GForce4 ti4200 og blink
Fra : Annika Pedersen

Dato : 05-08-03 18:54

Sidder her og kigger på en PC, men er lige ved at gå amok.

Bundkortet er et MSI 875P og grafikkortet er et GeForce4 TI4200.
Problemet er at så længe driverne til grafikken ikke er installeret er
alt
fint - grafik kører så på IRQ 11, mens USB er på 16
Efter install af driverne, kører grafikken så også på IRQ, hvilket
resulterer i blinkende skærm (ligesom ved skift af opløsningen) - alt
efter
hvad der laves med mus og tastatur.

Så hvad pokker gør man nu?
At slå ACPIen til "normal pc" duttede ikke - kan ikke starte op bagefter
med andet end sort skærm.

Findes der en utility til at rette IRQen fx. på grafik eller USB? (kan
ikke
finde en på de respektive sider med drivere til produkterne.

Når der ikke sidder noget i USBerne, kan de godt hedde andre IRQer, men
når
der kommer mus/tastatur i dem er de på 16 - skift af mus hjælper heller
ikke.

Så andre der har en ide (ud over nyt grafikkort evt)? (Nej, kan ikke
flytte
grafikkortet, da der ikke er andre slots)

--
Annika P

Fra : phg1

Dato : 05-08-03 22:09

"Annika Pedersen" skrev d. 05-08-03 18:54 dette indlæg :
> [...]

> flytte
> grafikkortet, da der ikke er andre slots)

tager lige en kikker i din tråd havde nøjagtig samme problem dengang jeg
kørte windows 98se-me men efter jeg har skiftet til win 2000pro er
problemet væk.

http://www.kandu.dk/

Fra : Annika Pedersen

Dato : 06-08-03 06:00

> tager lige en kikker i din tråd havde nøjagtig samme problem dengang
jeg
> kørte windows 98se-me men efter jeg har skiftet til win 2000pro er
> problemet væk.

Her har jeg ikke kunnet fremprovokere det på 98se, men XP duer ikke..
aner ikke om ejeren har en 2k-version, men kan da prøve at installere for
at se om det virker med den.

Har fundet "masser" der har probs med IRQ med musen, men ikke andre med
blinkende skærm - og det er lidt svært at arbejde/spille som du nok har
oplevet ;)

--
Annika P

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 07-08-03 08:13

On Wed, 06 Aug 2003 05:00:27 GMT, Annika Pedersen
<newsgroup@annika.dk> wrote:

> [...]
>
>Har fundet "masser" der har probs med IRQ med musen, men ikke andre med
>blinkende skærm - og det er lidt svært at arbejde/spille som du nok har

Prøv evt. at sætte BIOS til at køre med ikke-PnP OS, det betyder at
BIOS og ikke XP bestemmer IRQ-tildelingerne, hvilket kan være bedre.

mvh
Jesper \
mvh
Jesper \
København

Slet det med STORE bogstaver for at svare via mail.

Fra : Annika Pedersen

Dato : 07-08-03 13:16

> Prøv evt. at sætte BIOS til at køre med ikke-PnP OS, det betyder at
> BIOS og ikke XP bestemmer IRQ-tildelingerne, hvilket kan være bedre.
>
> mvh
> Jesper \

Det hjælper heller ikke - windows kan ikke startes, og ved reinstall vil
den ikke gå ret langt inden der er grumme blå skærme.

Er virkelig på bar bund - kan det være en defekt ved det bundkort?

--
Annika P