Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotolaboratoriet.dk
Fra : Timsah

Dato : 05-08-03 20:51

Lidt erfaringer at dele med:

Jeg uploadede 17 digitale bileder til fotolaboratoriet.dk, og de kom 2 dage
senere med posten. Hurtig service så, men......beskæringen var rædsom,
kvaliteten amatøragtig (eller var det omvendt?).

Ærgerligt, for de samme billeder blev sendt til bilka for nogle uger siden,
og de så meget bedre ud.

Nogen, der har andre (læs:bedre?) erfaringer med fotolaboratoriet.dk?

Fra : -Thomas H-

Dato : 05-08-03 20:59

"Timsah" <aoude@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
siden,
> og de så meget bedre ud.
>
> Nogen, der har andre (læs:bedre?) erfaringer med fotolaboratoriet.dk?

Næ, men jeg har rigtig god erfaring med foto.opasia.dk

Jeg uploadede 10 billeder, bestilte dem alle i 10x15 og et i 20x30. De kom
også 2 dage efter, og jeg må sige at jeg er meget tilfreds med resultatet og
kvalliteten.

Med Venlig Hilsen

-Thomas H.-

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-08-03 21:31

"-Thomas H-" <condor-9@mail.xx> skrev i en meddelelse

> Næ, men jeg har rigtig god erfaring med foto.opasia.dk

Ja og jeg har gode erfaringer med gabs, nu var det specielt det første
nævnte lab han ville høre erfaringer med.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : -Thomas H-

Dato : 05-08-03 22:09

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og jeg har gode erfaringer med gabs, nu var det specielt det første
> nævnte lab han ville høre erfaringer med.

Du må da meget undskylde dit sure løg...

Det er fanme til at brække sig over med alle de sure opstød der altid er at
finde på nyhedsgruppen.

Med Venlig Hilsen

-Thomas H.-

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-08-03 23:43

> Du må da meget undskylde dit sure løg...

Du skal ikke kalde mig et løg...*S*

> Det er fanme til at brække sig over med alle de sure opstød der altid er
at
> finde på nyhedsgruppen.

Ligesom det er surt at skulle bruge tid på alle de mennesker der ikke læser
de indlæg de svare på..
Mit indlæg var ikke surt opstød... *S* læs det indlæg du svarede på i første
omgang, og så læs dit svar, og se hvor meget OT du var.

Fra : Leif Jensen

Dato : 06-08-03 04:28

> [...]
>
> Ja og jeg har gode erfaringer med gabs, nu var det specielt det første
> nævnte lab han ville høre erfaringer med.

Smart, lidt reklame til Gabs, såvidt jeg husker tabte de en test til Japan
Photo i TV, hvor Japan Photo var både billigere og bedre, Gabs dyre billeder
var simpelthen uskarpe.

"Luffe"

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 06-08-03 08:54

"Leif Jensen" <leif_jensenNOSPAM@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Smart, lidt reklame til Gabs, såvidt jeg husker tabte de en test til Japan
> Photo i TV, hvor Japan Photo var både billigere og bedre, Gabs dyre
billeder
> var simpelthen uskarpe.

Du er ny her i gruppen kan jeg læse, for vi har flere gange før, dømt den
test for dårlig til at den kunne bruges til noget, ej slet tages seriøs.

Fra : Leif Jensen

Dato : 07-08-03 02:42

> [...]
> test for dårlig til at den kunne bruges til noget, ej slet tages seriøs.

Fandt lige et link til DR:
http://www.dr.dk/reneord/artikler/2003/060103digifoto.htm

Jeg giver dig ret i at testen virker mangelfuld, bl.a. er der kun to
deltagere, men alligevel synes jeg det er for dårligt at et firma som Gabs,
der kalder sig "Professionel Fotolaboratorium" leverer uskarpe billeder.

"Luffe"

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 07-08-03 23:05

> [...]
Gabs,
> der kalder sig "Professionel Fotolaboratorium" leverer uskarpe billeder.

Bare tag den her tråd, en bruger har haft dårlige erfaringer, og en haft
gode erfaringer med samme firma, en test som den her kan ikke ultimativt
udlægges efter et billede, vi så så vidt jeg husker kun et eller højest to
forskellige billeder fra de testede labs.

Alle kan have en dårlig dag, syndes det er sjovt hvis bl.a gabs skulle være
så dårlige til at lave billeder som i testen her at så mange proffessionelle
fotografer vælger at få lavet deres billeder hos netop gabs og ikke hos
japan foto som er meget billligere i testen.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-08-03 09:51

-Thomas H- wrote:

> Næ, men jeg har rigtig god erfaring med foto.opasia.dk

Lækkert - den var ikke nævnt da vi for nylig havde en tråd om
fremkaldersteder, men det vil jeg prøve - tak for tippet :)

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Alex W

Dato : 06-08-03 20:05

Har brugt fotolaboratoriet mange gange .. de er suverene til at fremkalde
dias og negativfilm .. men kopierne plejer at være gode også.

Det er jo sådan at du bør påtale det. Så er jeg sikker på at de fluks laver
det om, hvis der er en fejl. De plejer at være meget prof!!

/Alex W