E-Mail
webnoob 5265
MorVer + KorrNews + Xnews
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 09:19

Jeg er igen begyndt at bruger MorVer + KorrNews + Xnews og det virker
såmænd også fint nok men uvist af hvilken grund bliver alle mine indlæg
kodet med quoted-printable dvs.

I indstillingerne under "Kodierungen" har jeg valgt "Default-text-
encoding" til 8-bit og jeg har sat flueben i Convert quoted-printable
into default-encoding men jeg synes ikke rigtigt det virker.

Er der nogen, der har forslag til, hvad det kan være jeg gør galt?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 09:20

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

> [...]
> encoding" til 8-bit og jeg har sat flueben i Convert
> quoted-printable into default-encoding men jeg synes ikke rigtigt

Og så er det man undrer sig. Det indlæg jeg her besvarer er ikke blevet
kodet øh?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 06-08-03 09:32

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
> into default-encoding men jeg synes ikke rigtigt det virker.
>
> Er der nogen, der har forslag til, hvad det kan være jeg gør galt?

Kører du ikke også med Hamster? Det har været diskuteret før hvorvidt
KorrNews virker uden Hamster uden der er nået til enighed.

http://home.clara.net/mgk/hamster/kn/korrnews.html

"Korrnews was developed for co-operation with the hamster , however
nothing speaks against using it with another server if the appropriate
requirements are met."

Hvad har du sat "Default Character settings" til under "General"?

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 09:35

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev:

> Kører du ikke også med Hamster?

Nej. Jeg bruger MorVer som mellemstation.

> Det har været diskuteret før
> hvorvidt KorrNews virker uden Hamster uden der er nået til
> enighed.

KorrNews virker sammen med MorVer.

> Hvad har du sat "Default Character settings" til under "General"?

Man kan ikke indstille noget med "Default Character settings" under
"General" i KorrNews?

Men mærkeligt nok ser det ud til at virke nu jeg har ellers lavet en
mængde af testindlæg i dk.test, hvor det simpelthen ikke ville som jeg
ville.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 10:11

> Det forstår jeg så til gengæld ikke.

Så er jeg med. Den står til windows-1252

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 10:12

Nej. <news:Xns93CF71EA020A.miljokemi.dk@127.0.0.1>

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 10:30

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev:

> En anden ting som jeg tænkte på er: Som jeg husker Morver så
> "overruler" den hvad end tegnsæt et indkommende indlæg har, til
> det man har sat Morver op til i Setup fanebladet under
> DisplayCharacter set. Så man kan sagtens sende et indlæg i
> "utf-8", men når man henter det koder Morver det til f.eks.
> "iso-8859-1".

Ja Morver oversætter til windows-1252. Jeg bruger det fordi det er det
eneste XNews forstår.

I øvrigt tak for jeres svar. Problemet løste sig jo på forunderlig vis
ved at spørge - ikke at jeg forstår det, men det er nok også mindre
vigtigt

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-08-03 15:27

> Nu læste jeg Morver.txt filen og der anbefales det i øvrigt med
> 1252 tegnsættet.

Jep det er det Windows kører med.

> Den gode gamle tegnsæt blues. Det har også givet hovedbrud her.

Det er vist også derfor, at Xnews ikke understøtter alle mulige
eksotiske tegnsæt, da det har givet Luu Tran en del hovedbrud. Jeg har
egentligt flere gange tænkt noget i stil med "hvor svært kan det være?"
men den tanke tror jeg ikke jeg får igen

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-08-03 09:52

Fra : Carl Drud

Dato : 06-08-03 09:55

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> KorrNews virker sammen med MorVer.

OK. Som sagt der har blot været delte meninger om hvorvidt det ville
virke.

http://home19.inet.tele.dk/carl/Korrnews.JPG

http://home19.inet.tele.dk/carl/Korrnews1.JPG

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-08-03 10:20

Morten Bjergstrøm, du skrev:

> Nej. <news:Xns93CF71EA020A.miljokemi.dk@127.0.0.1>

Så røg den teori.

Fra : Carl Drud

Dato : 06-08-03 10:28

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-08-03 21:38

Carl Drud, du skrev:

> [...]

http://www.x501.de/xnews/faq.htm

Man mag darüber sinieren, weshalb Luu trotz angebotener Hilfe,
seine Baby nicht 8-bit fest macht - man kann aber auch nachvoll-
ziehen, dass ihm[tm] ein Client für BIG 8 genügt.

> Tjah, faktisk synes jeg tingene nemmere her efter jeg skrottede Morver,
> efter råd fra HKH. Så lader jeg Korrnews klare skærene med
> bundciteringer etc.

Opdateret
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/min_Incoming_NNTP_def.txt

Toppost markering virker næsten 100%, tak til TGL
og sletning af signaturer fra dem der mener at deres navn ikke er en
del af signaturen, KorrNews rulez.

--
Henrik
Data du har hjelmen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 06-08-03 23:19

Carl Drud, du skrev:

> Hvis nu jeg ikke vil score filtrere dem bort, men istedet have *Et
> Quotefjols' bundvedhæng er blevet slettet* hvorledes kan det lade sig
> gøre.

Var %FRA%: String = Header("From")
If Header(References) > ""
Delete Empty Lines at end
Delete Empty Lines at end
If Bodyline(Bodylines)begins with ">"
Set %Lines% = ""
Delete empty lines at end
While Bodyline(Bodylines) begins with ">"
Delete Bodyline Bodylines
Set %Lines% = %Lines% + "*"
Wend
Delete empty lines at end
Append Lines

Quotefjolsets %FRA% vedhæng er slettet
end
Set Header X-Quotefjols: %FRA%
Endif
Endif

Har kun testet det på 2 indlæg, du kan sikkert godt slette de 2
første Delete Empty Lines at end

--
Henrik
Indkommende mail bliver scannet med F-Prot

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-08-03 08:59

Carl Drud, du skrev:

> En anden ting jeg har tænkt på er, dem der citerer f.eks. 40 linier for
> blot at sige "Enig". Kan man tagge dem på nogen måde? Jeg har dog på
> fornemmelsen at den skal "tygge" på for længe.

Hugget fra copyif SVJH

If Bodylines > 39
Set %Quoted% = Str(matchedLines('^>'))
Set %Own% = Str(matchedLines('^[^>]'))
If Val(%Own%) < 6
Set Header Megaquoter: %FRA% citerede %Quoted% linier, men skrev selv kun %Own% linier
endif
endif

Du må snart til at opgradere til en nyhedslæser der kan filtre på X
headere

!markread Header {^(X-Quotefjols:)}
!markread Header {^(X-Megaquoter:)}

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-08-03 11:28

Carl Drud, du skrev:

> I know. Vanens magt er stor.

Jeg ved det.

> Jeg har et naivt håb om det kommer i næste ver. af OE.

Dream on.

> Jeg har indsat flg., så jeg kan filtrere i OE:

Smukt.

PS mangler du ikke et flueben i Header | Ved Hello was bye i din
Configurations news. Her er det ikke nødvendigt Dialog gør det helt
automatisk

--
Henrik
Lidt Hamster guf.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-08-03 12:08

Carl Drud, du skrev:

> Jo, det gjorde jeg faktisk. Jeg kan godt se det har noget at gøre med
> renaming af tråde, men på lægmands sprog, hvad er det helt præcis den
> gør?

At Subject i det her indlæg

Var blevet ændret til
Re: KorrNews

Fra : Carl Drud

Dato : 06-08-03 10:40

Fra : Carl Drud

Dato : 06-08-03 18:53

Fra : Carl Drud

Dato : 06-08-03 22:35

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> [...]
>
> Toppost markering virker næsten 100%, tak til TGL
> og sletning af signaturer fra dem der mener at deres navn ikke er en

Tak for det. Den er efterhånden blevet strømlinet en del efterhånden.

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-03 00:38

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Har kun testet det på 2 indlæg, du kan sikkert godt slette de 2
> første Delete Empty Lines at end

Tak. Ser ud til at virke fint.

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-03 11:09

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Du må snart til at opgradere til en nyhedslæser der kan filtre på X
> headere

I know. Vanens magt er stor.

Jeg har et naivt håb om det kommer i næste ver. af OE.

Jeg har indsat flg., så jeg kan filtrere i OE:

Var %Subject%: String = Header("Subject")
Set %Subject% = "Megaquoter"+ %Subject%
Subject = %Subject%

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-03 11:48

> Dream on.

Ja jeg tror også det må blive ved det.

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-03 12:19

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> At Subject i det her indlæg
>
> Var blevet ændret til
> Re: KorrNews

Heh, de er sgu smarte de tyskere.

Jeg har luret lidt på funktionen under: Re: AW: osv.

Jeg har en gang imellem lidt korrespondence til fra arbejde og der
bliver benyttet Lotus Notes. Hvis der bliver svaret frem og tilbage
nogen gange ser Emne linien nogenlunde sådan ud: Vedr.: Re: Vedr.: Re:
Vedr.: Re: Vedr.: Emne

Kan jeg sætte et "Vedr." ind i feltet og undgå ovenstående emne linier?

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 07-08-03 12:25

Carl Drud, du skrev:

> Heh, de er sgu smarte de tyskere.

Gu er de så, hvis jeg sletter det gamle Subject i Dialog og skriver
et nyt, sætter den automatisk (was: gammel subject)

> Kan jeg sætte et "Vedr." ind i feltet og undgå ovenstående emne linier?

Det tror jeg, du kan jo lade det kom an på en prøve.

--
Henrik
AAAAA american association against acronym abuse

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-03 14:11

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Gu er de så, hvis jeg sletter det gamle Subject i Dialog og skriver
> et nyt, sætter den automatisk (was: gammel subject)

Ak ja, inspireret af dette legede jeg med dialog og ville også sætte
mail, men den ville ikke rigtig virke. Men nu kan jeg pludselig ikke
hente mail fra hamsteren fra OE heller. Fejlmeddelelsen i OE siger:

Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på
serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt
i længere tid. Konto: 'TDC Mail', Server: 'localhost', Protokol: POP3,
Svar fra server: '+OK 1535 octets', Port: 110, Sikker (SSL): Nej,
Fejlnummer: 0x800CCC0F

Hvad dælen kan det være.

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-03 14:24

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> Ak ja, inspireret af dette legede jeg med dialog og ville også sætte
> mail, men den ville ikke rigtig virke. Men nu kan jeg pludselig ikke
> hente mail fra hamsteren fra OE heller. Fejlmeddelelsen i OE siger:

Problemet er løst.

Jeg havde prøvet at sende en test mail med dialog og den lavede åbenbart
rav i det hos hamsteren. Når jeg gik ind i Hamsreren's mapper og kiggede
på den var den ikke "komplet". Der var kun halvdelen af headerene og
hver gang jeg slettede den kom den tilbage.

Jeg lukkede Hamsteren ned og slettede den manuelt og nu virker det igen.
Mærkeligt.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 08-08-03 00:19

Carl Drud, du skrev:

> Ak ja, inspireret af dette legede jeg med dialog og ville også sætte
> mail, men den ville ikke rigtig virke.

Det drillede også mig i starten, her er mine indstillinger.

http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/40smtp1.png
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/40smtp2.png

Der er problemmer med blind carbon copy BCC, men det skulle være
rettet i den næste version.

--
Henrik
Data du har hjelmen.

Fra : Carl Drud

Dato : 08-08-03 17:21

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Det drillede også mig i starten, her er mine indstillinger.
>
> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/40smtp1.png
> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/40smtp2.png

Tak, er noteret. Dog er projeketet udskudt lidt nu.