Kristne ser ikke ned på andre mennesker?
Fra : Bo Warming

Dato : 05-08-03 15:24

Min barnetro er om ikke at sætte sig over medborgere i fællesskabet. Er de
irriterende, bør man neutralt "gå forbi"

Men hvad med seneste barnemorder - ham må vi da have lov at foragte og
farisæisk føle os kaldet til at dekretere livstidsdom i fængsel (samt
killfilter*G* )

I tråd med nedenstående citater - undtagen det sidste - føjer jeg
tiltrækning til Gandhis fortætning af kristendommen til "Bekæmp synd, ej
synder"

Men spørgsmålet er ikke nemt, for skadefryd har vi alle og "de store
foragtere er de store beundrere".

Det er skønt at få orden i sagerne via fordomme og båse. Men hvad om vi lod
markedet afgøre om hvem er noget værd? og var neutrale vedr dem vi ikke
behøver fælde dom over?

Guddommelige skal alle væsener være mig - alle dage skal være mig hellige.
Nietzsche

OP Hverdagen er hellig. Grundtvig

op Hvis blot vi var frugtbare marker, ville vi på bunden ikke lade
noget ligge ubenyttet hen og se en velkommen gødning i hver eneste
begivenhed og ting og i hvert menneske. Nietzsche

op OPTIMISME"Vær ved godt mod," svarede Zarahustra ham, "ligesom
jeg er det. Bliv ved din skik, du fortræffelige kværn dine korn, drik dit
vand, ros dine køer: hvis det kan gøre dig glad!

op Så meget er endnu muligt! Så lær da at le ud over jer selv! Opløft
jeres hjerter, I gode dansere - højt, højere! Og glem endelig heller ikke
den gode latter! Nietzsche

op True success is overcoming the fear of being unsuccessful.
Paul Sweeney

opfa `In spite of everything I still believe that people are really good
at heart.' Anne Frank

opfa At gøre sig til dommer over andre, burde stride mod god smag.
Nietzsche

opfa Livsklogskab: at være vennesæl. Nietzsche

opfa Sådan talte i en god stund min renhed til mig engang: " Guddommelig
skal alle væsener være mig. Nietzsche

OPfa The greater intellect one has, the more originality one finds in men.
Ordinary persons find no difference between men. Pascal

oprag Alle mennesker er guddommelige. Nietzsche Op
For guden er alt smukt, godt og retfærdigt; mennesker derimod anser noget
for uretfærdigt, andet for retfærdigt. Heraklit

oprsfa Der skal ikke findes et menneske som jeg ledes ved eller som jeg
hader""Nietzsche

op Man lærer at foragte og afsky, når man elsker, og netop når man
elsker bedst. Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : slet WJMIM

Dato : 05-08-03 19:04

- jeg er kristen og racist:
jeg er overbevist at den hvide race er overlegen,
jeg lyver,
jeg hykler og bedrsger,
jeg går ind for prostitution og spil,
jeg bander og sværger etc.

- er jeg derved mindre troende?
mindre kristen?

hilsen,
Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Bo Warming

Dato : 05-08-03 19:22

"slet WJMIM" <claudio.karl.adam@WJMIMdirekte.org> wrote in message

> - jeg er kristen og racist:

Alle danskere er racister, ifølge Højesterets vedtagelse om Pia

> jeg er overbevist at den hvide race er overlegen,

På mange måder har kulturudviklingen gjort os mere individualistiske og rige

> jeg lyver,

Kun få typer løgn er ulovlige
> jeg hykler og bedrsger,
Kun få typer bedrag er kriminaliseret
> jeg går ind for prostitution og spil,
Fuldt lovelige og aldeles kristelige
> jeg bander og sværger etc.
Vi har ytringsfrihed

> - er jeg derved mindre troende?
> mindre kristen?

Hvis du bedrager så strafbart har du evt et problem med dansk retsvæsen

Overfor Gud er vi alle syndere og alle frelste

Jesus lægger vægt på GIV GUD HVAD GUDS ER
GIV KEJSEREN HVAD KEJSERENS ER

Så ævl om at nogen er revisionister og derfor minder visse overfladiske
gemytter om nazier
er ikke nogen grund til at se ned på nogen

og kristen moral er til INTERN BRUG - aldrig til dømmesyge

DØM EJ , KAST IKKE FØRSTE STEN siger Jesus

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-08-03 19:27

slet WJMIM claudio.karl.adam@WJMIMdirekte.org skrev dette:

> - jeg er kristen og racist:
> jeg er overbevist at den hvide race er overlegen,
> [...]

Ja, og du må gerne læse, og gøre brug af disse gode råd:

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : slet 3CEY1

Dato : 05-08-03 19:31

Andreas Falck <dewnull@dewnull.invalid> skrev:

> [...]
>http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
>misforståelser bliver væsentlig reduceret

- Åh Falk, du hyklernes u kronede konge,

Adam
--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-08-03 19:43

slet 3CEY1 claudio.karl.adam@3CEY1direkte.org skrev dette:

> - Åh Falk, du hyklernes u kronede konge,

Jeg har skam krone på!

Og du er ignorant, derfor EOD

Fra : Bo Warming

Dato : 05-08-03 19:59

"slet 3CEY1" <claudio.karl.adam@3CEY1direkte.org> wrote in message
> [...]

Godag mand økseskaft.

Adam spørger om et, men Andreas ævler om citatteknik som om denne ng handler
om at eksersere efter sære ubrugelige fundatsregler

Alle kan forstå hvad Adam skriver - hvor er problemet.?

Jesus siger - er vi blevet enige om inden jeg blev jødestjernet og
spledalskhedsstemplet - at JESU ORD ER CIRKA

"Loven er til for mennesket
Mennesket er ikke til for loven"

Det gælder også på internettet

Fra : paw

Dato : 05-08-03 23:11

Bo Warming skrev:

>Loven er til for mennesket

Og Bo er nok en fandens karl

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 15:41

Jeg synes igen at Bibelen siger dette meget klart!

Mattæus 22:37-40: "Han sagde til ham: "'Du skal elske Jehova din Gud af hele
dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.' Dette er det største og
første bud. Det andet, der ligner det, er dette: 'Du skal elske din næste
som dig selv.' På disse to bud hænger hele Loven og Profeterne.""

Markus 12:29-31: "Jesus svarede: "Det første er: 'Hør, Israel, Jehova vor
Gud er én Jehova, og du skal elske Jehova din Gud af hele dit hjerte og af
hele din sjæl og af hele dit sind og af hele din styrke.' Det andet er
dette: 'Du skal elske din næste som dig selv.' Der er ikke noget andet bud
som er større end disse.""

Lukas 10:27: "Han sagde som svar: "'Du skal elske Jehova din Gud af hele dit
hjerte og af hele din sjæl og af hele din styrke og af hele dit sind,' og
'din næste som dig selv.'""

Romerne 13:9, 10: "For dette: "Du må ikke begå ægteskabsbrud, du må ikke
myrde, du må ikke stjæle, du må ikke begære," og et hvilket som helst andet
bud, sammenfattes i dette ord: "Du skal elske din næste som dig selv."
Kærligheden gør ikke næsten noget ondt; kærligheden er derfor lovens
opfyldelse."

Galaterne 5:14: "For hele loven er opfyldt i én udtalelse: "Du skal elske
din næste som dig selv.""

Her er 5 ud af 8 tilfælde hvor der i Bibelen ordret forekommer disse ord;
"elske din næste som dig selv" (3 Mosebog 19:18; Mattæus 19:19; Jakob 2:8).
Der er selvfølgelig flere steder i Bibelen hvor dette også forekommer. Så
jeg synes det fremkommer meget klart! *s*

--
MVH,
Tommy Jensen