Jeg græmmes.
Fra : Morten W. J

Dato : 06-08-03 07:31

Der var engang en ung mand der gerne ville vide noget mere om kristendom og
tro generelt. Derfor begyndte han at abbonere på dk.livssyn.kristendom
såvel som han begyndte at diskutere den slags spørgsmål med alle der ellers
gad høre på ham og læse i forskellige religiøse værker.

Som ny abbonnent på dk.livssyn.kristendom syntes han at han hellere lige
måtte se tiden an og lære sig jargonen i nyhedsgruppen indne han begyndte
at blande sig. Så han lyttede. Og lyttede Og blev faktisk skuffet for der
var ikke andet end reklamer

"Kom med til mirakler i Herning, som starter om få dage."

og mudderkastning

"- Åh xxxxx, du hyklernes u kronede konge"

Faktisk var der meget lidt diskution om hvad folk følte og troede, og når
der endelig forekom sn snak om tro fremfor mistro var det tit og ofte
baseret på hvad andre mennesker i tiden før havde tænkt; Nietzsche, Pascal
etc.

Nu han tænker efter virkede, og virker, mange af trådene som politisk
propaganda frem for en åndrig diskution.

"Hvis man taler i citater, er det nok fordi man ikke selv har noget
fornuftigt at sige." - Morten W. J. - 2003

Faktisk blev den unge mand så skuffet over dette overflødighedshorn af alt
andet end troen på sig selv og mistroen til andre at han langt om længe
besluttede sig for at forlade nyhedsgruppen og bare konstatere at bare
fordi man kalder sig selv kristen er man ikke nødvendigvis et mere kærligt
menneske med mere overskud til andre.

Ret skal være ret og i sin usikkerhed forsøgte den unge mand da at bidrage
til debatten med et oplæg angående kristen tro og evolutionslære, og der
kom i sandhed svar om end flere af disse havde en meget defensiv tone og
oplevelsen af at blive klogere på en diskution, og ikke blot føre den for
at få ret udeblev.

Så nu forlader den unge mand jer i skuffelse og græmmelse og søger sin
oplysning andetsteds.

Alt godt,
Morten W. Jørgensen

Åh ja. Hvis nogen skulle være i tvivl så ligner den unge mand i
foruroligende grad Deres undertegnede.

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-03 08:25

Morten W. J wrote:

[klip]
> at bare fordi man kalder sig selv kristen er man ikke
> nødvendigvis et mere kærligt menneske med mere overskud til andre.

You got that right!

--
-Jens B.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-08-03 20:31

> Morten W. J wrote:
>
> [klip]
>
> You got that right!

Problemet er at det er temmeligt opslindende at spilde dyrekøbt tid på folk
som VIL spille idioter...Ikke også, Morten?

Anders Peter Johnsen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-08-03 08:20

"Morten W. J" <no@email.for.me> wrote in message

> Som ny abbonnent på dk.livssyn.kristendom syntes han at han hellere lige
> måtte se tiden an og lære sig jargonen i nyhedsgruppen indne han begyndte
> at blande sig. Så han lyttede. Og lyttede Og blev faktisk skuffet

Jeg forstår udmærket skuffelsen. Jeg synes også nogle gange, denne gruppe
ligner en filial af dk.snak.mudderkastning.

> Nu han tænker efter virkede, og virker, mange af trådene som politisk
> propaganda frem for en åndrig diskution.

Helt enig - og det er de vel grundlæggende også. Vi har forskellige
opfattelser, som vi stædigt holder fast i, sikkert fordi de er meget vigtige
for os.

> Så nu forlader den unge mand jer i skuffelse og græmmelse og søger sin
> oplysning andetsteds.

Så vil jeg da ønske for ham, at han finder, hvad han søger.

Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen
--
Denne meddelelse udtrykker kun mine egne synspunkter og de facts, jeg
kender.

Fra : paw

Dato : 06-08-03 09:20

Morten W. J skrev

> Så nu forlader den unge mand jer i skuffelse og græmmelse og
søger sin
> oplysning andetsteds.

"Ej blot helgener søger kirken." Gl.dansk ordsprog

--
Mvh, paw

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-08-03 10:19

Morten W. J no@email.for.me skrev dette:

[ ... ]
> [...]
> konstatere at bare fordi man kalder sig selv kristen er man ikke
> nødvendigvis et mere kærligt menneske med mere overskud til andre.

WOW, der ramte du vist lige plet!

Og dette er jo lige noget der må give os en masse stof til eftertanke.
Det er jo med skam at vi må erkende at du vitterligt har ret.

Og ja, jeg følte mig ramt lige midt i mellemgulvet af dit indlæg. Det
slog hårdt, og det ramte plet.

Og ved nøjere eftertanke er det denne gruppe desværre har udviklet til
til, nok mere velegnet til at jage søgende mennesker bort, langt bort,
frem for at give dem mere mod på at føre en debat, eventeuelt en
søgende debat, for at finde svar på spørgsmål om mangt og meget
omkring den kristne tro og det at være kristen.

> [...]
> en diskution, og ikke blot føre den for at få ret udeblev.

> Så nu forlader den unge mand jer i skuffelse og græmmelse og søger

*DET* ville være en stor skam, for denne gruppe har netop brug for
personer som dig. Og vi er mange i denne gruppe der vitterligt kunne
lære rigtig meget af dig hvad angår anstændig opførsel.

I erkendelse af at dit indlæg ramte så hårdt og så rigtigt som det
gjorde, vil jeg da indtrængende anmode dig om at forblive i gruppen,
og dermed hjælpe til med at vi andre kan blive bedre til at opføre os
ordentligt, og dermed, forhåbentlig igen kan få gruppen på ret spor så
den igen kan blive det goede og behagelig sted den engang var.

Og endnu engang tak for at du fik trådt på netop de ligtorne, det
gjorde ondt, men det ramte altså rigtigt.

Jeg vil i samme forbindelse indbyde dit til følgende to forums, hvor
tonen og stilen er temmelig anderledes end i denne gruppe:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=179212
Denne gruppe er til fri debat om kristne emner, og ingen bestemt
trosretning eller kirkeretning har forrang frem for nogen anden.

http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=166259
Denne gruppe er til debat om forståelse og tolkning af de bibelske
beretninger om skalbelsen og syndfloden - alt set ud fra et bibelsk
perspektiv.

Nok mest på grund af sommerferieperioden er der for tiden lidt stille
i grupperne, men jeg er overbevist om at når feriernen er vel
overstået kommer der igen gang i debatterne.

Du vil være hjertelig velkommen til også at deltage i disse grupper,
hvor man debaterer stille og roligt uden at slå hinanden oven i
hovedet

Med håbet om at din beslutning ikke er endelig og definitiv sendes
ydmyge hilsner fra

--
Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse

Fra : JoVe

Dato : 06-08-03 15:20

Jeg forstår din frustration!

Men...en ng er ikke noget velegnet sted at søge kristen oplysning! En ng er
en diskussionsklub! Endog erklærede ateister vil du kunne møde i en sådan
ng, for når ng'en handler om kristendom kan den udøve en sær tiltrækning på
fritænkere og provokatører.

Du er meget bedre hjulpet ved at søge kontakt til en kirke. Da vil jeg
anbefaler dig at søge bredt, herunder også div. frikirker. Det bedste du kan
gøre er at bede om samtale med disse kirkers præster.

Venlig hilsen
JoVe