Behandling af gummibåde
Fra : Claus

Dato : 06-08-03 08:21

Hej

Er der nogle i denne gruppe der ved hvordan
man behandler en gummibåd. Jeg tænker på
om gummien, lige som glasfiberbåde bliver vokset,
skal behandles med olie eller ligende?

--
Claus Grell
Dykkertur på bornholm

Fra : palle villesen

Dato : 06-08-03 10:07

Hejsa,

Vi har noget specielt gummibådsvoks og rens (fra Hempel ? - jeg kan ikke
helt huske det...)

Det er sikkert bare bilsæbe og -voks til dobbelt pris. Det virker i
hvert fald fint, båden bliver fin, skinnende ren og gummiet ser det ud
til at holde fint...

mvh,
Palle, biodyk

Fra : Dag Deberitz

Dato : 16-08-03 13:28

"Claus" <claus@systemagic.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle i denne gruppe der ved hvordan
> man behandler en gummibåd. Jeg tænker på
> om gummien, lige som glasfiberbåde bliver vokset,

Hej på Jer!

Jeg reparerer og vedligeholder gummibåder i Vestfold amt i Norge.

1: Gnid over hele båden let med aceton på et tøjstykke for at få av gammel
voks og urenheder.

2: Skyl over med rent vand og lad tørre.

3: Rub over med Zodiac-voks eller bilvoks (flydende)

4: Voila! Din båd fremstår næsten som ny!

Trænger noen af jer råd om lapning og reparationer av gummibåde så bare
kontakt mig. Jeg nøler ikke med at dele mine kundskaber om dette: har alt
for meget at bestille med reparationer som jeg haver

Divepartner Dykkeskole & Gummibåtverksted
Dag Deberitz
d-deber@online.no
Tønsberg - "Nårvei"

Mobil: 922 35777
Besøk mine fotoalbum:
http://community.webshots.com/user/busdiver_/
\!/
(@ @)
Alle vedlegg samt mailstammen er virussjekket
med siste oppdatering av PC-cillin2003 fra Trend Micro (www.antivirus.com)