Adgang til intranetside...
Fra : Kim B. Hansen

Dato : 06-08-03 09:32

Hej alle sammen

Jeg har en webserver der kører IIS, hvorpå der er en intranetside, som alle
på Lan har adgang til.
Er det muligt at "fortælle" webserveren hvem der må/ikke må, komme på
intranetsiderne ?.

På forhånd tak.
Kim.

Fra : Henrik Daae

Dato : 06-08-03 10:02

"Kim B. Hansen" <kbh@dkblind.dk> wrote in message
> [...]
alle
> på Lan har adgang til.
> Er det muligt at "fortælle" webserveren hvem der må/ikke må, komme på

Du kan gøre det pr. ip-adresse eller brugernavn:

Start -> Kør -> %SystemRoot%\System32\Inetsrv\iis.msc

Vælg 'Properties' for det site, du vil arbejde på

Vælg fanebladet Directory Security

Herunder har du de forskellige muligheder for at begrænse adgang til
serveren.

Ovenstående er fra en Windows 2000 Server - engelsk version.

Mvh. Henrik

Fra : Kim B. Hansen

Dato : 06-08-03 10:50

Mange tak for hjælpen. Det virkede.

Men jeg kan ikke se at jeg kan gøre det pr. brugernavn.
Jeg har WinNT40. Kan det være derfor?.

Mvh. Kim.

Fra : Henrik Daae

Dato : 06-08-03 11:01

> Mange tak for hjælpen. Det virkede.
>
> Men jeg kan ikke se at jeg kan gøre det pr. brugernavn.
> Jeg har WinNT40. Kan det være derfor?.

Jeg kender ikke IIS'en på Windows NT, så jeg kan desværre ikke hjælpe dig
der - det kan de dog garanteret i gruppen dk.edb.system.ms-windows.server.

Mvh. Henrik