Bedste PCI grafikkort med DVI til 20' TFT ~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-08-03 16:21

Jeg søger et godt PCI grafikkort, der skal fungerer under win xp pro, til
min 20,1' TFT skærm med DVI tilslutning i 1600X1200 opløsning.

Det er ikke meget, der er at finde - men jeg kan se, at man kan få et
Sapphire ATI Radeon 7000 64 MB med DVI til 311 kr, mens jeg burde kunne få
et ældre Matrox PCI kort 32 MB DVI til 899 kr

Ved ikke, hvad der ellers er til PCI porten.

Jeg skal KUN benytte det til min 20' TFT via DVI, og skal KUN bruge det til
programmer og billedbehandling - ikke spil.

Til det formål vil jeg hooke min kommende LG 19' TFT op på mit Radeon AGP
9800 Pro.

Nogle, der kan komme med råd ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-08-03 16:48

Ser nu, at Zitech har et Matrox G450 32 Mb SGram dualhead med 360 Mhz
ramdac. Er det mon bedre til 1600X1200 i 2D via DVI end det billige
Sapphire ATI 7000 64 MB ram DDR ?

Matrox har altid været kendt for god 2D kvalitet, men ATI er kommet op på
siden - så vil gerne undgå at give 3 gange mere for et kort med 32 Mb ram
mindre, hvis ikke det viser 2D bedre via DVI - hvad vil I foreslå ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : martin

Dato : 05-08-03 18:16

Der er også dette grafikkort:
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=53&b=0&f=1
3D Prophet 9000 TV-Out PCI / 64MB DDR / 2048x1536 / Radeon 9000 922
kr.

Og det er da en noget nyere kort, end dem du nevner.

Martin

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 05-08-03 18:14

Ingen over, ingen ved siden af Matrox, til dit formål altså. Matrox laver
efter min mening de bedste kort til seriøst 2D arbejde. Så kan du få et G450
eller G550 med DVI og PCI, så ville jeg købe det, hvis jeg var dig.

VH Thomas

Fra : Lars

Dato : 05-08-03 19:16

On Tue, 5 Aug 2003 17:20:39 +0200, "Dr.Ralph"
<dr.ralph@removesol.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er ikke meget, der er at finde - men jeg kan se, at man kan få et
>Sapphire ATI Radeon 7000 64 MB med DVI til 311 kr,

Den kender jeg ikke, men det lyder næsten for billigt.

> mens jeg burde kunne få
>et ældre Matrox PCI kort 32 MB DVI til 899 kr

Den tror jeg så ikke du vil blive glad for, den (forudsat du
taler om et G550 eller lavere) kan kun køre 1280x1024 på DVI.

>Nogle, der kan komme med råd ?

Ja, håb på at andre end Matrox forstår at nogen kan have brug for
Dual-DVI :)

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-08-03 20:36

> Den tror jeg så ikke du vil blive glad for, den (forudsat du
> taler om et G550 eller lavere) kan kun køre 1280x1024 på DVI.

Tak for det - det sparede mig lige for en masse besvær - var SÅ tæt på at
bestille det Matrox G450 dualhed 32MB PCI kort hos Zitech....pyhhhha :)

> Ja, håb på at andre end Matrox forstår at nogen kan have brug for
> Dual-DVI :)

Tror faktisk, at jeg vil prøve og se, hvordan min 19' TFT står via VGA'en
på mit kommende Radeon 9800 pro kort - jeg har hørt flere steder fra, at de
er begyndt at lave VGA delen bedre på TFT skærme i erkendelsen af, at folk
ikke skiftede over til DVI, som producenterne havde regnet med.

Men ellers bliver det Raeon 9000 til 922 kr - som anbefalet her i tråden -
tak for det råd :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-08-03 20:10

> Nogle, der kan komme med råd ?

- Prøv i gruppen for Grafikkort !

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 05.08.03)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-08-03 20:34

On Tue, 5 Aug 2003 21:09:53 +0200, Michael Lund Sørensen wrote:

> - Prøv i gruppen for Grafikkort !

Jeg har sat FUT til grafikkort gruppen allerede - men syntes, at dette også
kunne vedrøre folk i skærm gruppen.

Men bare rolig, Mich - al debat bliver sendt direkte til grafikkort gruppen
:)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Lars

Dato : 05-08-03 22:20

Jeg sendte denne for lidt over tre timer siden, men det ser ikke
ud til den er kommet frem, så jeg prøver lige igen: