problemer med NHL2003 onlinespil
Fra : Martin

Dato : 05-08-03 19:50

Hej NG

Når jeg vil spille matchup i NHL2003 med en af
mine kammerater over nettet, kan vi ikke connecte
til hinanden, Får hele tiden fejlen
"unable to find internet host"

Hvad gør vi forkert?

Hkan være problemet?

/martin

Fra : Henrik

Dato : 05-08-03 20:28

"Martin" <*m.n@adslhome.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Når jeg vil spille matchup i NHL2003 med en af
> mine kammerater over nettet, kan vi ikke connecte
> [...]

Måske skal der åbnes for nogle porte i din router for at i kan connecte til
hinanden.

Mvh
Henrik

Fra : Martin

Dato : 05-08-03 21:11

Allerede her står jeg af, ved slet ikke hvordan
man gør sådan noget. Jeg har Adsl fra TDK med Adsl
modem fra Siemens.

/Martin

"Henrik" <sahlREMOVE@THISsnaps.dk> skrev i en
meddelelse news:bgp0gk$jp3$1@news.cybercity.dk...

Fra : Henrik

Dato : 05-08-03 23:28

"Martin" <*m.n@adslhome.dk> wrote in message
> Allerede her står jeg af, ved slet ikke hvordan
> man gør sådan noget. Jeg har Adsl fra TDK med Adsl
> modem fra Siemens.
>
> /Martin

Ok, jeg har CC og der skal man f.eks. forwarde nogle porte for, at der
bliver åbnet for kommunikation (f.eks. port 80 for web-server, port 21 for
ftp-server osv.).

Jeg ved ikke om TDK (TDC ?) kører med det samme, men det kan jo være der er
nogle andre herinde der kan give et bud.

Mvh
Henrik

Fra : David Lebech

Dato : 06-08-03 11:08

"Martin" <*m.n@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Når jeg vil spille matchup i NHL2003 med en af
> mine kammerater over nettet, kan vi ikke connecte
> [...]

I gør nok ikke noget direkte forkert :)

> Hkan være problemet?

1. Download alle opdateringer til NHL, så I har samme version.
2. Som et andet indlæg nævner, skal du måske åbne for nogle porte i din
router. Hvis du f.eks. er server, skal du gøre følgende:
a: åbne internet explorer og skrive ip-adressen til din router i
adresse-linjen (i mit tilfælde 192.168.1.1). Således kommer du ind til
router-indstillingerne
b: Her vælger du avanceret konfiguration (eller lignende) og vælger herefter
specielle internet applikationer.
c: Nu skal du åbne portene... jeg fandt på denne side
http://makeashorterlink.com/?O17935185 de nødvendige porte. Som du kan se på
hjemmesiden, står der indbound og outbound. Det svarer selvfølgelig til
indgående og udgående. Værdierne sætter du simpelthen ind i router
konfigurationen giver profilen et navn og trykker tilføj...

Jeg håber, det løser dit problem

Mvh
David