. Jeg har aendret min emailadresse saa den
ikke medsender min emailadresse her paa systemet i From-feltet ... saa
langt saa godt. Nu opdager jeg til min store skraek, at den inkluderer
en headerlinie ved navn "Sender", der indeholder mit brugernavn paa
systemet samt ogsaa min system emailadresse - som jeg ikke oensker at
have frigivet i paa usenet.

Er der nogen af jer der ved, hvordan jeg faar Tin til at holde op med
at inkludere denne header? Naar jeg skriver indlaeg saa foregaar det i
Emacs, men hvis jeg her forsoeger at skrive

Saa faar jeg at vide at den ikke kan medtage den, da den tilfoejes
automatisk.

.... hvad goer jeg?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-08-03 19:24

Jesper Stocholm <tdcnospam@stocholm.dk> writes:

> Er der nogen af jer der ved, hvordan jeg faar Tin til at holde op med
> at inkludere denne header?

Nej, desværre. Prøv evt. at stille dit spørgsmål ovre i
news:dk.edb.system.unix, hvor de (få) danske brugere af tin måske
læser med.

Alternativt kan jeg anbefale dig at se på slrn, som IMHO er en ret fed
newsreader, og som også er terminalbaseret. Der vil du også opdage at
brugerskaren sikkert er en del større.

> Naar jeg skriver indlaeg saa foregaar det i Emacs [ ... ]

Hvorfor tager du så ikke skridtet fuldt ud og bruger Gnus?

--
Jacob - www.bunk.cc
Why can't you be a non-conformist like everyone else?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-08-03 09:58

Jacob Bunk Nielsen wrote :

> Nej, desværre. Prøv evt. at stille dit spørgsmål ovre i
> news:dk.edb.system.unix, hvor de (få) danske brugere af tin måske
> læser med.

OK - det vil jeg prøve.

> Alternativt kan jeg anbefale dig at se på slrn, som IMHO er en ret fed
> newsreader, og som også er terminalbaseret. Der vil du også opdage at
> brugerskaren sikkert er en del større.

Problemet er at slrn ikke er installeret på det UNIX-system jeg tilgår
(gbaren). Jeg har tidligere spurgt en af mine *Nix-kyndige venner om man
kunne "installere" slrn selv på dette system, men svaret var at det kunne
man ikke [1]

> Hvorfor tager du så ikke skridtet fuldt ud og bruger Gnus?

Tja - jeg sidder på MAT og tilgår svineriet via en tynd klient og en
terminal prompt og Tin åbner selv Emacs når jeg vil skrive et indlæg. Jeg
er ikke klar over om det kan lade sig gøre at få den til at bruge et
andet program, men set i lyset af at jeg end ikke kan få den til at bruge
en specifik signaturfil, så tvivler jeg på at jeg kan sætte den til det.

[1]Den bekendte var i øvrigt dig

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
The Web submission form is the preferred procedure. However, if you don't

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-08-03 10:54

Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid> writes:

> Problemet er at slrn ikke er installeret på det UNIX-system jeg tilgår
> (gbaren).

Der er Gnus da i hvert fald installeret. Jeg har endvidere installeret
en nyere Gnus i mit homedir fordi den der ligger på systemet er
halvgammel.

> Jeg har tidligere spurgt en af mine *Nix-kyndige venner om man kunne
> "installere" slrn selv på dette system, men svaret var at det kunne
> man ikke [1]

Så har jeg taget fejl, eller vi har misforstået hinanden. Der burde
ikke være noget i vejen for at oversætte og installere slrn i dit eget
homedir, men det bliver selvfølgelig lidt mere bøvlet end hvis det
allerede lå på systemet.

Ud over det, så er der da også Mozilla, hvis du vil have noget lidt
mere grafisk.

> Tja - jeg sidder på MAT og tilgår svineriet via en tynd klient og en
> terminal prompt og Tin åbner selv Emacs når jeg vil skrive et
> indlæg.

Tror du ikke bare at den bruger indholdet af $EDITOR? Det vil jeg da
tro. Prøv at sætte den til en anden editor, og se hvad der så sker.

--
Jacob - www.bunk.cc
Money is the root of all evil, and man needs roots.